Cubase Pitch

steve r

Stamgast
Ola,

Ik ga een hele standaard vraag stellen i know.
Maar ik ben opzoek naar een vergemakkelijking van me samples aan passen in cubase.
Je kan bijv op sample drukken en dan show info en hier kan je de transpose aan passen maar geeft ook niet het gewenste effect.

Heb een beetje rond zitten neuzen ook in de groove agent ( heb cubase 6.5 ).
Daar heb je wel coarse maar dat is niet wat ik zoek.

Dit filmje laat de drumrack van ableton zien( knopje transpose lekker simpel ) Zit er iets in cubase wat hier ms een beetje in de buurt komt ? Gaat er vooral om om de sample lager of hoger te maken. Kontakt kan ik gebruiken maar is weer iritand omdat het weer een extra plugin is en ik werk niet zo graag met samplers.

Niet gaan flammen met domme vraag als je niet wilt reageren doe het dan niet :)

dank is groot

Als je een sample aanklikt zie je in de infobalk transpose en tune staan...met je muis kun je die waarden gewoon veranderen...je kunt verschillende samples tegelijk bewerken op die manier...

Thx voor je bericht.,

Maar ik haal daar geen diepte mee ?
Veranderd wel iets maar niet super veel.

Ik ben zelf maar Pre-Beginner in ableton,
maar in de Future Music video met Armin zegt ie dat ie de loops in ableton EXPORT om daarna in logic (of jij cubase) te importeren...

Ableton is erg goed in 't juist zetten van drumloops... vandaar...

of tja, 'cubase pitch' daar is die cubase "Pitch correct VST" mss voor ??

Zelf spelen, ipv loops gebruiken?

Ja sjonnie shadow waarom denk je dat ik wil pitchen.
Heb nog nooit gehoord dat iemand een complete loop pitch.

En gaat dus niet om een loop te correcten....
Wil een hi tom bijv een low tom van maken of wat voor sample dan ook.

Ik doe dat in Direct wave, en de Pitch bend die vanuit m'n synthctrl plugin wordt gestuurt,

of maw, eender welke Sample Player heeft toch Coarse en Fine tune, als is't dan maar op 1ct nauwkeurig ,?

of toch ook groove agent,,, ik zie toch fine tuning staan ?

Cubase_04-590x399.jpg

ik bedoel gewoon zelf spelen met een VSTi ipv van een sample te choppen en pitchen
of een cursus Cubase volgen, zijn inmiddels al 3 manieren aangebracht

Ja sjonnie shadow waarom denk je dat ik wil pitchen.
Heb nog nooit gehoord dat iemand een complete loop pitch.

En gaat dus niet om een loop te correcten....
Wil een hi tom bijv een low tom van maken of wat voor sample dan ook.

Dat Ableton voorbeeld pitcht gewoon een sample.. niks speciaals aan..

Een sample droppen op een audiospoor daarintegen pitch ook je sample, maar houd tempo gelijk; hij timestretcht hem...

Da's veel gaver!

Ik had je ook nog een tip willen geven, maar ik ben nu bang dat ik net als Raphie een uitbrander van je krijg en daar heb ik helemaal geen zin in.

Succes!

Tis meer dat ralp altijd naar mijn gevoel iritand reageerd op mijn simpele vragen.
En tja dan reageer ik zo.

Back