[cluboftheknobs] Foto's van configuraties.

Ik gun iedereen met talent z'n succes, maar ik zou een klein bedrijf (volgens mij 2 mensen), niet 4900 E vooruit betalen, zonder dat ik enige referentie heb van echte andere klanten en/ of een recensie in SOS of keyboard oid. (dus niet een vage jojo op hun eigen site).

Als ik nu een modular in moogstijl zou willen zou dat toch een .com met motm modules worden. Die hebben bewezen dat ze kwaliteit kunnen leveren en geen eendagsvliegen zijn. Bovendien zijn hun prijzen reeel.

Mischien zou ik 's een enkele module bij ze bestellen om te zien of het wat is.

Heb inmiddels veel ervaring met kleine synthbouwers in de EU en VS en sommige kunnen echt niet waar maken wat ze je beloven. Dat levert je veel frustraties op

Zo is .com ook begonnen. :-)
Iedereen was behoorlijk sceptisch, wat ik ook kan voorstellen (was ik ook) maar het helpt inderdaad om toch wat reviews te zien en reacties van 1e hand te horen.
Alhoewel hij wel al een aardige tijd bezig was met z'n Arrick Robotics dus dat gaf mij ook een beter gevoel.
Ik denk dat ik misschien weleens 1 of 2 modules bij cotk ga bestellen, of Roger moet ermee komen want dan is er voor mij geen twijfel...ook al is het dan duurder (door taxes etc) toch zou ik bij hem bestellen.

Eerst nog maar m'n 2e 960 binnenkort bestellen.

.com moet eens met een quantizer komen....

Ik ga voorlopig voor deze quantizer.

QuantBIG.jpg

De meeste mogen het dan misschien bras vinden, maar de prijzen zijn sinds januari dit jaar echt wel een stuk verbeterd.

http://www.cluboftheknobs.com/Bilder.12/Cotk_prices_2006.pdf

C921AB VCO oscillator bank (3 vco + driver) voor 510 euro ipv 945 euro
C904A Low pass filter 24 dB voor 205 euro ipv 330 euro

C958 Dual Quantizer voor 230 euro ipv 410 euro

Dit zijn prijzen waarvoor je wat modules zou kunnen proberen..

pro_c921ab_r2_c2.gif

Een C921AB voor 510 euro.. ook al klinkt ie hetzelfde als drie doepfer vcos (wat ik niet geloof).. dan nog.. Bretsig stukje tooling dit!

Ik heb net een huis in het mooie Strijp binnen de ring gekocht... :(

Hier ben ik ook benieuwd naar:

January 2006:

---> UPCOMING PRODUCT: 4 Channel Midi KEYBOARD with arpeggiator, note recorder (upto 1 minute), keyboard split, switchable between 1-, 2- or 4-voice, two left hand controllers (pitch and waveform modulator), polyphone glide, aftertouch...
Jammer dat er midi op zit, maar verder.. je weet het niet...

en nog niemand in de verleiding gekomen om hier eens een modulletje van te bestellen ?
:D

Het heeft geen haar op een ... gescheeld of ik had me de C-1680 Delay module aangeschaft; de features leken me leuk, de prijs viel nog mee, maar dan ben k toch nog op een Ibanez AD-202 gebotst in vlekkeloze staat.
Bijgevolg geen COTK dus...

tis toch wel opmerkelijk dat ze hun prijzen zo drastisch hebben aangepast !
en iets laten opsturen vanuit Portugal ipv de States zal kwa taxen en verzendingskosten ook wel beter meevallen...

een schiijnbaar aantrekkelijk alternatief voor .com lijkt me, zijn de inbouwmaten ook identiek aan .com / Moog ?

Ik dacht van wel.

stijlvol! wel grappig om te zien dat die synth alleen met handschoentjes wordt aangepakt.. zou dat nou echt fijn werken met van die katoenen dingen aan je vingers? het is wel het behoud van je spullen natuurlijk :)

Misschien staan die knoppen wel onder spanning of hebben ze een aarde probleem waardoor je genoodzaakt ben handschoenen te dragen? :-)
Zeker nu met die achterlijke lood wetten is cotk een interessante speler, alhoewel ik .com of motm prefereer.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
wel grappig om te zien dat die synth alleen met handschoentjes wordt aangepakt..

Als alle TB303 "spelers" het zo hadden gedaan, was de lak rondom de cutoff niet zo versleten :D

Men maat wil een kopen,op de vraag via mail,wat voor komponenten hij in zijn modules gebruikt en of hij fotos van binnen kunnen krijgen is het antwoordt:

Voor de komponenten:Our modules are of high quality,and comes with a back cover

Voor de pics: I will look soon what i have for pics in my computer,but now im in vacation.

Voor de sound,opde vraag klinkt het werkelijk als een echte moog: Yes,Its sounds identicaly to a real moog!

Nog altid geen pics gekregen tot zover.

Trouwens een COTK of .com of zelfs een Minimoog filter kan NOOIT klinken als excellente Moog modular 24 db filter,met zen massas aan overgedimensioneerde condensators ,mooie diepe ronde vette crystalhedere aangename gekleurde sound.

Dus dat die kerel van cotk een leugenaar is ,dat is zeker,wat niet wil zeggen dat zen spul onbruikbaar is...

Wens ook iemand te horen die er heeft,ik ben geintereseert in zijn logic modules...

Hhaha wat me doet lachen is het 'interview video' op de site van die Black producer,vooral als die zegt,its a impresive machine,its a big machine,als je kijkt op zen gezicht is het afleesbaar dat hij een tekst heeft ingestudeert haha.

Der zijn ook positieve verhalen over COTK.

Ik denk dat je heel veel MOOG krijgt voor betrekkelijk weinig geld. Een Moog Modular is duur in onderhoud, als de modules het al doen. De COTK is waarschijnlijk een stuk goedkoper in onderhoud.

Een Moog bode kost >1500 euro of zo? Voor 730 euro krijg je denk ik een heel goede cloon ervan.

Back