Hey,
Zojuist een probleem opgedoken in een ableton project waaraan ik aan het werken ben..
Het is als volgt,
Gisteren een ableton project gemaakt met wat loops die ik gerecord had en 2x maschine als plugin.
Ik heb namelijk een lichte versie van ableton dus ik kan maar 4 vst instrumenten gebruiken en ik omzeil dat met maschine 2x te laden, zodat ik in maschine zoveel plugins kan laden als ik wil arrr arrr
En normaal switch ik tussen mijn 2 plugins van maschine door op het 'arm session recording' te klikken. arm session knop zie foto ter verduidelijking.
En nu komt het
als ik deze ableton file opende vandaag en probeerde te switchen tussen mijn 2 maschine plugins dan blijft 1 van de twee werken op mijn maschine controller....
Dus ik ben plugin 1 aan het bespelen via mijn hardware en ik switch door te klikken op arm session van plugin 2 en mijn hardware blijft op plugin 1 staan.. Echt rot.
Dit kan ik wel oplossen door met mijn muis plugin 2 te openen en de maschine file te herladen. Maar dan werkt plugin 1 niet meer op mijn hardware als ik switch..
Ik hoop dat iemand mijn uitleg begrijpt en hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten Dubluv
Zojuist een probleem opgedoken in een ableton project waaraan ik aan het werken ben..
Het is als volgt,
Gisteren een ableton project gemaakt met wat loops die ik gerecord had en 2x maschine als plugin.
Ik heb namelijk een lichte versie van ableton dus ik kan maar 4 vst instrumenten gebruiken en ik omzeil dat met maschine 2x te laden, zodat ik in maschine zoveel plugins kan laden als ik wil arrr arrr

En normaal switch ik tussen mijn 2 plugins van maschine door op het 'arm session recording' te klikken. arm session knop zie foto ter verduidelijking.
En nu komt het
als ik deze ableton file opende vandaag en probeerde te switchen tussen mijn 2 maschine plugins dan blijft 1 van de twee werken op mijn maschine controller....Dus ik ben plugin 1 aan het bespelen via mijn hardware en ik switch door te klikken op arm session van plugin 2 en mijn hardware blijft op plugin 1 staan.. Echt rot.
Dit kan ik wel oplossen door met mijn muis plugin 2 te openen en de maschine file te herladen. Maar dan werkt plugin 1 niet meer op mijn hardware als ik switch..
Ik hoop dat iemand mijn uitleg begrijpt en hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten Dubluv