Waar haal ik mijn samples vandaan??help me!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ik wil wat vette samples hebben maar ik heb het internet afgesurfd en ik kan helemaal geen ene flikker vinden en als die sites nog open zijn werkt het downloaden niet meer ik zou wel es willen weten waar ik mijn samples kan halen. Als jullie mij sample cd's kunnen opsturen zijn jullie mijn helden!:halleluja

Re: Waar haal ik mijn samples vandaan??help me!

Origineel geplaatst door Funkindo
Ik wil wat vette samples hebben maar ik heb het internet afgesurfd en ik kan helemaal geen ene flikker vinden en als die sites nog open zijn werkt het downloaden niet meer ik zou wel es willen weten waar ik mijn samples kan halen. Als jullie mij sample cd's kunnen opsturen zijn jullie mijn helden!:halleluja

waarom kanik ze wel vinden? heb ik hele libary opgebouwd met enkel inet samples en kan jij het niet? terwijl ik alleen google heb gebruikt. Niet eens het forum...

programmatje voor smaples maken kan aanraden dan zou ik dat ook waarderen

Dan zou ik voor SampleMaker gaan van Ravensburger/MagiX. Vooral versie 6.15 is mega vet cool!

:okdan:

=( hmm kan je die site ff pasen?

UAFSE.

en als je me een programmatje voor smaples maken kan aanraden dan zou ik dat ook waarderen

Samples 'maken'? Pfff...stomper ofzo? Wat WIL je eigenlijk?

Voor ECHT eigen samples: een platendeck en een stapel oude platen of een goedkoper MD recorder + mic. Maar ik heb ergens het gevoel dat zo'n advies niet aan jouw besteed is.

Origineel geplaatst door bazziman
UAFSE.

Samples 'maken'? Pfff...stomper ofzo? Wat WIL je eigenlijk?

Voor ECHT eigen samples: een platendeck en een stapel oude platen of een goedkoper MD recorder + mic. Maar ik heb ergens het gevoel dat zo'n advies niet aan jouw besteed is.

tja wat ik laatst in de Zenit (sterrenkundig tijdschrift welliswaar) las is dat mensen steeds meer lui worden en meestal niet de moeite nemen voor google.nl of om goed na te denken waar ze op moeten zoeken of de sites die hij geeft door te spitten. Bedoel tis zo gevonden. Beetje goed nadenken. Heb hier in 1 dag tijd al 100 MB aan samples binnengehaald. En zit dus van alles tussen. Synths als DX7, Synclavier, Juno60 en noem maar op, drumpc's waaronder de hele TR serie, SDS5, Boss apparaatjes, linndrum, drumtrack (sequential), MC303, MC505 en noem maar op. Gewoon ZOEKEN. en kom aub niet aanzetten met ik vind niets... dan kijk je niet goed.

sorry dat ik beetje geregerd reargeer maar kan hier dus niet tegen aangezien dit te simpel is om te vinden met google maar hem zelfs dat niet zou lukken...

Zoekmachines zoals google kom ik uit op sites die zeggen dat er een database met samples zijn maar zodra je ze wil downloaden blijkt de file niet te bestaan dit heb ik echt bij een stuk of 10 sites gehad heel raar misschien. en kijk ik heb niets aan van die semi arrogante reacties. ik wil gewoon leuk muziek maken, k ben der pas net bewust mee bezig dus in plaats van me de grond in drukken kunnen jullie mij misschien een beetje guiden asl het ware? FenkQ:W

Zoekmachines zoals google kom ik uit op sites die zeggen dat er een database met samples zijn maar zodra je ze wil downloaden blijkt de file niet te bestaan dit heb ik echt bij een stuk of 10 sites gehad heel raar misschien.

Noem eens wat zoekwoorden. Googlen(c)(tm)(r) is ook een kunst.

en kijk ik heb niets aan van die semi arrogante reacties.

Ik denk dat die mensen met die semi-arrogante reacties iets hebben van "wij hebben niets aan die semi-luie n00bs" :D.

ik wil gewoon leuk muziek maken, k ben der pas net bewust mee bezig dus in plaats van me de grond in drukken kunnen jullie mij misschien een beetje guiden asl het ware? FenkQ:W

Muziek maken = werk = moeite doen als je resultaat wil halen. Voor mij betekende dat voor een veel te lange tijd een klotebaan hebben zodat ik m'n gear kon betalen, en zoveel mogelijk opzoeken als mogelijk is. Heb je in plaats van op google al eens op dit forum gezocht op "gratis samples"?

Nou ja, laten we dan ook maar even gek zijn.

http://www.nskit.com/ < grote gratis drumkit.
http://www.oneshotsamples.com/ < veeeel samples.
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-909/samples/TR909all.zip < authentieke 909.
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-808/samples/TR808all.zip < authentieke 808.
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-707/samples/tr707.zip < authentieke nou ja, dat mag duidelijk zijn.

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/ < hele lijst synths en dingen. Bij een aantal staan samples (zloals bij bovengenoemd).

Voor de verdere rest - wat heb je zoal van gear? Met analoge synths kun je ook drums nabootsen, en soms niet eens zo slecht ook. Samplers zijn tegenwoordig belachelijk goedkoop en komen met een complete set CD's erbij (alsof ze ze kwijt moeten!). Oude platen, nieuwe CD's, hele zooi. Daar al aan gedacht?

nah ok zal dan maar mijn zoekwoorden geven waar ik dus op zoek.

kan zijn dat ik bepaalde synth zoek. dan word het iets als:

(machine naam hier dus) audio samples download

of kan zijn dat ik bepaald iets zoek als explosie

explosion sample download

of kan zijn dat ik gewoon audio samples zoek

free audio samples download

soms zoeken we soundfonts, dan vervangen we audio samples door soundfont. nah simpel toch?

enkele sites zijn:
samplearena.com
hammersound.net (soundfonts)
flashkit.com (staan aardig wat geluiden op)
en naja goed zoeken. als ik ze kan vinden moet het jou ook lukken. Ik geef idd toe dat niet alle links meer werken maar kijk dan wat beter dan je neus lang is en probeer ook echt ALLE links op zo'n site. er zitten altijd wel werkende bij. die sample arena bijvoorbeeld. ene helft werkt andere niet...

en kijk ik heb niets aan van die semi arrogante reacties. ik wil gewoon leuk muziek maken, k ben der pas net bewust mee bezig dus in plaats van me de grond in drukken kunnen jullie mij misschien een beetje guiden asl het ware? FenkQ:W

waar denk je eigenlijk dat die samples die je zoekt vandaan komen? Als je gewoon leuk muziek wil maken moet je misschien de blokfluit overwegen. Sorry hoor.

Ehmmm.... volgens mij gaat respect 2 kanten op. Toch?
Heeft weinig met leeftijd te maken IMO.
Doe mij "ff dit" of "ff dat" werkt bij mijn in ieder geval niet.

Maar Senso had nog wat sample CD's te koop.
Interessant?

En als je op sites komt met dooie links dan kun je gewoon verder zoeken hoor. Je bent nog jong genoeg zullen we maar zeggen. :)

Dan is kopen minder veel werk.

he kijk ik heb respect voor jullie allemaal dat jullie zo intensief bezig zijn met muziek maar ik stel een vraag en ik wordt half afgekraakt. da vin ik nou niet echt respectvol maar misschien ben ik met andere normen en waarden opgegroeid zal ik maar zzeggen.. k ben nieuw hier moet nog ff wegwijs worden gemaakt dus plz zei kme niet teveel af en geef alsteblief nuttigi info *D voor degene die dat wel doen tenkQ

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back