Imac vergeet serial telkens na afsluiten???

bonzo

Stamgast
Ik schets mijn probleem.

Ik heb een Imac met een hele hoop plugins (NI komlete ultimate, Arturia V2, Spark,enz.).

Onlangs kocht ik IK Multimedia T-Racks Deluxe 3. Ik installeer hem, geef de serial in, activatiecode enz. Allemaal groen licht, geen probleem. Programma werkt feilloos.

MAAR, dan sluit ik het programma of zelfs een song in cubase af en open het even later opnieuw. Nu vraag Ik Multimedia me alles opnieuw, zowel standalone als bij gebruik als vst. Doe ik het niet, dan beland ik in expired demo-mode en krijg ik om de zoveel seconden een loeiharde storing.

Ik heb het enkel bij deze plugin en een andere plugin van IK, namelijk de AMPEG. Ik heb enkele malen en uninstall gedaan, en ook al is er nergens nog iets van IK te vinden op mijn Imac, dan zegt de Imac wel "Er bevindt zich al een nieuwere versie van dit program op deze computer. Wilt u verder gaan met installeren?"

Van PC ken ik alles, en inmiddels vind ik mijn weg goed op de mac, maar hier geraak ik niet uit. Ik kocht mijn Imac niet nieuw, maar hij is wel maar vier maanden oud, dus aan verouderde hardware kan het niet liggen.

OSX en alles opnieuw installeren vind ik te eng omwille van de vele presets en ingewikkelde mixes die verloren kunnen gaan.

Iemand?

weet je zeker dat je echt de laatste versie hebt, anders download die even bij ik multimedia ?
en anders de preferences van ik multimedia eruit gooien ? ( even een pretrash mapje aanmaken en ze daar in gooien voor het geval je niet meteen de juiste hebt, kan je ze weer terugplaatsen zonodig
anders nog eventueel even de zoekfunctie gebruiken .
het beste sowieso is even de fabrikant, helpdesk, mailtje weg
meer weet ik op afstand ook even niet.

Ik heb de laatste versie, maar noppes. En die helpdesk duurt altijd wel even, dus vestigde in mijn hoop hier...

Zoekfunctie vind er helemaal niets meer van terug na uninstall. Ik denk echter dat er wel ergens iets blijft staan.

Ik ga het nog wat vreemder maken: op mijn macbook pro draait alles wél perfect, waardoor ik denk dat het echt wel aan mijn Imac ligt...

De zoekfunctie (Spotlight) zoekt niet in je ~/Library en ~/Users/Library mappen. Je zult daar in de Application Support en Preferences mappen vast nog wat van IK terug kunnen vinden.

Ik schets mijn probleem.

Ik heb een Imac met een hele hoop plugins (NI komlete ultimate, Arturia V2, Spark,enz.).

Onlangs kocht ik IK Multimedia T-Racks Deluxe 3. Ik installeer hem, geef de serial in, activatiecode enz. Allemaal groen licht, geen probleem. Programma werkt feilloos.

MAAR, dan sluit ik het programma of zelfs een song in cubase af en open het even later opnieuw. Nu vraag Ik Multimedia me alles opnieuw, zowel standalone als bij gebruik als vst. Doe ik het niet, dan beland ik in expired demo-mode en krijg ik om de zoveel seconden een loeiharde storing.

Ik heb het enkel bij deze plugin en een andere plugin van IK, namelijk de AMPEG. Ik heb enkele malen en uninstall gedaan, en ook al is er nergens nog iets van IK te vinden op mijn Imac, dan zegt de Imac wel "Er bevindt zich al een nieuwere versie van dit program op deze computer. Wilt u verder gaan met installeren?"

Van PC ken ik alles, en inmiddels vind ik mijn weg goed op de mac, maar hier geraak ik niet uit. Ik kocht mijn Imac niet nieuw, maar hij is wel maar vier maanden oud, dus aan verouderde hardware kan het niet liggen.

OSX en alles opnieuw installeren vind ik te eng omwille van de vele presets en ingewikkelde mixes die verloren kunnen gaan.

Iemand?

Dit heeft 9 van de 10 keer te maken met schrijf rechten op mappen en/of bestanden. Voor het opslaan van het serinummer moeten er bestanden aangepast/weggeschreven worden. Dat lukt dan niet door gebrek aan rechten, je krijgt hier geen melding van, omdat dit door een systeem proces wordt uitgevoerd. Om welke bestanden het precies gaat weet ik niet, maar dat zal ergens onder library zijn. Er is vast wel iets te vinden in Google als je gaat zoeken op dit soort specifieke problemen.

SHIFT-OPTION-U in finder start Schijfbeheer/Disk Utility starten en Bevoegdheden controleren en zonodig Bevoegdheden repareren.

Geen respons van helpdeks, voorlopig.

Backup van iets dat nog niet werkt is vrij zinloos. Vorige Imac draaide onder andere OSX, dus Timemachine biedt geen oplossing, want onder deze OSX heeft ie nog niet correct gedraaid...

SHIFT-OPTION-U in finder start Schijfbeheer/Disk Utility starten en Bevoegdheden controleren en zonodig Bevoegdheden repareren.

Ik was ook aan de bevoegdheden aan het denken. Misschien dat ie de serial gewoon niet opslaat na de installatie. Enig idee waar die normalerwijs zou kunnen staan? Wat precies zou jij nakijken?

meestal staan dit soort dingen in de map Library/applicationsupport.

maak anders een nieuw gebruikersaccount aan en installeer de plugin op opnieuw.

een nieuw gebruikersaccount tijdelijk om te testen kan geen kwaad. werkt het niet dan wis je 'm gewoon weer. no harm done.

Backup van iets dat nog niet werkt is vrij zinloos. Vorige Imac draaide onder andere OSX, dus Timemachine biedt geen oplossing, want onder deze OSX heeft ie nog niet correct gedraaid...
Gewoon je belangrijke bestanden naar een externe hdd (bijvoorbeeld) kopiëren. Backup bestaat al veel langer dan "Timemachine".

Back