Kick that fat bad beat

Pitch Black

Sound design is fun.
https://soundcloud.com/qkontrol/big-bad-beat-yo

leuk house plaatje ;-)

Thnx..
Alleen ik vraag me alleen af of er teveel bass tussen de 20 en 40 hz zit?
Want me sub trilt zo er erg dat de achterkant gewoon mee trilt..
De rest vind ik goed.

:dj:

Je complimenteer jezelf aan je track?

(Niet dat dat niet mag hoor... ik bedoel 4 comments aan jezelf... op je link...)

Ach ja wat maak ik me zo druk over!!! Verder is de track niet slecht, af een toe rammelt hij een beetje.

Over de bas heb ik niets te zeggen, dat vocaaltje zou ik weghalen.

Er zit inderdaad wel vrij veel laag in die kick van je. Vooral in het begin vind ik dat niet zo relaxed (verderop in de track valt het wat meer op zijn plaats). De vocals doen het ook niet echt voor mij. En wat meer variatie zou ook best mogen.

Je complimenteer jezelf aan je track?

(Niet dat dat niet mag hoor... ik bedoel 4 comments aan jezelf... op je link...)

Ach ja wat maak ik me zo druk over!!! Verder is de track niet slecht, af een toe rammelt hij een beetje.

Over de bas heb ik niets te zeggen, dat vocaaltje zou ik weghalen.

Bedankt voor de comment!

In eerste instantie vond ik deze wel geslaagd maar na deze comments wa minder :P
Die comments zijn gewoon voor de fun en meeste zijn toch engelse dus die weten toch nie wa het betekent :P
Welk vocaaltje? Die hey? Ik zocht eigenlijk een yeah vocaal.. Zo van kick that fat bad beat en dan yeah! Maar die kreeg ik nie gevonden..
Als dat die is die je bedoelt?

En wat bedoel je met rammelen?? Teveel geboost met de limiter misschien of doel je op de sidechaining, want ik heb een beetje velocity sidechain gebruikt op oa de bass en zoiezo op de lead synth en de percussion is gesidechaint, zit een aparte sidechain kick in en de bass en lead synth zit op de kick die je hoort.. Of misschien te veel compressie? Ik weet het nie, want ik weet niet wat je bedoelt met rammelen ;)

Laatst gewijzigd:
Er zit inderdaad wel vrij veel laag in die kick van je. Vooral in het begin vind ik dat niet zo relaxed (verderop in de track valt het wat meer op zijn plaats). De vocals doen het ook niet echt voor mij. En wat meer variatie zou ook best mogen.

Mooi dat er veel laag in zit :P Die bass moet klappen..
Ik kan de bass in het begin op laten komen en het einde af laten lopen zodat het beter aanvoelt maar verder ga ik er weinig aan doen..

Gewoon een simpele korte track.. Als ie maar dansbaar is..
Ik liet em iemand anders horen en die kreeg meteen zin om te stappen :P
Ieder zun smaak, natuurlijk ;)

Het gaat er mij nou meer om dat ie op elk systeem klinkt zoals ik em bedoelt heb..

Maar zeker bedankt voor de comment! :okdan:

Vandaag geluisterd op een ander systeem:
1. De bass van de losse bass zegmaar staat te hard of te veel..
2. Te weinig hoog en/ of
3. De percussie staat te zacht
4. De leadsynth staat te zacht
5 De riser zit te veel in het hoog

Bedankt voor de comment!

In eerste instantie vond ik deze wel geslaagd maar na deze comments wa minder :P
(3)Die comments zijn gewoon voor de fun en meeste zijn toch engelse dus die weten toch nie wa het betekent :P
Welk vocaaltje? Die (1)hey? Ik zocht eigenlijk een yeah vocaal.. Zo van kick that fat bad beat en dan yeah! Maar die kreeg ik nie gevonden..
Als dat die is die je bedoelt?

En wat bedoel je met rammelen?? Teveel geboost met de limiter misschien of doel je op de (2)sidechaining, want ik heb een beetje velocity sidechain gebruikt op oa de bass en zoiezo op de lead synth en de percussion is gesidechaint, zit een aparte sidechain kick in en de bass en lead synth zit op de kick die je hoort.. Of misschien te veel compressie? Ik weet het nie, want ik weet niet wat je bedoelt met rammelen ;)

1) Ja, dat vocaaltje (maar eigenlijk allemaal)
2) Ik doelde op de sidechain
3) Nou ja zeg... ik wee nie... :D

1) Ja, dat vocaaltje (maar eigenlijk allemaal)
2) Ik doelde op de sidechain
3) Nou ja zeg... ik wee nie... :D

1). Oke nou ja die vocals behalve die hey vindt ik cool.. ( Kwestie van smaak ook )
2). Je doelt dan op de sidechain van de percussie? Die wat verminderen?
De sidechain op de bass geeft de kick wat meer ruimte.. Naast het ge-eq
De sidechain van de lead: Zie:
3). Ikke nie weet :P
+
4. de geluiden buiten de kick en bass staan te zacht? En/of de losse bass gaat te luid?

Een simpele ja of nee zie ik graag tegemoed ;)
Ik ben benieuwd :okdan:

Oké, here we go:

De vocal zit niet helemaal lekker in de mix, ongeacht de smaak (ik luister bijvoorbaat naar dit soort muziek niet, dus ik geef feedback op basis van luisteren zonder smaak-gebonden zijn)
De sidechain op de percussie misschien wat minder...
Maar over het algemeen zie ik wat progressie in je tracks. Als je deze wat interessanter maak met iets meer melodie-variatie kom je een stapje verder.

Verder is misschien de subbass net iets te hard maar niet storend over het algemeen, niet dat ik schrik zeg moar... Keep it up!

Oké, here we go:

De vocal zit niet helemaal lekker in de mix, ongeacht de smaak (ik luister bijvoorbaat naar dit soort muziek niet, dus ik geef feedback op basis van luisteren zonder smaak-gebonden zijn)
De sidechain op de percussie misschien wat minder...
Maar over het algemeen zie ik wat progressie in je tracks. Als je deze wat interessanter maak met iets meer melodie-variatie kom je een stapje verder.

Verder is misschien de subbass net iets te hard maar niet storend over het algemeen, niet dat ik schrik zeg moar... Keep it up!

Oow nou snap ik het denk ik wat je bedoelt met die vocalen, je bedoelt qua freq..
Want dat kan ik wel aanpassen maar ze blijven er gewoon inzitten.. Behalve die hey..
Maar voor dat ik dit zat te lezen heb ik het een en andere aangepast..
Na 20x luisteren vondt ik die hey er niet bij passen idd..
Maar het laag is ten opzichte van het hoog way to loud.. Onnatuurlijk zegmaar..
En qua smaak doelde ik op de vocalen en nie op het genre.. ;)

Maar thnxs ja zeker zit er progressie in, kan ook nie anders als je gemiddeld 10 uur per dag door de weeks en in het weekend nog veel meer er mee bezig bent :P

Toch blijf ik vragen zolang ik geen fatsoenlijke afluistering heb :P

https://soundcloud.com/qkontrol/fat-back-beat

Ik vind deze zo iets beter idd maar ik zit nog altijd in over de freq, maja dat zal me altijd wel achtervolgen :P
Maar ik heb nog een paar ideetjes gekregen door dit onderwerp.
Ik zal regelmatig updaten.

Laatst gewijzigd:
Update

Update

https://soundcloud.com/qkontrol/fat-back-beat

Back