Pc of een nieuwe Mixer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

justin

Shauna
Wat zou je doen? Een nieuwe pc of 2ehands mac kopen of een goede mixer. Heb op dit moment nog een packerdbell computer,dit word lachen 128mb en 500 nog wat mhz.

Of een goede mixer,aangezien ik die ook wel nodig heb.En me huidige pc wat op tunen.

Grootste miskoop in me leven tot nu toe een packerdbell gekocht,hij is wel al zon 3 a 4 jaar oud.

Help me. Heb zon 1000- euro te besteden.

Ik denk dat je beter bij jezelf te rade kan gaan,

1. hoe vaak gebruik je de computer en waarvoor, wat denk je nodig te hebben
2. heb je al een mixer, hoe groot zou een eventuele mixer moeten zijn (in andere woorden, hoeveel gear heb je die op de mixer moet)
3. wat is het hardst nodig?

Ja oke. Maar ze zijn beiden aan vervanging toe daarom. Ik dacht kan ook een mixer kopen en in me huidige pc wat meer geheugen stoppen.

Een 500mhz pc is perfect voor midi, wat extra geheugen zou idd geen kwaad kunnen. En 128 mb is niet zo duur, dus kan je een leuke mixer kopen

En audio,Aangezien ik zware vertragingen oploop tijdens het afmixen.Tja...

Ga even na wat er in je PC zit en kijk welke onderdelen er zeker uitkunnen en welke er in moeten blijven. Als je puur voor de audio gaat hoef je in feite alleen moederbord + intern geheugen + cpu + ventilator te vervangen - www.tweakers.net/pricewatch is je vriend. Dingen als CD-rom spelers, grafische kaarten (mits niet on-board), en zelfs een harddisk kun je veelal laten zitten.

Tenzij je ook zo'n Packard-Hell klotekast hebt... dan past er verder weinig in. Echt, het is mogelijk om voor niet zoveel pecunia een PC samen te stellen, en het kan al helemaal leuk worden als je bereid bent om 2ehands te gaan..

Vraag je af wat je het meeste hindert in je huidige stijl van produceren. Gebrek aan een mixer of gebrek aan goede PC? Hoeveel kanalen heb je trouwens nodig, ik heb hier -toevallig- nog een Spirit Folio Rac Pac liggen met lekkere EQ en 10 mono/2 stereo... maar voordat ik op m'n vingers wordt getikt en het in Marktplaats - Te Koop neerzet laat ik je maar eerst m'n vragen beantwoorden :).

yoozer zal je morgen even een mailtje sturen met de specs. This gewoon zwaar kut. Wanneer ik bezig wil gaan met een track moet ik gewoon alles eraf flikkeren op cd branden. En opnieuw installeren kost me maar ee uurtje,maar word er langzamerhand wel schijtziek van. En een mixer die zo nu en dan kraakt.

Mixer ross minimix. Iemand zei laatst dat het een budget mixer was uit de jaren 80/90. Kan best maar wie verhuurd zon ding dan? zie internet.

Een nieuwe 'binnenkant' in je computer kost zo'n 400 a 500 pleuro's.

En bijv zo'n niet al te dure geluidskaart (Audiotrak Inca 88 of zo) en kun je ook nog je audio mixen en hoeft niet alles hardware te blijven. Zo'n 200 pleuro's en houd je nog 300 voor een hardwaremixertje over. Bijv een BEHRINGER - UB1832FX.

Weet niet of het wat voor je is, maar is wel een manier om alles wat je wilt te realiseren. :)

Wat contactspray op de faders van je mixer spuiten helpt ook goed tegen kraken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back