Titeloze track

Hinn

Ingeburgerd

Dag lieve mensen,

zouden jullie mijn track willen luisteren ( die nog lang niet af is) en met al jullie wijsheid mij feedback geven?

dankuwel!

ps: let niet op de rare break op 1;36

Tja, is nogal veel van hetzelfde. Op zich is dat niet zo een probleem als bijvoorbeeld vocals duidelijk het verschil maken. Je bouwt iets rond 1 arrangementje (strings) dat op zich niet slecht is maar het gaat al snel vervelen.
Verder nogal droogjes allemaal. Maar goed, je schrijft zelf dat het nog niet af is.

zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt met droogjes?
ik vermoed dat ie het heeft op het spaarzaam gebruik van effecten en andere "tierlantijntjes". (wat subtiele dingetjes in de achtergrond enzo)

Ik vind de track zeker iets hebben en zeker fungeren als basis voor verdere uitwerking.
Komt wel wat traagjes op gang hoor. Die eerste minuut duurde echt te lang.

En hij mag op een bepaald moment echt losbreken met een dikke funky groove. Het is wat braafjes momenteel.

Ben ik met je eens, ik ga maar weer eens de slap bass samples afstoffen voor een ultrafunky stukje :)

Ik vind die lange(re) intro's eigenlijk wel relaxed (lees: ik heb er zelf ook last van). Verder sluit ik me aan bij de rest van commentaren over de droogte en braafte. Maar zeker wel potentie in dit deuntje. Dat stukje bas en drums na de break is gewoon vet, alleen erg dunnetjes qua sound.

Intro kan iets vlotter, en wat meer dan enkel introductie d.m.v. filter/volume envelopes. Geluid klinkt imho wat dof, met name de drumsamples, en track is inderdaad wat sparse. Actieve basslijnen, funky, duidelijk geinspireerd door de bekendere Franse acts. Staccato strings altijd +1 :)

Lijkt heel erg op Justice :D
Bijna een 1:1 kopie...

Hoe heet dat nummer nou?
Oja, 'd.a.n.c.e'

Back