Cubase 7 ervaringen topic

Het is nog niet gelukt om de 'Check User Delay" functie te gebruiken bij de externe effecten.
Wil iemand met C7 even testen of dit bij hem wel werkt ? Thanks !

Heeft iedereen de Artist version of gewoon de volledige? ik heb namelijk geen idee of ik wat ga missen als ik de artist edition koop.

Whoo!! Ik heb hem binnen! Vanavond maar eens testen, lekker spelen met de nieuwe mixer!!

Om nog even op de external fx terug te komen: als ik een fx geïnsert heb, dan werkt het knopje dat bij het fx staat wel om de delay te berekenen. Problem solved.

beste mensen ik gebruik nog cubase 5, en was benieuwd hoe ik wav-files dezelfde bpm als de track kan geven. Ik heb dit ooit iemand op een heel simpele manier zien doen..

Ik hoop dat julle het weten ;-)

Beste Simon dit is het Cubase 7 ervaringen topic, misschien even een eigen topic openen?

Ja klopt, maar om voor deze vraag een heel nieuw topic te openen lijkt me ook wat overdreven. Ik neem aan dat cubase 5 en 7 wat mijn vraag betreft wel eenzelfde antwoord heeft..

Als ik eerlijk ben , ben ik het met raphie eens , mixer reageert traag plugins openen traag , plugins openen achter de group channel , mix console opent altijd apart (dus het is of de mixconsole of de main daw)

Nu kan dat allemaal zijn omdat ik niet zo een hele snelle computer heb , maar vind de workflow in cubase 6.5 fijner dan in cubase 7 , wil wel even duidelijk maken dat ik blij ben met cubase 7 , maar merk gewoon dat ik me eigen soms iriteer in cubase 7.
Conclusie , voor 127 euro ben ik blij met de update en alle nieuwe features

mixer reageert traag plugins openen traag , plugins openen achter de group channel , mix console opent altijd apart (dus het is of de mixconsole of de main daw)
klinkt alsof je toch wat instellingen fout hebt staan, je kunt cubase 7 in 2 modes draaien, full screen of in vensters.

Full screen is nieuw, dan maximize je je daw screen en alles wat je daarna doet werkt schermvullend, dus dan is het inderdaad of het daw project scherm of de mixer. Als je niet full screen draait in je project window dan kun je elk venster naast elkaar zetten, zoals in het in 6.5 was.

Wat overigens wel kan is full screen draaien en een tweede mixer scherm fullscreen op een tweede of derde scherm zetten (afhankelijk van je setup). Dan heb je en het voordeel van fullscreen werken en het voordeel van meerdere vensters.

plugins die achter een group channel openen begrijp ik niet wat je daarmee bedoelt, ik neem aan dat je een effect bedoeld dat je in dat channel gebruikt en dat je die niet ziet omdat die achter het mixer paneel zit?

Ik kan dat in ieder geval niet reproduceren.

Kwa animatie staat iedereen hier nog wat te wachten als ze overgaan naar windows 8 :D, daar is werkelijk waar alles geanimeerd, ga maar eens eens een mailtje typen dan zie je de cursor langzaam en smooth scrollen naar de volgende letter of regel. Zelfde geldt voor IE op windows 8 ook alle controls allemaal voorzien van een animatie. Dus voor de mensen die zich ergeren aan animaties in controls is het aan te raden om niet te upgraden naar windows 8.

Ik vind overigens zelf dat de nieuwe methode van schermvullend werken in cubase 7 wel heel erg prettig werkt, je hoeft nu niet meer continu al die vensters opzij te schuiven als je even iets wilt aanpassen. Dat kan natuurlijk nog steeds (dus net zoals in 6.5) maar de nieuwe manier vind ik toch echt een hele verbetering (ook op een 24 inch touchscreen).

win8 vind ik dan juist weer megasoepel draaien, gewoon naar de oude desktop en die telefoon interface niet gebruiken interface is zelfs weer wat spartaanser, dat cvond ik nou een perfecte upgrade vanaf 7

Ja klopt, maar om voor deze vraag een heel nieuw topic te openen lijkt me ook wat overdreven. Ik neem aan dat cubase 5 en 7 wat mijn vraag betreft wel eenzelfde antwoord heeft..

Nee, nieuw topic maken is niet overdreven :). Beter dat dan er hier in zetten; moderators kunnen threads heel makkelijk samenvoegen, maar afsplitsen (hoewel mogelijk) is meer werk.

Ik wil wel een foto plaatsen dat snap ik je denk ik wel wat ik bedoel over de plugins die achter de groupchannel komen weet alleen niet hoe dat moet , ik zou wel graag willen weten hoe ik in vensters kan werken want zie die optie nergens

Ik wil wel een foto plaatsen dat snap ik je denk ik wel wat ik bedoel over de plugins die achter de groupchannel komen weet alleen niet hoe dat moet , ik zou wel graag willen weten hoe ik in vensters kan werken want zie die optie nergens

werken in vensters is heel eenvoudig, rechtsboven in je scherm moet je klikken op het icoontje dat links zit van het kruisje. Dan kun je elk venster positioneren op het scherm en de grootte geven die je wilt, bijvoorbeeld bovenin het scherm je project DAW window en eronder de mixer. Sla deze vervolgens als een workspace setting op en koppel die aan een hotkey. Maak dan een venster setup voor het editten van synths, bijvoorbeeld het project window boven en de synth eronder. Sla deze ook weer op met een andere hotkey.

Nu kun je heel simpel met je 2 hotkeys (of meer) switchen tussen verschillende window venster layouts.

Mocht je weer schermvullend willen werken dan maximize je gewoon je project daw scherm en vervolgens wordt alles weer 1 voor 1 weergegeven achter en over elkaar op het scherm.

Ik werk op een mac , sorry was dat vergeten te melden

ah, no problem, dat zou ik dan niet weten, zou best kunnen dat het window beheer op een mac in cubase heel anders werkt.

downgrade

downgrade

Ik heb weer een downgrade gedaan naar 6.5.

Kon ook niet wennen aan cubase 7. Dan heb ik het nog niet over de problemen die ik had ( niet alleen door cubase 7 )

upgrade van snow leopard naar mountain lion gedaan vanwege cubase 7.

vervolgens werken de audio functies van mijn motu 828 mk2 weer niet goed. ( dat zal wel door de motu komen maarja om nu weer een nieuwe audiobak van paar 100 euro te kopen dar wacht ik nog ff mee.

Iemand tips????

Mijn conclusie MAC osx downgrade en cubase downgrade.

Back at Snow leopard with cubase 6.5 en het werkt weer normaal.

Ik begin ondertussen steeds meer te wennen, de mixer is bij mij nu IC PRO op de iPad, erg cool!

Back