Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vorige week wat rigoureuze veranderingen gemaakt
studio_new_B.jpg

Mooi pics en dito studio :) :{ en die lades zijn echt geniaal.. :okdan: Waar koop je dat?? :D

attachment.php

@ Dre: deftig hoekie.. :mega: Erg sferisch ook met dat schemerlicht :)

deel 2:

we hebben
Primacoustics recoil stabilizers onder de K&H's
4x GIK cornertrap met scatterplates (links 1.94m hoog, rechts 2.32m hoog)
2x GIK Monstertrap (de staande)
3x GIK 244 basstraps (plafond en achterwand)
4x GIK Diffusors (achter en rechts)
6x Auralex wedge panel full size
4x Auralex LENRD Basstraps (boven monitor)
3x Superchunk (onder bureau 1.2m * 60 * 60 cm)
zwevende vloer dubbel profi OSB 60cm geraggeld met rockwool (totaal 10cm hoge constructie
kamer gemaakt van 10CM!! GIBO supermassa

kan je vertellen dat het nu SUPER klinkt
er is nog één grote diffusor onderweg voor boven de Auralex basstraps en dan is het klaar

Laatst gewijzigd:
deel 2:

we hebben
Primacoustics recoil stabilizers onder de K&H's
4x GIK cornertrap met scatterplates (links 1.94m hoog, rechts 2.32m hoog)
2x GIK Monstertrap (de staande)
3x GIK broad traps (plafond en achterwand)
4x GIK Diffusors (achter en rechts)
6x Auralex wedge panel full size
4x Auralex LENRD Basstraps (boven monitor)
3x Superchunk (onder bureau 1.2m * 60 * 60 cm)
zwevende vloer dubbel profi OSB 60cm geraggeld met rockwool (totaal 10cm hoge constructie
kamer gemaakt van 10CM!! GIBO supermassa

kan je vertellen dat het nu SUPER klinkt
er is nog één grote diffusor onderweg voor boven de Auralex basstraps en dan is het klaar

Toch snap ik je niet helemaal. Ik wil je niet aanvallen of afvallen op wat je doet, maar waarom neem jij geen doorgewinterde akoestiek man in de arm, die je akoestiek n keer echt optimaal maakt. Ik heb jaren n studio gehad die vol hing met auralex, maar pas toen n echte akoestiek man n compleet ontwerp maakte, hoorde je waarom je moeite had met mixen.

Die absorbers die je hebt, doen natuurlijk wel iets, maar je krijgt t nooit echt heel goed. Bel Mischa Jacobi eens! ;)

bij GIK heb je doorgewinterde akoestiek mannen die je perfect adviseren, Kan Mischa sowieso wel eens vragen voor een consult, kijken waar ik sta, maar zoals ik het nu kan horen en meten zit het al wel héél erg goed

bij GIK heb je doorgewinterde akoestiek mannen die je perfect adviseren, Kan Mischa sowieso wel eens vragen voor een consult, kijken waar ik sta, maar zoals ik het nu kan horen en meten zit het al wel héél erg goed

Dat snap ik, maar wat is goed? Ik vind persoonlijk dat als je (ook als t hobby is) je hele studio vol hebt staan met high end gear, je akoestiek ook high end moet zijn. Geloof me dat je pas weet wat echt heel goed is, als je t hebt, en ermee werkt. Een afwijking van plus of min 3 db in je sweetspot, vanaf 30hz is echt het maximale om perfecte mixing en mastering te kunnen doen.

Wacht effe hee. Wat nu met die recoil stabi's, dat was toch allemaal onzin want je had toch sorbo hier sorbo daar sorbo is uw hulp in huis? :D
Klassiek Rapie gevalletje weer... Uiteindelijk wordt ie wel verstandig, het duurt alleen wat langer... :D

Maar ben benieuwd, gaan de o300's nou toch blijven?

Ja, die gaan blijven zonde om ze weg te doen, ze zijn eigenlijk ideaal ga niks beters vinden nearfield
Ik had idd vooroordelen over de recoils op basis van mijn Auralex Mopad ervaring, maar dit is een totaal andere league, niet verwacht, maar zéér aangenaam verrast

Meanwhile in the batcave..

29xccpy.jpg

past echt niet man dat rek,zet hem snel terug in de kelder

Ik vind het wel meevallen? De Korg M1 gaat weg, die wil ik vervangen door de rackversie. Dan enkel nog de Juno 60, misschien een Miami, en een 606. Vanonder twee 8U racks met m'n compressors en effecten, akoestiek, en dan ben ik EINDELIJK klaar. Minimale setup waar ik het maximale uit wil pompen.

ok,maar als je dan toch zo weinig overhoud ,waarom zet je dan zo een groot rek in je studio

ok,maar als je dan toch zo weinig overhoud ,waarom zet je dan zo een groot rek in je studio

Ik wil het allemaal tegen 1 muur. M'n rackspul en synths bij elkaar, vandaar. Als ik én een jaspers stand zet, én een rack neerzet, pakt me allemaal plaats in. Nu vlam ik het gewoon allemaal op 2 op 1 meter. Heb ik ook alles voor me staan. Heb ook genoeg plaats om erachter te kruipen, ben heel smal. Eens het volstaat dan zie je dat onding toch niet meer.

als je veel rack spul hebt is het handig,voor vlakke toestellen niet,ik heb het ook geprobeert,het probleem is de ergonomie,niet echt het rack zelf,maar ja mischien komt het voor jou wel goed uit,dat zal je wel ondervinden,ik had mijn rek er snel uitgepiert en heb een jaspers nu

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back