Modular noob heeft wat hulp nodig...

PrayersForRain

Ouwe rot
Beste synthforummers,

Ik heb sinds dit weekend mijn oog laten vallen op de Tiptop Audio modules SD808 en HATS808. Ik heb nog nooit een modular gebouwd dus ik zit met een vraag. Ik zou zo'n Doepfer A-100MC BK case aanschaffen samen met een Doepfer A-190-2 voor de modules te besturen via midi. Is dit alles wat ik nodig heb of ben ik helemaal verkeerd? Ik ben al een beetje aan 't zoeken geweest hier op het forum en op Google maar nog niet echt een antwoord gevonden dus alle hulp is welkom :D

de A-190-2 heeft maar 1 gate dus je kan dan alleen 1 van de 2 modules of ze allebij tegelijk aan sturen.

er zijn te veel mogelijkheden om iets aan te sturen, wees dus specifieker hoe je wilt gaan werken,.

ja bv,

kan ook gate pulsen via je geluidskaart uitsturen en zo de modules triggeren,

maar de OP moet effe zeggen waar die naartoe wil met zijn modular.

Anders zou ik eerder de A190-1 kopen omdat die ook een clock ou heeft.

Heb je een DAW en een geluidskaart met ADAT uit?
Silent Way
Daar kan je een ES3 en een ES5 kopen met de Silent Way software kan je nu CV/LFO/sequencers/gates/etc etc uitsturen...werkt bij mij supergoed.

Iedereen al bedankt voor de reacties. Ik zou de modules willen aansturen via Ableton (midi via Midisport 2x2) of via mijn electribes R+A. Is dit mogelijk of slaag ik helemaal de bal mis?

tuurlijk, en dat kan op meerdere manieren.

de goedkoopste is om een gate pulse op te nemen en dan via een audio output aan te sturen.

Daarnaast heb je silentway, midi to gate modules of sequencer modules.

wat wil je nog meer met je modular doen??

is het puur voor drums???

Het is puur voor drums. Ik hou van de 808 snare en hats dus ik zou de Tiptop modules willen gebruiken om de Electribe R aan te vullen. De stepsequencer van de Electribe is zo gemakkelijk om mee te werken dus ik zou de midi out van de Electribe willen gebruiken om de modules via midi aan te sturen.

Er isa toch een nederlands bedrijf die een goedkope midi naar gate oplossing aanbieden, kan nu niet op de naam/site komen....

ik zou dan een doepfer mini case kopen en de drums aansturen via je geluidskaart.

volgens mij kun je gewoon een opgenomen trigger sample gebruiken.

heb je meerdere outputs op je geluids kaart??

Het klinkt raar maar ik heb geen geluidskaart :D Alles bij mij is puur amusement. Ik gebruik Ableton enkel om enkele synths aan te sturen en voor de rest heb ik op deze moment mijn Electribes...

Ik zit hier al de hele tijd te peinzen hoe die ook alweer heet, SMS303 heeft hem mij toen laten zien.

Back