Cubase 7 ervaringen topic

Ik vind Cubase 7 een goede update en een vrij volledig pakket. De mixer is wat wennen, maar alles wat nieuw is voegt echt iets toe. De chord assistant is geweldig. Helpt me echt goed nieuwe progressies kiezen die interessant zijn.

Wel verschrikkelijk vind ik de standaardkleuren van Cubase... mijn god. Het nog lelijkere zusje van Ableton.

De maximizer en transient shaper zijn erg fraai, de nieuwe channel eq is even wennen qua anchorpoints om de eq te tekenen, maar doet het ook erg goed, de low high cut filter doet ook wat die moet doen, hoewel ik gewend ben de EQ hiervoor te gebruiken. Mooi aan de mixer is dat je nu de EQ kan slepen in je channelstrip, je kan hem dus overal inzetten.

Ik denk dat ik niet overdrijf om te zeggen dat C7 de gemiddelde Waves of Fabfilter bundel compleet overbodig maakt. De compressors zijn ook erg goed voor software, met genoeg verschillen in kleuring.
Nu was m'n VST gearlust al zwaar afgenomen, maar na C7 heb ik ITB niet nog meer behoefte aan tools

Het is echt een volwassen productiepakket qua mogelijkheden

Thanks Raphie.

Zit er een nieuwe transient shaper in dan?
Hoe zijn de nieuwe compressors en (tape/tube) saturatie plugs?

Het lonkt iig wel die update...

Beide zitten in de channelstrip, nu gaat er al weer de discussie dat andere losse compressors zoals UAD toch beter zijn, omdat een channelstrip compressor gemaakt zou zijn voor veel instances, maar voor software vind ik ze net zo goed klinken ls iedere andere VST compressor.
Als je een complete suite aan plugs wilt is dit toch wel een mooie upgrade

Beter, thx Raphie, ik kan niet wachten! Volgende week kan ik de update bestellen!

klopt, inmiddels geinstalleerd, allemaal bugs die ik nog niet tegen was gekomen :D maar hij draait weer

Moest ff goed kijken, maar ze zijn flink wezen klussen in de mixer, alles is veel beter leesbaar, standaard kleurenpalet ook aangepast door de update. Mixer voelt minder laggy, ben waarrempel happy :D

Je kunt nu zelfs je kleuren kiezen, had hier net al een fel groene versie draaien om te testen, totaal onwerkbaar maar wel grappig dat dat kan. Daarna weer megasnel de standaard kleuren teruggezet.

@Raphie, ik ben je eeuwig dankbaar. Ik werk nu met Cubase 6.5 en ben helemaal gewend geraakt aan de interface. Ik bedien Cubase 6.5 nu met mijn ogen dicht. Ik moet er niet aan denken om met een totaal andere Cubase-omgeving te moeten gaan werken terwijl de plugins feitelijk hetzelfde zijn als in Cubase 6.5.

Blijf je standpunt gewoon verdedigen, het is heel irritant om aan een nieuwe interface te moeten wennen als de plugins feitelijk hetzelfde zijn.

Nou de plugins zijn niet allemaal hetzelfde hoor, zit veel nieuw spul tussen, of dat in jouw situatie waarde toevoegt kan ik moelijk bepalen. 7.01 was voor mij i.g.g. een goede update ivm de de cosmetics en performance v/d mixer

Je kent ook niet helemaal mijn manier van werken inderdaad.

'Wat de boer niet kent eet hij niet', dat heb ik heel vaak met nieuwe feautures. Wordt iets helemaal de lucht in geprezen, dan lees ik erover en dan heb ik heel vaak zoiets van, ga ik dit dan nou ook echt gebruiken?

Ik lees bijvoorbeeld over de compressor van de channelstrip van Cubase 7. Hij wordt helemaal de lucht in geprezen door Steinberg en als ik dan kijk naar mijn Focusrite MixMaster dan schiet ik gewoon in de lach, bij wijze van spreken dan.

er zijn een aantal kleine aanpassingen in de GUI v/d mixer, die op het eerste oog niet opvallen, maar na goed kijken toch echt verbetering zijn, alles is iets minder soft, kleurstelling en fonts net iets meer contrast, bitmap en textbox groottes net in iets betere verhouding, het laggy gevoel in de mixer is minder (menu's openvouwen e.d.)

hoop kleine zaken die gezamenlijk een hoop ergernis voor mij wegnemen.

Zijn de Midi Devices verbeterd in Cubase 7? Nog afgezien van de buggy manier om een device te ontwerpen rammelt de automatisering ook. Is het in Cubase 7 mogelijk om de automatisering te koppelen aan de originele track/part?

Ik snap niet wat je exact bedoelt? Ik draai aan een knop op m'n synth en zie het resultaat in de controller lane van de midi track?

Back