Oscilloscoop voorzien van VGA output

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Ik zou mijn oscilloscoop graag laten modden met een VGA output, zodat ik het beeld kan opnemen en af kan spelen op externe apparatuur. Iemand enig idee of dit kan en bij wie dit zou kunnen? Het gaat hier om een analoge oscilloscoop. Jullie zouden mij er reuze mee helpen, hoor het graag!

Lijkt me haast niet te doen en als het kan is een digitale oscilloscoop met video out waarschijnlijk goedkoper.

Dat gaat inderdaad niet werken. Een analoge scope werkt omdat de scope zelf de X- en Y-afbuiging aanstuurt vanuit de timing en het invoersignaal (of in XY-modus beide uit de ingang). Daar kun je op geen enkele manier een VGA-signaal uit halen, anders dan door er een camera voor te zetten en de video out daarvan te gebruiken...

probeer anders eens een software scoop via je geluidskaart. Afstelling is misschien wat minder.

All right, thnx voor de respons. Jammer, hoopte dat het mogelijk zou zijn, zou namelijk een leuke extra zijn m.b.t. mijn performance. Een digitale scope vind ik er een beetje gaar uit zien eerlijk gezegd, een camera zou inderdaad dan misschien nog een goede optie zijn. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Als het voor je performances is, zou ik inderdaad werken met een camera in een frame voor de scope en met zwart papier ofzo die lichtdicht aan elkaar tapen. Dat gaat veruit de eenvoudigste manier zijn om het artistieke resultaat te krijgen dat jij wil.

Als het voor je performances is, zou ik inderdaad werken met een camera in een frame voor de scope en met zwart papier ofzo die lichtdicht aan elkaar tapen. Dat gaat veruit de eenvoudigste manier zijn om het artistieke resultaat te krijgen dat jij wil.

Sounds good! Thanks

Back