Wie kent/heeft de Analogue Solutions Vostok

levka

Verkeerd in goede staat
Hallo,
Wie heeft er ervaring met spul van Analogue Solutions, m.n. de Vostok.
Uit de diverse reviews krijg ik een gemengd beeld;
Mooi concept, maar diverse slordigheden in de hardware

Wie kan hier iets over zeggen ?

bvd
Joost

Hoi,

Ik heb GEEN ervaring met producten van analogue solutions maar ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die ik ken. De Vostok ziet er cool uit en is op papier een flexibele synth. De bouwkwaliteit van analogue solutions is gewoonweg slecht. De matrix schijnt ook erg irritant te zijn in gebruik omdat de pinnetjes zo klein zijn. De demo's op de website vind ik ook alles behalve overtuigend.

ik zou gewoon lekker naar wat spulletjes van analogue systems gaan kijken!! Modules en componenten zitten veel beter inelkaar en de prijs valt ook reuze mee. Als het je om de "EMS" feel gaat, dan zou je kunen kijken naar de ems modules van analogue systems, en het schijnt dat ze op het moment bezig zijn met een matrix module.

succes

He Synthiaks,
Zeer bedankt voor deze info !
Ik kon voor $1250 een vostok kopen; was de op een na hoogste bieder op ebay.com
Na het horen van jouw verhaal & het lezen van de SOS review denk ik dat ik het maar niet doe.
Wacht wel op de Macbeth M5 & ook op het MS20 filter van Doepfer (Sprak me in die Vostok aan)

Heb jij verder nog ervaringen met andere modulars ?

groet
Joost

levka... Het was toch niet hetzelfde verhaal als:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15961

En over die matrix module: Tereshkova!
tereshkova.jpg

http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/tereshkova.htm

Zo te zien is het gebaseerd op Ghielmetti matrixen (aan de pinnetjes en de grootte te zien) Ik heb zelf een zo'n Ghielmetti matrix en de pinnetjes zijn klein, maar dat vind ik niet heel storend.

Ik heb er nog niet echt mee gewerkt omdat ik de aansluitingen nog vast moet maken. Ik zou zo'n Ghielmetti, denk ik ook niet vast in een synth willen hebben, zeker niet als er geen service bedrijf in de buurt zit.

Back