Cyclone Analogic TT-303

Robin Whittle zegt:

I received a report of clicking when driving the Bass Bot from MIDI In,
with one note starting immediately after the previous one ends. 2 msec
or 1.333 msec is the fastest this can happen with conventional serial
DIN plug MIDI.

I reproduced the problem, found its cause and developed a relatively
simple hardware fix for it. Cyclone Analogic told me they are working
on a solution, so I expect this will not be a problem for the batch they
are making this month.

I don't know what they have planned for machines which have already been
purchased. I suggest that owners of TT-303s who are concerned about
this contact their distributor, who are the authoritative source of
information on this.

Please see:

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/TT-303/#diffs

Yep, een nieuwe die het prima doet, geen aanlopende knoppen en ook de tempo werkt nu zoals het hoort

en nog eentje, das wel leuk van live jammen, je komt handen tekort... :D
alles wat je hoort is gewoon Tempest en TT-303 gesynced met el Capistan
komt verder geen computer aan te pas, daarom lijkt de Cirklon me ook wel gaaf.

enige nadeel aan de TT-303, de ENV en RES settings kunnen een aardige dip in het volume veroorzaken, ze hebben echt bepaalde sweetpsots en eigenlijk moet je er tijdens een track niet meer aanzirtten en alleen met cutoff en decay blijven stoeien. weet niet of die van jullie dat ook heefdt, je kan het hier een beetje aan het eind v/d track horen, meer reso is volume dip

enige nadeel aan de TT-303, de ENV en RES settings kunnen een aardige dip in het volume veroorzaken, ze hebben echt bepaalde sweetpsots en eigenlijk moet je er tijdens een track niet meer aanzirtten en alleen met cutoff en decay blijven stoeien. weet niet of die van jullie dat ook heefdt, je kan het hier een beetje aan het eind v/d track horen, meer reso is volume dip

is normaal voor alle 303 en kloons
heb altijd een 3630 compressor erachter hangen :okdan:

Hij klinkt toch wel erg lekker niet?! Ik ben verkocht ga hem ook kopen binnenkort :D!

Het lijkt alsof de TT-303 iets meer punch heeft en iets strakker klinkt terwijl de 303 wat wolliger en vloeibaarder is. Maar het is echt een slechte vergelijking, tempo's kloppen niet en zo. Ik blijf het raar vinden dat het te veel moeite is om even iets op te nemen op je PC terwijl je het filmt en daarna met een programma de cam audio te vervangen met die je opgenomen hebt op je PC.

En volgens mij is het met gratis meegeleverde windows movie maker of iets soorgelijks op een Mac al mogelijk om het te doen.

Als er hier een TT303 bezitter zich wil opofferen om wat cleane patterns op te nemen, dan kunnen we eens een deftige A/B test doen vs. echte 303's

Zie ook mijn eerder aanbod in deze topic.

Attack of the clones :engel:

Attachments

• 163328_4374937135338_2003009014_n.jpg
    163328_4374937135338_2003009014_n.jpg
    51 KB · Bekeken: 62
Vergelijking kan ik eigenlijk je bijna op "papier" geven.

x0x (by Hartig) klinkt donker maar imo niet diep genoeg en mist het scherpe randje van wat ik van een TB gewend ben in het hoog.

TT klinkt imo zoals een TB zou moeten klinken (natuurlijk klinken alle TB's nu anders dan vroeger)

De ML is een verhaal apart, gezien de vele filter opties incl 808 bassdrum zou je dit eerder met een x0xio kunnen vergelijken of in dit geval een TB on steroids.
De ML klink imo meer als een "echte" TB dan de x0x.... maar wat is het echte geluid anyway :)

Heb er dus drie met ieder een eigen karakter en geluid.... persoonlijk ben ik van mening dat de hele discussie van "wat is het echte originele geluid" een klein beetje niet zo belangrijk (politiekantwoordmodusaan) Discussies in het algemeen zouden moeten gaan om wat je er mee doet, hoe je het bewerkt en welke klankkleur het je kan geven om dat te maken wat je maken wilt.

Is/klinkt de x0x imo als een "echte" TB.... nee, het klinkt als een mono synth met een eigen karakter en geluid en misschien over 28 jaar klinkt hij als een "echte" TB.

"It's not the kitchen, though the tools that help you can be of importance, you need the right ingredients and cook to prepare it"

Back