Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De "studio" even omgekat.. Nu in de lengte, wat echt een stuk beter is in akoestiek. Ook een stuk afstand gehouden tot de muur erachter. Rechts, niet op de foto te zien, staat grote bigboy zitzak die het nodige laag verminderd. Had ik eerder moeten doen bedenk ik me. Het kost je wat ruimte, maar het komt de sound ten goede is mijn ervaring. Nu kwestie van wat optimalisatie met panels en absorbers denk ik.

Het is echt opvallend, ik kan het iedereen aanraden om eens wat te proberen. De luisterdruk is nu aangenamer, maw je kunt langer doormixen voor je 'luistermoe' word..

deze dus

Attachments

• DSCF0545.JPG
    DSCF0545.JPG
    125,8 KB · Bekeken: 83
helpt een zitzak echt tegen staande golven? dus lage resonanties?

helpt een zitzak echt tegen staande golven? dus lage resonanties?

Nou ja alles helpt natuurlijk. Ik denk dat het iets beter wordt ermee. Maar ik wil wel tzt betere absorbers kopen/maken. De zitzak is tijdelijk.

Een pal rechtop gezette zetel in de hoek is nog altijd een betere basstrap dan eentje van 500 euro :P Boekenkasten zijn ook een aanrader!, Alles dat bulk heeft en waar stof overhangt. Mooie studio Arv, alleen zou ik gek worden van die stoel

Een pal rechtop gezette zetel in de hoek is nog altijd een betere basstrap dan eentje van 500 euro :P Boekenkasten zijn ook een aanrader!, Alles dat bulk heeft en waar stof overhangt. Mooie studio Arv, alleen zou ik gek worden van die stoel

dank.

ook die stoel is tijdelijk.. komt een mooie miller bureaustoel op de plek..

De hoeken achter de monitors krijgen nog wat mooie bass traps.. misschien nog een overhead paneel?

Pfoe... mijn vinyl verzameling is genoeg oude techno om wellicht nogal een stuk duurder te zijn dan een trapje.

Ik heb vandaag mijn studio wat opgeruimd en ik dacht, laat ik maar weer eens wat foto's schieten. Is al weer een flinke tijd geleden, ook al is er in die jaren eigenlijk niet veel bij gekomen volgens mij. Let maar niet op de kwaliteit want ik ben geen fotograaf :D Omdat ik moest flitsen en dat meestal een lelijk resultaat geeft heb ik ze maar geprobeerd een beetje aan te passen....

Attachments

• IMG_001.jpg
    IMG_001.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 79
  • IMG_1.jpg
    IMG_1.jpg
    93,2 KB · Bekeken: 83
  • IMG_2.jpg
    IMG_2.jpg
    91,1 KB · Bekeken: 86
  • IMG_3.jpg
    IMG_3.jpg
    82 KB · Bekeken: 86
  • IMG_4.jpg
    IMG_4.jpg
    84,2 KB · Bekeken: 89
Vervolg....

Attachments

• IMG_5.jpg
    IMG_5.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 81
  • IMG_6.jpg
    IMG_6.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 85
  • IMG_7.jpg
    IMG_7.jpg
    93 KB · Bekeken: 93
  • IMG_8.jpg
    IMG_8.jpg
    88,9 KB · Bekeken: 103
  • IMG_9.jpg
    IMG_9.jpg
    84,4 KB · Bekeken: 93
Het gaat nog wat verder in de woonkamer, want daar staan ook nog wat synthjes :D

Attachments

• IMG_10.jpg
    IMG_10.jpg
    85,9 KB · Bekeken: 82
  • IMG_11.jpg
    IMG_11.jpg
    90,2 KB · Bekeken: 84
  • IMG_13.jpg
    IMG_13.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 89
  • IMG_14.jpg
    IMG_14.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 82
  • IMG_15.jpg
    IMG_15.jpg
    79 KB · Bekeken: 85
En dit is de laatste, maar die had ik ooit als eens geplaatst. Is een tweede setje MS-20 / MS-50.....ik wil die ooit bij de andere gaan voegen om er 1 groot systeem van te maken, maar op dit moment heb ik daar geen ruimte voor. Spul staat nu bij mij in de slaapkamer :dubbel: (gelukkig heb ik een zeer meegaande vriendin wat dat betreft).

attachment.php

Haha, ik zie dat ik de foto's wel heel erg klein heb gemaakt zo 8o) Gelukkig heb ik meer verstand van.... :bekdicht:

is dat een mx-8000? top instrumenten in je room!! mooi hoor.

Bij mij is er eigenlijk niet zo veel veranderd de laatste jaren. Maar ik post maar weer eens een paar plaatjes.
Ja, ik weet het..... er staan niet veel synths op.

Attachments

• IMG_7412.jpg
    IMG_7412.jpg
    94,7 KB · Bekeken: 83
  • IMG_7413.jpg
    IMG_7413.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 82
  • IMG_7414.jpg
    IMG_7414.jpg
    63,6 KB · Bekeken: 84
  • IMG_7416.jpg
    IMG_7416.jpg