Workshopje Motif XS6, wie helpt me?

bombario

Gepokt en gemazeld
Forummers,

Ik heb een Motif XS6 gekocht en kom een eind met de handleiding, maar het gaat me niet snel genoeg. Is er iemand uit de omgeving Zwolle die het apparaat goed kent en die me - met name op het vlak van sequencing - een spoedcursusje wil geven? Uiteraard tegen vergoeding, een kratje bier of een gezamenlijke tophit, daar komen we wel uit :D

Kratje bier = 10 euro, reis naar Zwolle x2 is een meervoud daarvan.
Hoe groot is de kans op een tophit? :)

Onboard sequencers zijn niet mijn ding. Er zit een record-knop en een play-knop op, maar verder kom ik niet (omdat de wil er niet is).
Cubase op de computer werkt zó lekker, zó eenvoudig en zó uitgebreid, dat ik de record-knop op een hardware-apparaat niet eens durf aan te raken. Stel je voor dat je zou moeten editten met 4 cursortoetsten, 24 menu-pagina's en een display van 4 regels en 16 karakters? Cubase is niet voor niets uitgevonden...
Een Motif kan vast een midifile weergeven die op een ander platform is gemaakt. Dus maak de sequence lekker op de, veel comfortabelere computer, en importeer het resultaat ervan achteraf.

Mark,

Ik had het jaren eerder moeten doen. Ik maak nu weer muziek in plaats van me blind te staren op een overdaad aan knopjes en plugins. Als iets in 4 sporen mooi klinkt laat ik het daarbij, bij een computersequencer ging ik standaard partijen dubbelen of veel te lang zoeken naar nieuwe presets. Ik doe ook niet meer aan quantize, is het niet strak dan speel ik opnieuw.

Je hebt gelijk als je zegt dan een computer veel comfortabeler is, maar voor mij beperkt het me in mijn creativiteit. Ik musiceer weer met mijn oren in plaats van de muis en mijn ogen. Maar ieder zijn ding :)

Ach, misschien ging ik wat te hard van stapel.
Ik sequence ook wel eens wat op de PSR-8000: heel makkelijk klankjes en trackjes kiezen.
Maar dan speel ik het slordig en vol fouten in, want editten is bijna niet te doen. Het rauwe materiaal importeer ik dan in Cubase en dan kunnen de nootjes rechtgezet worden.
Ik ben het wel met je eens dat je op een computer de muziek meer met je ogen dan met je oren maakt; je wilt ineens elk nootje rechtzetten.
Ik neem aan dat je op de Motif ook gewoon tracks en klanken kunt kiezen en op de Record-knop drukken?
Als het nog meer live moet klinken, neem ik de partijen ook wel eens realtime op in audio. Voordeel is dan ook dat elke klank zijn eigen effecten kan krijgen en dat je de effecten niet hoeft te delen met andere klanken.

Back