Grote mixer

Status
Please reply by conversation.
die weer wel.

mijn punt is meer, kijk goed wát je koopt
als je qua budget toch op SMD uitkomt met analoge faders, koop dan i.i.g. een NIEUWE mixer met garantie ipv van eentje van 10 jaar oude met kraakjes en plofjes. aangeizen ze beiden niet te services zijn. en dus wegwerp mixers zijn voor zo lang het duurt.

voordeel bij de nieuwe is dan geen gebruiksuren, 3 jaar garantie en met een beetje geluk zelfs al VCA faders, want die kosten tegenwoordig ook geen drol meer
nieuwe budgetmixers klinken ook een stuk minder sompig als oude.

Gelukkig voor phocos dat raphie weet dat mijn spirit gaar is en uit smd bestaat :D

Die behringer idd veel betere keus, met drie jaar garantie, na de garantie kun je hem hoogst waarschijnlijk weg gooien.

Meer tijdens de garantie, want zo goed is de garantie nou ook weer niet...en dat weten ze.

Welke oude tafel met krakter zou je kopen onder de 400 euro?
Ben ik wel benieuwd naar. :D

We hebben het hier over Phocos he? Niet over iemand die 600 euro wil uitgeven aan een compleet afgeragde dayner en daarna nog eens 500 euro aan klootmaarana teknik om er dan achter komen dat er nog steeds niks werkt zoals het hoort..... Ben echt benieuwd... Minder dan 400 euro plug&pray

Nou ik probeer hier niemand iets aan te smeren, van phochos mag je verwachten dat hij prima in staat is zelf te kiezen maar een spiritje die afgezien van de inserts na al die jaren nog geen problemen heeft voor 400 eurootjes met de s2800 die erbij in zat is niet zo heel verkeerd dacht ik.

Als je daarnaast al verhalen de wereld in gaat helpen over smd en 1 grote printplaat dan vraag ik me toch af of je ooit wel eens met een budget studio spirit hebt gespeeld.

Ik wil die behringer nog wel eens zien wat hij doet na het inprikken van een insert. Laat staan een fatsoenlijk mixje maken met die simpele eq die erop zit.

Wat kost het om jouw tafel weer 100% tiptop te laten functioneren? Insterts, faders eq etc alles? 100% niks op af te dingen? Zal geen 100 euro zijn, misschien dat jbaars hier iets over kan zeggen?

Mijn Spirit Studio werkt gewoon perfect bruikbaar voor opnames, behalve dat 1 kanaal dood is. Dan heb je 24 kanalen in-line, modulair, through-hole. En zo'n tafel kost je dan zo'n 400€. En die tafel is blijkbaar goed genoeg voor Moby en Portishead...

Natuurlijk kan je voor dat geld ook een nieuwe instapper kopen. Dan vraag ik jou wat na 15 jaar de beste investering was.

Jouw tafel heeft er al 15 jaar opzitten en haalt dus in Phocos gevall de 30 jaar gebruik niet
Dan lekt de drap door de bodemplaat.ll,l

Nou, ik zie die tafel nog wel de nodige jaren meegaan hoor. En als er een C'tje lekt dan prop je er een nieuwe in, 10 cent pijn.

Maar goed, het ging hier over Phochos die een mixer zoekt en dan lijkt 15 a 30 jaar me sowieso een academische discussie.

De lijnmixer die hier voorgesteld werd is beperkt, maar lekker goedkoop.

Hoe oud is die soundcraft? Toch al wel een jaartje of 15 zeker?

Wat kost het om jouw tafel weer 100% tiptop te laten functioneren? Insterts, faders eq etc alles? 100% niks op af te dingen? Zal geen 100 euro zijn, misschien dat jbaars hier iets over kan zeggen?

faders, eq etc is 100% het insert probleem is helaas veel voorkomend en staat ook niet in de weg zoals niet functionerende faders dat wel zou doen. Ik heb er in al die jaren in elk geval veel plezier aan beleeft en nooit de gedachte gehad ik laat de inserts vernieuwen/schoonmaken. insertje in en uit prikken en het is weg, of even de gain open gooien.

Ik heb al een aantal aanbiedingen binnen, ga even bekijken welke het beste voor me is. Let wel: Kan pas tot aanschaf overgaan als ik weet dat ik de mengtafel al in mijn huis kan plaatsen.

We hebben het hier over Phocos he? Niet over iemand die 600 euro wil uitgeven aan een compleet afgeragde dayner en daarna nog eens 500 euro aan klootmaarana teknik om er dan achter komen dat er nog steeds niks werkt zoals het hoort..... Ben echt benieuwd... Minder dan 400 euro plug&pray

Wat een gast ben je toch:gaap:

Waarom zal ik een linkje naar een mixer posten?
Je lult gewoon uit je nek door een kader te creeren van een fictieve mixer, die gaar is en dan ook nog even Dennis door de mangel te halen, puur om je eigen onzin er goed uit te laten zien.

Gasten, doe es....

Die opmerking met inhoudelijk oud zeer is niet echt nodig. Dan krijg je weer zulke zooi...

Beste Brz, wat heb ik nou te winnen in dit topic? las het topic nog niet verwijderd is kan ik in tegenstelling tot jou, wel prima linken, in mijn geval naar het grote Dayner broodjes avontuur met Dennis. hou toch eens op.....

Bericht door een moderator:
Mag ik je er dan effe op wijzen dat het hier over de mixer van ome P gaat, en niet over jouw frustraties naar Dennis? Nog een woord hierover en je mag effe ergens anders gaan wieberen.

Status
Please reply by conversation.
Back