nielsdt
Ingeburgerd
nou ja,het valt in ieder geval minder op, de square klink prima
ik kan niet vergelijken,ik heb geen 303,en ben ook niet van plan er 1 te kopen gezien de cloon hem perfect vervangt ,en voor peanuts
als ik de vintage looks voor een fractie xtra erbij kan krijgen dan doe ik dat
Egres en co.
Eerste indruk:
De TT 303 is binnen, ik heb er een drietal dagen mee gespeeld en ik ben zwaar onder de indruk. (Ik heb geen originele 303). Dus vergelijken kan ik niet, enkel met software emulaties en online videos. Ik ben trouwens overtuigd dat met EQ, effecten, mastering e.d. dat je de 'echte' moeilijk nog kan onderscheiden van de cloon in een song, of dat tenminste het verschil compleet irrelevant is geworden in een song. (maar hier trek ik waarschijnlijk het deksel van een beerput?)
Ik vind dat dit ding gewoon echt goed klinkt, en de baslijnen die ermee gemaakt kunnen worden zijn in mijn ogen (oren) alles van 'squelchy' tot 'liquid' en 'screaming' en 'ripping' en 'fat' en noem maar op.
Sterker nog, de random generated patters, en dan de subtiele wijzigingen via mutate zijn gewoonweg ongelooflijk. Ze zijn muzikaal en inspirerend. Ik hoorde in een post (kan ook op gearslutz geweest zijn) dat dit een belachelijke functie zou zijn, wel wat is het verschil met de 'haal de batterijen eruit en zie wat het oplevert-truuk' van het origineel? Dit vind ik een super-toevoeging, eentje die in de laatste OS van xoxbox ook zit.
dat allemaal om te zeggen dat dit apparaat een geslaagd ding is, omdat ze gewoon een exacte kopie hebben gemaakt (ja, Roland is ripped-off, maar da's hun eigen schuld omdat ze wisten wat er speelt bij synthfreaks en er niks mee gedaan hebben) en er extra functies aan toegevoegd hebben die het ding nog eens extra aantrekkelijk maken. het copy-pasten gaat makkelijk, arpeggiator, transponeren, er is MIDI, ...
Ik heb nog maar de helft van de functies getest, maar ben nu al onder de indruk.
De bouwkwaliteit is ook 'origineel', m.a.w. plastic maar als je er wat voorzichtig mee omgaat valt dat wel mee. Ook zitten de volumeknop en de selector-knoppen een milimeter off-center. Dit vind ik voorlopig het enige minpunt.
Maar zo een 'originele' behuizing zie ik ook wel zitten, Egres. Als je kloont kan je evengoed tot de volle 100% gaan.
Later meer info als ik wat dieper ben kunnen gaan.