Systemen van de maand juli

ik heb zelf een AMD 2600+ en Asus A7N8X moederbord. Werkt als een trein. Niet dat ik veel softsynths draai, maar ik ben nog niet boven de 10% belasting gekomen in Cubase.
En tja, als je naar het geld kijkt: mijn moederbord + proc kost 215,- en die van jou kost 450,- Dat is voor mij ook een belangrijke reden geweest.

voor uiterst cpu intensieve taken is de intel cpu nog steeds beter dan de AMD.
Hoewel sinds de amd die snellere front side bus hanteert is het verschil weer verminderd ... kwestie van prijs/kwaliteit afwegen natuurlijk.
Videokaart is wel heel goed om gewoon wat muziek te maken (de TI versies heb je eigenlijk enkel nodig om grafisch intensieve spelletjes te spelen ... niet om muziek te maken.

Voor de rest zag je PC er wel OK uit ... alleen over software wordt niet gesproken ??

Origineel geplaatst door deckard
ik ben van plan om deze week nog een pc te kopen, en ik heb al een offerte aangevraagd bij de funprice in arnhem. nou vroeg ik me af of jullie hier nog wat suggesties of aanvullingen hadden... dus mensen, wat zeggen we van deze unit:

1 cases atx miditower aopen qf50c blue 48.74
1 mainboard asus p4c800-deluxe i875p 183.19
1 cpu intel p4 2800mhz 512kb 800mhz fsb ht 268.07
2 memory ddr 512mb 400mhz pc3200 transcend 96.64
1 vga aopen gf4 ti4200 64mb aktie op=op 91.60
1 hd 80bg seagate barracuda 7200 rpm 84.03
1 hd 40gb diversen 7200rpm umda100/133 63.02
1 floppy drive 3,5" wit 10.08
1 cdwriter msi 52x52x24 ide wit 46.22
1 dvd 16x48x oem (msi/etc) 31.93
1 monitor tft 15" lg 1510s 293.28
1 samenstelling pc 1 jaar garantie 31.10

totaal incl. btw 1600 euro

ps: de geluidskaart zit al in de m-audio ozone midi controller...

Heb laatst met mattsecond een soortgelijk lijstje gemaakt en we kwamen op zo'n 1100 euro uit. Inc BTW.
Dus jij laat je een oor aannaaien van 500 euro. (lekker zwart wit gesteld maar hopelijk ga je wel even nadenken hoe het nou allemaal precies zit)

Origineel geplaatst door DaVitch
voor uiterst cpu intensieve taken is de intel cpu nog steeds beter dan de AMD.

Waar baseer je dit op?
Als ik tests op toms hardware bekijk dan zie ik vaak dat het maar een paar procenten verschil uitmaakt vaak.
En als je dan zo'n lijstje maakt als dit en je kijkt naar de prijs van de twee dan lijkt me dat je voor het prijsverschil je makkelijk die iets minder snellere kan kopen en wat geld overhouden voor je muziekzaken.
Je kunt bijv ook kijken naar een TC powercore of een UAD-1 want zo'n apparaat heeft veel toegevoegde waarde in een studio. Dan hoef je ook niet zo'n zwaar systeem te kopen.

Hoewel sinds de amd die snellere front side bus hanteert is het verschil weer verminderd ... kwestie van prijs/kwaliteit afwegen natuurlijk.
Videokaart is wel heel goed om gewoon wat muziek te maken (de TI versies heb je eigenlijk enkel nodig om grafisch intensieve spelletjes te spelen ... niet om muziek te maken.

Voor de rest zag je PC er wel OK uit ... alleen over software wordt niet gesproken ??

Software is makkelijk zat. Je pakt je HD uit je oude computer en bouwt die in je nieuwe. Scheelt installeren. ;)
Zet je in je oude bakkie een kleine HD en knal je er Linux op bijv. Als je er toch geen audiodingen mee doet is Linux qua prijs prestatie verhouding het beste. En qua OEM licenties enzo zit je dan nog steeds safe en legaal. (die licentie is aan de HD verbonden nl.)

nog even twee vraagjes:

wat is het voordeel van serieële ata harde schijven, en zijn deze de moeite van het kopen waard t.o.v. gewone schijven?
als ik een pentium 4 haal, welke snelheid zouden jullie dan halen?

Back