In Fl-studio. Een vage vraag ;-)

Pitch Black

Sound design is fun.
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een handige/makkelijke manier om dit te doen, alweer een aantal maanden maar toen heb ik het maar aan de kant gezet omdat ik er niet uitkwam..

Wat ik wil doen is:
Ik heb hier een sample bijv een vocal sample, hier het woordtje down en ik wil hier een riser van maken
Maar dan dus wel smooth met een knop die automateble is in een sampler ofzo maar in de native sampler van fl gaat dit dus niet zover ik weet, ja de pitch wel maar dah moet ik dus nie hebbuh, alleen de snelheid net als dat je dat hand matig kan doen in Edison, daar kan je mee gaan spelen maar nie automaten ofzo..

Maar dat zoek ik dus, een automateble speed control in een sampler..

Weet iemand dit?
Alvast bedankt voor de hulp!

Uhm juist ik snap er de ballen nie van deh ding, ik heb de sample erin geladen en nu??

Edit:

Druk ik per ongeluk op de knop root key, komt er vanalles te voor schijn haha lol
De waveform met begin en einde tags, deh automate denk ik, nie?

oh oow deh kende nie automate ofwel?
Ik zie geen cc er voor en bij last edited ook nie en nu??

Staat ook weer nie in de handleiding..

Laatst gewijzigd:
Automaten moet wel lukken, het is me tenminste in Cubase wel gelukt..... hoe dat in FL werkt weet ik echter niet. Hoe automate je normaalgesproken VST's/inserts in FL ?

Kan je het niet doen door aan de gewenste parameter van de sampler te draaien/klikken, en dan daarna die optie in FL te gebruiken van "Use last Command" of zoiets?

Handleiding is zeer summier idd.

Automaten moet wel lukken, het is me tenminste in Cubase wel gelukt..... hoe dat in FL werkt weet ik echter niet. Hoe automate je normaalgesproken VST's/inserts in FL ?

Kan je het niet doen door aan de gewenste parameter van de sampler te draaien/klikken, en dan daarna die optie in FL te gebruiken van "Use last Command" of zoiets?

Handleiding is zeer summier idd.

Nee doet ie niet..
Normaal gesproken is via midiCC of via use last command of een interne knop ofzo..
Hoe doe je dat in cubase?
Enne zit er een interne knop in deh ding?

In Cubase deed ik dat door een automation channel toe te voegen en dan kon ik uit zon lijst alle commandos van die samplert kiezen. Zal straks thuis even voor je kijken hoe precies :).

In Cubase deed ik dat door een automation channel toe te voegen en dan kon ik uit zon lijst alle commandos van die samplert kiezen. Zal straks thuis even voor je kijken hoe precies :).

aah op die fiets..
Oke sgoed thnx!

Wil je gewoon het woordje 'down' op zich laten risen, of is het meer ' down-down-down-down...'?

Persoonlijk zou ik het via een editor doen, sample inladen en dan een pitch bend met de juiste bpm waarde.

Is het zoiets dat je bedoeld?

https://www.box.com/s/qis7zfdbw3cthmhtk61k

Nou eerst de zang in de climax en daarna dan in de rise het eind woordje van de zang "down" en deh wordt dan sneller, maar wel smooth en nie in de piano roll als een snare roll maar in één beweging van normale snelheid naar sneller.. los daarvan wil ik de pitch los zodat ik later alleen de snelheid kan gebruiken later in de track..
Deh woordje down heb ik overigens al gekut..
Het is overigens een vrouw dus weet nie of mee pitchen mooi zal klinken lol

Maar leg uit, een editor? Hoezo? TX16Wx is toch ook un editor of bedoel je zoiets als Edison?? Of iets totaal anders?

Ik bedoel iets als Soundforge of Adobe Audition, ik bewerk de sample daar en render het dan in wav en importeert het weer in Fl. Dat spaart ook CPU power uit.
Maar ja, je wilt waarschijnlijk een geïntegreerde manier in FL gebruiken?

Probeer eens met de Fruity Granulizer? Er zijn presets voor twice faster & slower, en dan met de Wave Spacing spelen...

Net geprobeert maar gaat niet snel genoeg en dat effect wat er bij komt vind ik niks
Maar bedankt voor de tip ;)

Ik bedoel iets als Soundforge of Adobe Audition, ik bewerk de sample daar en render het dan in wav en importeert het weer in Fl. Dat spaart ook CPU power uit.
Maar ja, je wilt waarschijnlijk een geïntegreerde manier in FL gebruiken?

Nou ja ik wil de snelheid wel intern kunnen afstellen om te kijken of het past bij de rest en dergelijke en zo nodig bij kunnen stellen naarmate de track veranderd..
Voor de cpu power = tools --> macros --> switch smart disable for all plugins een goeie

Voor de cpu power = tools --> macros --> switch smart disable for all plugins een goeie

Bedankt voor de tip, ben namelijk eindelijk overgestapt van Fl Le naar een volledige versie - maar er is ondertussen zoveel veranderd dat ik m'n workflow zal moeten bijsturen.:P

Bedankt voor de tip, ben namelijk eindelijk overgestapt van Fl Le naar een volledige versie - maar er is ondertussen zoveel veranderd dat ik m'n workflow zal moeten bijsturen.:P

Graag gedaan. Verder kun in de audio options nog alles aanzetten om de cpu performance te verbeteren...
Oow ja een aantal vst's kunnen niet tegen smart disable o.a dmg audio, sonalkis en elysia en wie weet nog andere drm raad ik ja aan voordat je fl of je project afsluit de smart disable button uittezetten in de audio options.. ;)

Features TX16Wx Sampler vermelden;

16 mappable controllers for automation
48 mappable VST parameters for automation

Alleen nu nog ff uitzoeken hoe dat precies werkt, zie wel PARAM1, PARAM2 etc staan, maar hoe je er een functie aan kan koppelen... :)

Back