Kijk, ik heb hem gewoon besteld, de Bass Bot TT-303. Mijn opinie, na het lezen van elk forum dat hierover berichtte:
de xoxbox was en is de enige echte (tussen quotes) clone die de TB 303 benadert. ik ben heel dicht geweest bij het bestellen van een xoxbox bij xoxshop, maar die verwisselden net van eigenaar waardoor mijn order naar de achtergrond verdween.
ineens zag ik de TT 303 van cyclone analogic.
Ik weet natuurlijk wel dat dit een 'chinese' clone is, en dat waarschijnlijk de build quality wat moet inboeten, maar de echte TB 303, waar ik naar zocht, is op ebay (en elders) enkel te krijgen voor 1300-1900 euro. komaan, voor een plastic ding van 30 jaar oud? maar wacht, mocht ik het geld hebben, beter nog, mocht ik mijn geld verdienen met muziek, dan kocht ik twee originelen. niks teveel om kwaliteit en 'origineel' te kopen, maat het moet wel verantwoord zijn.
Op dit moment is muziek slechts een hobby, dus waarom zou ik 2/3 van een maandloon aan een plastic box uitgeven waarvoor ik nog eens de helft zou moeten uitgeven om het in orde te krijgen en om alles te laten werken , of te upgraden naar een betere sound.
Conclusie, en ik zal eerlijk zin wanneer ik de bass bot TT 303 ontvang, en wanneer ik niet tevreden ben zal ik het luid zeggen. Maar wanneer dit een echt goeie sound geeft, aan minder dan de helft van de prijs, en de nieuwe features geven een meerwaarde t.o.v. de TB, of de xox, en ook op geluidsniveau, dan heben we hier een non-discussie.
Mocht ik een TB hebben ik zou ook zeer kritisch kijken naar alles wat daarbij in de buurt komt, of probeert te zijn, maar je moet wel kritisch blijven.
Niks zegt dat ik niet in de toekomst een xox in elkaat soldeer, met alles erop en eraan, of zelfs een echte TB koop, wat het ook kost, maar op dit moment, na 3 weken van fora afschuimen, ben ik voor de TT 303 gegaan.
Ik geef jullie nog wel een review wanneer hij is toegekomen in de post.