Cubase 7 ervaringen topic

De nieuwe features zijn allemaal super, alleen daarvoor is de update al mooi, alleen de mixer GUI is een ramp

@Raphie: Stuur eens een Full Printscreen van de mixer.Ik ben erg benieuwd wat er exact blurry is.

Zal ik straks ff doen, dione prefs waren geimporteert maar maakte niet uit voor pianoroll
De mixer is compleet nieuw dus daar viel sowieso niets te importeren
Cubase 6.5 draaide bij mij ook super en ook ik zit er all vanf de Atari in

die print screen ben ik ook wel in geinteresseerd, wat ik me trouwens afvroeg, zit in die cubase 7 nou de full versions van die nieuwe vsti synths (zoals Pad shop en retrologue?) of zijn het de trial versions met beperkte functionaliteit?

Pad shop en Retrologue zitten al in 6.5, dus denk het wel (?)

klopt, ik dacht alleen dat je voor de complete versie je een extra key moest kopen in 6.5 (dus een padshop pro key of zo)

screenshot :okdan:

en eentje op 1:1 formaat

mixer.PNG

dat is zo niet te beoordelen, zo'n 800*500 scherm, dat moet natuurlijk een native resolutie screenshot zijn :D

kijk nog eens! en nu vind ik de faders eigenlijk nog te groot, maar nog smallere faders en je kan de insert en send boxes helemaal niet meer lezen
zie je hoe lelijk soft de M & S knoppen boven de faders zijn, lang niet zo gestoken zoals bijv de send bitmaps of de meterbrug, het stoort me mateloos

kijk nog eens! en nu vind ik de faders eigenlijk nog te groot, maar nog smallere faders en je kan de insert en send boxes helemaal niet meer lezen
zie je hoe lelijk soft de M & S knoppen boven de faders zijn, lang niet zo gestoken zoals bijv de send bitmaps of de meterbrug, het stoort me mateloos

ik heb het gezien, iedereen moet zelf zijn conclusies maar trekken :D, maar ik vind je reactie dat je hierdoor je 10 urige cubase werkdag niet kan volhouden nogal overdreven :D

ik vind het er zeer goed uitzien en vooral overzichtelijk. Enorme verbetering tov die vorige mixer!

PNG

PNG

Ik ben blij, dat je een PNG gepost hebt, dan kunnen we zien waarover je het hebt. Als ik dit bekijk, ben ik blij dat ik een heel andere mening heb dan jij, want ik word er wel vrolijk van, jammer dat het jou zo stoort.

Overigens : voor al die mensen die nog met C4 of 5 werken : Cubase 6.5 is de meest stabiele versie van Cubase waar ik ooit mee gewerkt heb...

Inderdaad, 6.5.x is zeer stabiel te noemen. Beter dan 4, 5.
Wat betreft C7, wacht ik nog even op wat nadere reviews. o.a. die van Quifster :D

Gisteravond Cubase 7 geinstalleerd :) En ik moet zeggen, het ziet er TOP uit en werkt perfect! Uiteraard moet ik nog wel wennen aan de mixer qua controls, maar dat is gewoon een kwestie van tijd, omdat het toch flink omgegooid is. Maar voor mij zeker geen min-punt!

Ik vind alles veel overzichtelijker werken en je ziet veel beter waar je aan het werk bent! Ook de fullscreen option bij de mixer is echt super! Scheelt weer een aantal verspringende vensters hahaha. Misschien nog wel een extra beeldscherm erbij halen binnenkort want heb er nu 2 maar een 3e speciaal voor de mixer lijkt mij wel een praktische oplossing :)

Zoals Maurice de Hond zou zeggen: Ik zeg DOEN!
uiteraard is dit mijn mening ;)

Ik ben na gisteravond iets meer positief
kan de insert en send boxes iets groter maken, blijf de faders dan in verhouding nog steeds te groot vinden, de mute en solo knoppen blijven lelijk gerenderd, maar C7 an sich draait super.
nog geen crash gehad, wel de mixerbug dat je faderwindow niet meer resized

Ik snap wat je bedoelt met de grote faders, maar in mijn beleving is dit echt een kwestie van wennen, aangezien we al jaren met de oude cubase mixer werken is het wel een hele omschakeling natuurlijk.
De mixerbug heb ik nog niet gehad, maargoed heb er ook nog niet heel lang mee kunnen werken aangezien ik gister ook meteen heel mijn pc clean geinstalled heb, dus ben 4 uur bezig geweest met alles installeren enzo hahaha.
Morgen ga ik weer met Cubase aan de slag! :)

partiƫle deceptie inmiddels :D
ik moet ook eens dieper in de nieuwe routing duiken, want een aantal van m'n 6.5 templates met external gear routen niet meer goed
poorten staan goed gemapped, maar het lijk erop de Cubase7 geen signaal door bussen laat als er niks heen is gemapped hierdoor werken kanalen die als tape returns gebruikt worden niet meer naar behoren in mijn setup

Back