Wie kent de Doepfer A-1 multiple?

djrazor

Cortex Driller
Van een zeer vriendelijk forumlid heb ik een Doepfermultiple overgenomen. Qua functionaliteit is deze hetzelfde als de A180, dit lijkt wel een soort voorloper/ prototype ofzo.

Er staat namelijk de tekst "A1 Multiple" op. Het is niet zo dat de laatste letters zijn weggevallen (dus A180 ivp A1, en multiple i.p.v. multiples zoals op de A180 staat- althans, het frontje is daar nog mooi egaal. But then again... De letters die er wel staan, staan op exact dezelfde plek als een 'normale' A180.

A180.JPG

Dieter wist het zelf ook niet. In een reactie schrijft hij:
after about 15 years it's impossible to find out these details. But I'm
quite sure that it works like a normal multiple A-180. But I assume that all
8 sockets are connected (i.e. it's an 1x8 multiple rather than a 2x4).

Dat laatste kan ik trouwens bevestigen. Zal dus waarschijnlijk wel een oudje zijn, aangezien de A-180 sinds 2003 als 2*4 i.p.v. 1*8 wordt uitgeleverd.
Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Kan het een soort afgekeurd-maar-wordt-tegen-gereduceerde-prijs-verkocht-product zijn? Of toch een prototype ofzo?

gewoon een misprint denk ik, zie je wel vaker bij dat soort "wrijflettertjes"

Waarschijnlijk wel ja, maar dat zo'n saaie theorie :D Ik vind het allemaal wel best verder. Heb even goed ge-ab'd en in de mix hoor je het verschil écht niet meer :engel:

Laatst gewijzigd:
ik denk dat het de eerste module is die herr doepfer ooit zelf heeft uitgedacht en gemaakt. het betere handwerk zo gezegd.
het is logisch dat hij dat niet meteen toegeeft, het zou de prijs zo opdrijven dat hij nooit meer in de gelegenheid zou zijn zijn eerste baksel terug te kopen.

volkomen logisch, lijkt me.
mooie koop !

ik denk dat het de eerste module is die herr doepfer ooit zelf heeft uitgedacht en gemaakt. het betere handwerk zo gezegd.
het is logisch dat hij dat niet meteen toegeeft, het zou de prijs zo opdrijven dat hij nooit meer in de gelegenheid zou zijn zijn eerste baksel terug te kopen.

volkomen logisch, lijkt me.
mooie koop !

Kijk, nu weet ik dus wie die anonieme afzender is die mij er 500 euro voor had geboden :okdan:

heb je ook nog de orginele schroefjes erbij misschien ?

ik zou hem op vemia zetten, serieus, en dan met inderdaad deze vraagprijs, eens zien wat er gaat gebeuren !

misschien ondek je , als je nog eens goed kijkt , ergens op het "printje " een paar handgeschreven buchstaben, DD bijvoorbeeld.
kijk dat zou ik dan er natuurlijk zeker bij zetten

Ik zou ermee oppassen.
Volgens mij is het een gevaarlijk ding uit de tijd dat Dieter nog als spion werkte voor de milieu activisten.
Het kwam toen regelmatig voor dat in huis-, tuin- en keuken electronica kleine kerncentrales werden verwerkt.
Deze waren destijds (in tegenstelling tot de huidige versies) van matige kwaliteit en konden door gebruik van een instabiele reactor soms ongewenst radioactieve straling lekken.
Als ik goed kijk naar het soort plaatwerk van jouw multiple en het type connectoren wat is gebruikt, weet ik zeker dat het een exemplaar is uit deze tijd. Of er werkelijk een instabiele kernreactor in verwerkt is weet ik niet, maar als ik jou was zou ik hem laten vernietigen en aangifte doen bij de politie.

Hmm, kweetniet hoor.... Ik hoor af en toe wel zachtjes getik van binnen. Aanvankelijk dat ik dat het gewoon het clocksignaal was maar het valt me nu ook op terwijl er niks op is aangesloten 8D

Mocht de wereld zelf vandaag niet vergaan, doch ondergetekende ineens niet meer op dit forum verschijnen, dan lijkt het me raadzaam om voortaan bij de aanschaf van Doepfermodules de belettering even te controleren :eureka:

Back