Pitch Black
Sound design is fun.
https://soundcloud.com/qkontrol/big-bad-beat-yo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
leuk house plaatje ;-)

Je complimenteer jezelf aan je track?
(Niet dat dat niet mag hoor... ik bedoel 4 comments aan jezelf... op je link...)
Ach ja wat maak ik me zo druk over!!! Verder is de track niet slecht, af een toe rammelt hij een beetje.
Over de bas heb ik niets te zeggen, dat vocaaltje zou ik weghalen.

Er zit inderdaad wel vrij veel laag in die kick van je. Vooral in het begin vind ik dat niet zo relaxed (verderop in de track valt het wat meer op zijn plaats). De vocals doen het ook niet echt voor mij. En wat meer variatie zou ook best mogen.
Die bass moet klappen..

Bedankt voor de comment!
In eerste instantie vond ik deze wel geslaagd maar na deze comments wa minder
(3)Die comments zijn gewoon voor de fun en meeste zijn toch engelse dus die weten toch nie wa het betekent
Welk vocaaltje? Die (1)hey? Ik zocht eigenlijk een yeah vocaal.. Zo van kick that fat bad beat en dan yeah! Maar die kreeg ik nie gevonden..
Als dat die is die je bedoelt?
En wat bedoel je met rammelen?? Teveel geboost met de limiter misschien of doel je op de (2)sidechaining, want ik heb een beetje velocity sidechain gebruikt op oa de bass en zoiezo op de lead synth en de percussion is gesidechaint, zit een aparte sidechain kick in en de bass en lead synth zit op de kick die je hoort.. Of misschien te veel compressie? Ik weet het nie, want ik weet niet wat je bedoelt met rammelen![]()

1) Ja, dat vocaaltje (maar eigenlijk allemaal)
2) Ik doelde op de sidechain
3) Nou ja zeg... ik wee nie...![]()

Oké, here we go:
De vocal zit niet helemaal lekker in de mix, ongeacht de smaak (ik luister bijvoorbaat naar dit soort muziek niet, dus ik geef feedback op basis van luisteren zonder smaak-gebonden zijn)
De sidechain op de percussie misschien wat minder...
Maar over het algemeen zie ik wat progressie in je tracks. Als je deze wat interessanter maak met iets meer melodie-variatie kom je een stapje verder.
Verder is misschien de subbass net iets te hard maar niet storend over het algemeen, niet dat ik schrik zeg moar... Keep it up!