Cubase 7 ervaringen topic

lol, de teletubbie faders gaat wel lukken voor de rest zal je een stylus op je iPad nodig hebben :D
dus jij vind iPad screen performance acceptabel? een DAW dat reageert als een touchscreen vind ik niet acceptabel

ja, ik weet dat jij een ipad kwa handling waardeloos vindt, daarom neem ik je opmerkingen over de touchbased gui van de cubase mixer totdat ik het zelf ervaar ook niet zo heel serieus, aangezien ik inderdaad een compleet andere ervaring op de ipad heb kwa handling van de apps. overigens gebruik ik niet de ipad voor cubase natuurlijk, maar gewoon een 24 inch touchscreen.

touchscreens zijn de toekomst, ook voor pc, dus ik vind het alleen maar goed dat een daw als cubase die richting op gaat. Neemt overigens niet weg dat ik wel begrijp dat jij het niks vindt, maar goed, dan kun je ook op cubase 6.5 blijven :)

De interface is in potentie best mooi
maar de latency is veels te hoog
coloscheme is niet ergonomisch
scaling is niet goed
software resolutie is véél minder scherp dan c6

waarschijnlijk wel, moet ik nog naar kijken

raphie toch :D

dus na 3 minuten het pakket opstarten heb je een ervaringen topic geopend waarin je cubase direct maar even afbrand en dan heb je nog niet eens gekeken naar het instellen van de gridlines en kleuren :D

dat is zelfs voor jou voortvarend :D

overigens maak ik me wel zorgen over jouw opmerking dat die resolutie softwarematig neergezet wordt (scalable), het moet inderdaad wel scherp blijven om werkbaar te blijven.

Maar goed, we gaan het zelf meemaken binnenkort :)

nee, m'n rant gaat over de scalable interface, ook al maak ik hem roze met paarse stippen, dan nog zal de performance en scaling niet veranderen.

Dat klinkt goed. ;) Ik gebruik zelf nog steeds Cubase 4 omdat ik de GUI-updates daarna allemaal niet prettig vond, en de aanvullende nieuwe functies toch niet nodig had. Maar bij elke update kijk je toch even of het misschien tijd is om wel te upgraden.

Zo te horen kan ik beter nog even bij C4 blijven...

Ach komt vast een patch voor. Je ziet dat steeds meer plugin en DAW ontwikkelaars hardware acceleratie gaan gebruiken om hun scherm opbouw te realiseren.

Dit was wellicht even teveel werk voor de v7 release maar in 99% van de gevallen zie je dat hardware acceleratie van de schermen een enorme performance boost geeft.

gridlines in de pianorol, 1 tint donkerder dan de achtergrond... te idioot voor woorden...

==> kan je instellen bij preferences

gridlines in de pianorol, 1 tint donkerder dan de achtergrond... te idioot voor woorden...

==> kan je instellen bij preferences

alle gridlines zo donker mogelijk gemaakt maar degene in pianorol veranderen niet na herstart?

Update

Update

Gisteren mijn update naar Cubase 7 ontvangen, maar kreeg hem niet geïnstalleerd. Achteraf bleek ik de verkeerde versie ontvangen te hebben. In mijn enthousiastme had ik niet gezien dat ik niet de juiste versie aan het installeren was. De leverancier heeft de goede versie niet op voorraad, dus moet ik nu een weekje wachten.
Ik verlekker me nu maar aan het lezen van de reacties.

-

Ik vond die interface van Cubase altijd al kut… Op de Atari vond ik het baanbrekende software.. later op de PC vond ik het niks - bah, al die windowtjes.. Het werkte naar mijn idee zo omslachtig..

Maareuh, waarom zou je upgraden als versie 6 ook goed voor je werkt.. heb je toch stiekem die chord track nodig ;-)

Laatst gewijzigd:
waar is jouw klaagthread op steinberg.net forums eigenlijk gebleven raphie?

ik vond het wel vermakelijk om te lezen hoe jouw 10 uur durende werkdag compleet onmogelijk gemaakt was door de cubase 7 update :D

enige thread die daar inmiddels compleet onvindbaar is sinds een uur of 11?

Maareuh, waarom zou je upgraden als versie 6 ook goed voor je werkt.. heb je toch stiekem die chord track nodig ;-)

C7 heeft een berg nieuwe features die niet in versie 5 of 6 terug te vinden zijn.
Ik schaf 'm voornamelijk aan voor de nieuwe variaudio. Dus niet upgraden is dan geen optie.

Ik heb hem nog niet binnen, maar ik vind het wel verontrustend dat Raphie het zo slecht ervaart !
Een nieuwe mixer zal best wennen zijn, maar je moet wel het gevoel hebben dat er potentie in zit. En dat lees ik helaas niet in zijn verslag.
Een pianoroll-grid-kleur zal je best kunnen veranderen, maar waarom staat deze niet meteen goed ? Dat zou Steinberg toch ook opgevallen noeten zijn?

Het lijkt wel de Tweakers.net update :D Die was ook beschamend slecht...
Naja, zodra mijn update binnen is zal ik mijn ervaringen ook even posten.

waar is jouw klaagthread op steinberg.net forums eigenlijk gebleven raphie?

ik vond het wel vermakelijk om te lezen hoe jouw 10 uur durende werkdag compleet onmogelijk gemaakt was door de cubase 7 update :D

enige thread die daar inmiddels compleet onvindbaar is sinds een uur of 11?

Is toegevoegd aan de first experiences thread, dus niet verwijderd

De nieuwe features zijn allemaal super, alleen daarvoor is de update al mooi, alleen de mixer GUI is een ramp

Ik heb C7 nog niet,wacht tot de eerste bugs glad gestreken zijn...zoals altijd met alle nieuwe versies van software komen er bij de eerste versie bugs aan het licht...dat is nou eenmaal zo...en moet zeggen dat het bij C7 wel meevalt als ik de forums lees...

Maar een hoop dingen die Raphie noemt zijn gewoon in te stellen bij preferences...en als je de tijd had genomen om eerst je preferences (van C6) te saven had je die zo kunnen laden in C7...zo gaat het al jaren bij Cubase : alles is in te stellen maar je moet het wel ff allemaal opslaan...

Overigens : voor al die mensen die nog met C4 of 5 werken : Cubase 6.5 is de meest stabiele versie van Cubase waar ik ooit mee gewerkt heb...en ik werk al met Cubase sinds de Atari...

Back