6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR
als je die *BOOM BOOM TSJAK .....* al wil gaan gebruiken, da's toch vrij inspiratielooschwe will rock you gebruik dat binnen 1 dag 2 enorme claims heb.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
als je die *BOOM BOOM TSJAK .....* al wil gaan gebruiken, da's toch vrij inspiratielooschwe will rock you gebruik dat binnen 1 dag 2 enorme claims heb.

).Tja,
Natuurlijk kraait er geen mens over waar zij de mosterd gehaald hebben... een mens zou er voor minder de blues van krijgen.lullig maar waar: de rolling stones zullen eerder een rechtszaak winnen dan het gemiddelde syntrhforum-lid.

Natuurlijk kraait er geen mens over waar zij de mosterd gehaald hebben... een mens zou er voor minder de blues van krijgen.![]()
in mijn muzikale wereld betekenen akkoorden niet alleen:
A mineur
of G septiem met een 9
ik kan wat dat betreft een stuk verder gaan met harmonische informatie. ik kan dus inderdaad iets met harmonie doen wat zo uniek is dat jij of wie dan ook dat niet zo maar kan (mis)gebruiken. hoe anders je het ook speelt. een ander ritme zegt niets over harmonie..
harmonie staat ook voor arrangement. setting, orchestratie, Sfeer, klank,melodische lijnen, harmonische bewegingen. enzovooortrrrttttt

Een advocaat en rechter zijn meestal geen opgeleide musici dus halen ze er o.a. afgestudeerde musici/ musicologen bij die moeten onderzoeken in hoeverre muziek origineel is en niet een 'kopie' van een al bestaand stuk.
!
wat hij zegt is dat een rechter zich laat adviseren, maar de rechter zelf heeft het laatste woord.
dat wil/kan ik niet geloven..dat een rechter zondermeer een goede kijk op dit soort dingen kan hebben.
Een rechter mag ook niet zo maar vanuit zichzelf beslissen dat je maar een vreemd verward ventje bent en waarschijnlijk psychotisch ziekelijk gestoord bent en pillen nodig hebt...
ik denk dat je uit jouw informatie niet mag/kan de conclusie trekken dat het dus bij muziek ook zo moet gaan.
uitzonderingen komen altijd welk voor voor maar muziek is natuurlijk wel een andere en eigen wereld.
Een rechter kan niet zo maar wat lopen oordelen op zijn gevoel. Ze moeten ook kijken wat standaard en gangbaar is..onderzoek naar soortgelijke gedane uitspraken, enzvoort.
ik heb net een jurist gebeld:
het is geen wettelijke verplichting maar in de meeste gevallen en dus normaliter wordt er wel een expert bijgehaald. niet alleen omdat een rechter meestal de kennis niet heeft om er over te oordelen....maar ook omdat een (of allebei) van de partijen het oordeel van een expert opeisen of zelf aandragen.
tja, lijkt me ook logisch..de volgende situatie lijkt me echt kolder:
De ene rechter vind de melodie wel heel vrolijk klinken en daarom lijkt het inderdaad op dat andere vrolijke liedje dus is het plagiaat. meneer, u moet nu naar de gevangenis!
De andere rechter vind het juist een saaie droevige melodie en vind het niet lijken op het vrolijke liedje: conclusie met hgamer: geen plagiaat. volgende zaak!
ik luisterde een keer op youtube naar een Pink Floyd plaat die ik nog nooit had gehoord en verdikkemu: excact mijn compositie hoorde ik. een op een! en dat is balen want ik was er blij mee. en toch is een orginele compositie van mij want ik heb het immers helemaal zelf bedacht. in stukken en jaren onstaan...maar of PFloyd, EMI en een rechter daar ook zo over denkt....
Veel voorkomende situatie. Allereerst gaat het erom of beide producties de verkoop schade berokkenen. Daarna wordt gekeken of er sprake kan zijn van plagiaat, wie er eerst was of die productie bekend was enz...