[track] Dongl - Get to the bass!

Loik! ;) Vooral het begin. Daarna gaat het naar mijn smaak iets de dichtgesmeerd klinken. Het mid-laag overheerst hier een beetje.

De vervorming op 1:50 vind ik wel lekker, En vind het einde ook leuk gedaan. :dj:

Op 0:19 gaatie duidelijk even uit de maat. Er onbreeekt daar 1/4 van een maat ofzo voordat de diepe kick erin gaat. Die kick mag van mij wel wat meer attack hebben trouwens. :)

De mix gaat na een minuut of wat wel erg dicht zitten idd. De sound die er dan bijkomt heeft ook vrij veel reverb en klinkt mede daardoor vrij luid. De percussie daarentegen is kurkdroog. Misschien iets meer balans daarin aanbrengen?

Leuke reacties! Thanks!
Even voor de duidelijkheid, het is niet echt een track in de zin dat er veel gedaan is aan de mix enzo.

De beat is een live opgenomen performance met de iElectribe op de iPad, die ik daarna in Cubase heb gegooid om het basloopje en de samples erbij maken.

Omdat de iElectribe het niet mogelijk maakt om je sounds apart op te nemen, kwam het er als één blok uit en toegegeven hier of daar overstuurd het wat of zit de mix zo scheef als tieten. :D

Vond het toch best grappig dat je een dergelijke beat redelijk snel uit je iPad kunt toveren en dat met wat gekut je er ook nog wel een funny trackje van kunt maken! :mexico:

Verder commentaar blijft welkom! :baco:

Loik! ;) Vooral het begin. Daarna gaat het naar mijn smaak iets de dichtgesmeerd klinken. Het mid-laag overheerst hier een beetje.

De vervorming op 1:50 vind ik wel lekker, En vind het einde ook leuk gedaan. :dj:

Op 0:19 gaatie duidelijk even uit de maat. Er onbreeekt daar 1/4 van een maat ofzo voordat de diepe kick erin gaat. Die kick mag van mij wel wat meer attack hebben trouwens. :)

Ik vind het wel wat.

De mix gaat na een minuut of wat wel erg dicht zitten idd. De sound die er dan bijkomt heeft ook vrij veel reverb en klinkt mede daardoor vrij luid. De percussie daarentegen is kurkdroog. Misschien iets meer balans daarin aanbrengen?

Back