Versterking op podium

woodybeck

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar stage-monitoren voor mijn setup (Nordstage + Triton) . Heb al een hoop zitten lezen maar kan geen topic vinden wat hierover gaat. Ik zat te denken aan die Roland CM-30 Cuubjes. Heeft iemand hier ervaring mee ??
Eisen:
- goeie stereo weergave.
- makkelijk doorkoppelen naar PA
- lekker licht
- lekker goedkoop

Ik heb er geen ervaring mee, maar zo te zien hebben deze geen audio out, dus doorkoppelen lijkt me dan lastig. Ik ben wel nieuwsgierig: waarom wil je een stereoweergave op het podium? Live maakt dat toch niet zoveel uit? Anders moet je meteen twee monitoren kopen, dus dat is dan niet meer licht en goedkoop.

Het lichtste en goedkoopste zijn goede in-ear oortjes.
Of nog goedkoper: de monitors gebruiken van de zaal waar je optreedt :D

Jawel, je kunt ze doorkoppelen met een Y-cable vanuit de Phones. Heb ik al gecheckt op de Roland site. Dat stereo is inderdaad niet echt nodig op het podium, maar wel leuk natuurlijk. Ook lekker als je thuis zit te jammen. Die Rhodes presets van de NordStage met tremolo klinken super als je ze stereo hoort.
Kastje kost 200 Euries. Dus 2x = 400. Paar statiefjes erbij, kabeltje, zeg maar 500.
Wegen 5 kg. per stuk, dus altijd beter dan mijn ouwe KX1200 (defect) van 30 kg.

Je zou ook eens kunnen kijken naar zo'n portable pa setje zoals stagepas 300 van Yamaha of de Samson expedition 308

K heb zelf deze als monitor voor electronische percussie:

Behringer Eurolive B208D

Komt een behoorlijke bak geluid uit en die kan doorgelust worden.
Is te krijgen voor rond de 150 euro.

Groeten,

Tim.

Back