Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Erg mooie spullen Raphie

ThnX

Komt toch nog weer MOOG MF-104 terug, maar dan in LUNAR WHITE :D
en dan zijn we klaar

de X-desk en X-panda bieden samen 24 kanalen (16 mono + 8 stereo)

op de stereo zitten de Voyager, P12 (2x) en de tempest stereo out
de rest is allemaal mono en heeft dus een eigen mono kanaal
op de send 1 zit de Timeline (Stereo return)
op send2 de Catherdral (ook stereo return)

Op de main insert zitten de API 5500 EQ en de HM2 NAIL
op insert 1/2 de API 2500
op insert 3/4 de CharterOak SCL-1
en op inster 9-14 6x een Lindell PEX500

alle bronnen zijn op de main ins van de mixer aangesloten
dan heeft de mixer direct-outs, deze gaan alle 24 naar de SSL alphalink
en 16 komer er terug van de Alphalink in de ALT ingangen (Tape returns)
de RME ADI-8 DS Mk III wordt gebruikt voor main mix out naar DAW (ADC) en ext in (DAC DAW monitoring)

Dan heb ik de K&H o 300 D's als main monitor (nearfield)
en de TAD S-3EX + SVS SB13 Ultra Sub als ALT monitors (full range)
dan staat alles op een zwevende vloer
zijn er 4 GiK Acoustics Diffusors
2 Gik Monster traps
3 Gik broadband absorbers aan het plafond
en 3 basstraps van 60*60*100 aan de achterwand
en dan nog 6 Auralex foam panels voor het laatste beetje flutterecho.

Kan je zeggen klinkt én meet fantastisch. :D

Cool Raphie !!
Zou je mss niet durven die mixers te laten zakken, en in te bouwen in de tafel ???? :duivels:

Nee, is lelijk, zijn tabletop mixers met de rondingen krijg je dat nooit mooi
Wel heb ik gaten direct achter de mixer gemaakt voor alle kabels

Hier mijn nieuwe Studio Recording Crib 2013-11'

vanaf-2013-11.jpg

Nee, is lelijk, zijn tabletop mixers met de rondingen krijg je dat nooit mooi
Wel heb ik gaten direct achter de mixer gemaakt voor alle kabels

Hoeft niet lelijk te zijn, ik heb foto's van ingebouwden gezien. De clou is dat je een U-vorm uitzaagt en geen vierkant. De ronding van de mixer laat je dan gelijk lopen met de (afgeronde) rand van je meubel.

De x-desk kun je ook in een rack hangen, spullen daarvoor worden meegeleverd. Ik heb mijn x-desk ook in een rack zitten.

Leuke studio Stephen. Heb je die metalen racks zelf gemaakt? Ze zien er in ieder geval handig uit.

Mooie verzamelingen weer.

@Raphie, noot overwogen om monitor standaarden te nemen, om contact geluid te vermijden met je bureau etc.?

mooi stephen
Leuke studio Stephen. Heb je die metalen racks zelf gemaakt? Ze zien er in ieder geval handig uit.
Ja merci !! En ja, ik heb m'n setup helemaal zelf uit die L profielen opgebouwd.
Erg veel werk, meestal enkele keren vast en lost schroeven en uiteindelk wat wringen en trekken om 't echt goed en op maat te krijgen.
Voor het rack units statief is 't ook wat bricoleren als je heel dichtbij kijkt, want de L profielen staan dan in spiegelbeeld,,
maar het kan dus, en ik heb altijd m'n setup in profielen op gebouwd, behalve het kastje voor de mixboards..

Mooie verzamelingen weer.

@Raphie, noot overwogen om monitor standaarden te nemen, om contact geluid te vermijden met je bureau etc.?

De monitoren staan op sorbothane, heb nergens last van.

Hoeft niet lelijk te zijn, ik heb foto's van ingebouwden gezien. De clou is dat je een U-vorm uitzaagt en geen vierkant. De ronding van de mixer laat je dan gelijk lopen met de (afgeronde) rand van je meubel.

De x-desk kun je ook in een rack hangen, spullen daarvoor worden meegeleverd. Ik heb mijn x-desk ook in een rack zitten.

Dat rond frezen zou wel mooi zijn, maar dan moet echt iemand mij helpen die handig is met hout en de juiste tools heeft, dat krijg is zelf niet voor elkaar. denk dat mijn vrouw het ook wel mooi vindt, het vrijwaard haar van mijn evt verdere mixer upgrade plannen (matrix bijv :engel: )

De Lindells zijn i.d.d. Lekker "wollig" in het laag, creamy .heel anders als de droge punch van de API 5500
In het mid doen ze ook leuke dingen. Nu komt het grote puzzelwerk wie ze krijgt... De kick, de clap, de 303, de phatty da's wel makkelijk nu met de neutrik panels, kabeltje is zo gepatched :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back