USB driver MIDI interface

obiwanjacobi

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben van plan om een simpele USB MIDI interface te kopen voor mijn laptop. Ik verwacht geen wonderen het is meer dat ik dan iets heb om mee te spelen. Ik ben wat MIDI software aan het schrijven en het is handig als ik het dan op dezelfde PC/laptop ook gelijk kan proberen.

Mijn vraag is eigenlijk:

Met wat voor soort driver werkt zo'n simpele USB<->MIDI interface meestal? Is het iets dat Windows 7 zelf herkent of moet je specifieke drivers installeren? Is het plug & play of plug & pray? :-)

Thanx,
Marc

Ik gebruik geen DAW maar zelf geschreven software.

Het gaat er dus om dat windows de USB als Midi porten herkent. Mijn software gebruikt de Multimedia Midi API van windows.

Dit gaat me me pet te boven nu.

Zelf geschreven software? Klinkt heel interresant moet ik zeggen. Andere forummers kunnen je wel helpen hiermee.

Het gaat dus erom dat Windows de USB als MIDI porten herkent, dat is alles (de rest doet er niet toe).

kijk voor dingen die plug en play zijn (generic midi drivers)

de meeste simpele interfaces tegenwoordig zijn dit.

das daarom niet beter dan dedicated drivers ;)

Ik vind dit wel interessant en wil het even begrijpen.

Jij wilt dus een USB MIDI interface die Windows 7 ondersteunt. En dan ga je dus zelf een soort 'Cubase' ontwikkelen en aanpassen op die USB MIDI interface?

Plug & play, right. Thanx.

Ik schrijf software die 'iets' met Midi doet - hoewel niet persee een sequencer ala Cubase.
Mijn software kijkt naar het OS (windows) om te weten of er midi poorten op het systeem aangesloten zijn zo dat die gebruikt kunnen worden. Thats it.

Mijn laptop waar ik mijn software op schrijf heeft geen midi poorten. Ik kan dan dus mijn software niet (goed) testen. Daarom wil ik een USB Midi interface zodat mijn laptop 'ineens' wel midi porten heeft, zodat ik mijn software wel kan testen.

Ik ga niet zelf USB interpreteren of zo, daar heb je juist drivers voor.

Je wil een class compliant USB midi doos. Er zijn er zat. Heel veel van die USB --> MIDI kabels hebben geen driver nodig. Maar ook al gebruik je iets wat wel een driver nodig heeft, dan herkent je systeem dat toch als een midi poort? Ik werk zelf vrij veel met Pure Data, jou vast niet onbekend dan.

Ik weet niet waar je woont... mijn M-Audio mag je zo lenen om het te proberen. Die heeft wel een driver nodig..

Ik heb ook zo'n cheapo usb-> midi kabel (merk "chord"), maar deze heeft last van dataverminking (noten die wegvallen, noten die blijven hangen, of willekeurige stop commando's). Deze heb ik dus maar weer in de kabelbak gegooid. Eigenlijk zou ik mijn geld terug moeten vragen.

Back