Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als dat van jou een "mothership" is dan heb ik er een "deadstar staan ro. ;)

Deadstar [ dode ster] ... de glans is er wel een beetje van af, en er hangt daar altijd zo'n apart luchtje.

synthsforum.jpg

Mooie 19" racks zijn die custom of van een winkel? Chique hoor :okdan:

Als dat van jou een "mothership" is dan heb ik er een "deadstar staan ro. ;)

Deadstar [ dode ster] ... de glans is er wel een beetje van af, en er hangt daar altijd zo'n apart luchtje.

synthsforum.jpg

Waarde moderator Hilltree,

Is in ruim zes jaar tijd zelfs de bureaustoel in de deadstar geen mm. gedraaid...? ;)

Attachments

• Hill.jpg
    Hill.jpg
    61 KB · Bekeken: 117
Hehe, ...
Dat komt omdat de foto hierboven niet geupload is naar de sf server maar gehost word vanaf mijn eigen webspace.
Dus als ik deze dezelfde naam geef als 6 jaar geleden zoals je hebt opgemerkt , dan komt daar dus ook de zelfde pict te staan. :)

De kastjes zijn dus ook diy.
Zelfgemaakt voor rond 4 euro per stuk , likje verf , en een 19"profiel.

@Raphie waar gebruik jij je DBX compressor voor?

Het meest voor de miami kick of snare/clap
De 160! (dus niet die 166 stereo bagger) is wel zo'n beetje de classic voor kick/snare

Raphie: is het niet vervelend dat je geen highpass hebt om lage freq. uit de compressor te halen op je dbx?Er zit ook geen attack/release op==> voelt dat niet als beperking bij het kneden van je kickgeluid?

Nee, daar heb ik een pex300 pultec voor gereserveerd (heb er 6)
Dbx doet één trukje, en dat is de smack/tick in de kick draaien. De ratio werkt in deze ook als een soort vn decay/gate
Je kan héél veel kneden samen met een pultec EQ

Het meest voor de miami kick of snare/clap
De 160! (dus niet die 166 stereo bagger) is wel zo'n beetje de classic voor kick/snare

Niet alleen daarvoor. Ook voor vocals erg fijn als iemand een iets te dynamisch bereik heeft.

Das een mooi duo!

zie bijlage(n)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 120
  • image2.jpg
    image2.jpg
    70,9 KB · Bekeken: 115
  • image3.jpg
    image3.jpg
    61,9 KB · Bekeken: 119
  • image4.jpg
    image4.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 114
Mooi Septic! Hoe bevalt de nucleus?

Erg goed, voelt lekker aan. Goed aanpasbaar ookvoor je eigen workflow

Die mackie extenders worden ook gestuurd door de nucleus, neemt alles over. Dus eigenlijk 32 faders zo :)
Duidelijke displays erop ook. en Metering

nadeel is dat je niet tegelijk kan internetten (ding hangt via Ethernet aan de Mac) ook al heb ik 4 discrete ethernetporten. Dan moet je er aparte router tussenhangen. Is wat lastig. aan de andere kant, voorkomt het ook dat je weer afgeleidt wordt terwijl je muziek zit te maken...

Mooi hoor, ik, zit zelf nog steeds naar SSL SIGMA te kijken (zeg maar X-DESK in rack met VCA automation)
Maar heb nog geen koper kunnen vinden voor x-desk en x-panda.
Had ook kanalen te kort, dus heb er een TASCAM LM-8ST en SPL Mixdream XP bijgekocht
Zit nu op totaal op 80 inputs :D waarvan er 16 als tape return gebruikt worden voor DAW summing en de tascam en SPL als subgroups.
Ik heb in het verleden ook de mackie met 2 extenders gehad, ik kon bij mackie niet echt wennen aan de faders en channelstrip, was sneller met de muis, scherm hand coordinatie en tellen van "broodjes van 8" ging niet intuitief genoeg voor mij.

Mijn nieuwe case was klaar en meteen maar de boel omgezet :D

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    74,5 KB · Bekeken: 117
Yes happy mee :D

Nog een rackje om de samplers goed neer te hangen en dan sparen voor de effecten die ik op het oog heb :kroon:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back