CS1X-irritante tikjes via audio out bij midi-in signaal

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Mijn CS1x heeft last van en erg irritant probleem. Als het blauwe apparaat dan ook maar enige midiinput krijgt door middel van een miditimecode of een note-on, of wat dat ook, zelf als het ding uit staat. Ik hoor dan tikjes die gelijk lopen met de note-on boodschappen of timecode, via de audio L/R out van de synth...iemand bekend met dit probleem. Het is toch niet normaal bij dit ding...ik merk t nu pas na hem m tijd uithgeleend te hebben nadat ik m pas had. Die vriend van mij zegt dat hij er ook last van had....

Wie helpt mij?

Re: CS1X-irritante tikjes via audio out bij midi-in signaal

Origineel geplaatst door RezonatoR
Mijn CS1x heeft last van en erg irritant probleem. Als het blauwe apparaat dan ook maar enige midiinput krijgt door middel van een miditimecode of een note-on, of wat dat ook, zelf als het ding uit staat. Ik hoor dan tikjes die gelijk lopen met de note-on boodschappen of timecode, via de audio L/R out van de synth...iemand bekend met dit probleem. Het is toch niet normaal bij dit ding...ik merk t nu pas na hem m tijd uithgeleend te hebben nadat ik m pas had. Die vriend van mij zegt dat hij er ook last van had....

Wie helpt mij?
Klopt, daar hebben wel meer Yamaha's last van (ook mijn an1x)...ik weet niet of er een oplossing voor is en Yamaha is niet bepaald het bedrijf met de beste klantenservice.

Dr staat me vaag iets van bij dat ik het ook heb gehad.
Ik zou eens experimenteren met wat je sequencer uitstuurt aan data, start / stop berichten enzo.
Of misschien een andere framerate van je midi-file (resolutie?)
Nu bekijk ik het wel vanuit een cakewalk pro audio perspectief dus ik weet niet wat je wel en niet kan met cubase en logic.

Origineel geplaatst door RezonatoR
wat valt er aan te doen? Hoe los jij het op?
Het enige wat ik kan bedenken is: zo min mogelijk overbodig mididata uitzetten..dat is wat ik doe: geen timecode uitzenden naar dat ding enzo.

Heeft er misschien niets mee te maken maar ik heb hetzelfde met een Korg Prophecy gehad.
Was heel irritant en duidelijk gerelateerd aan midi data.
Dat probleem werd veroorzaakt door slechte soldeer contacten van midi connectoren of audio connectoren, welke weet ik niet meer.
Ik heb toen alle connectoren opnieuw gesoldeerd en het probleem was verholpen.

Grt. Ronald.

Back