Dynaudio BM15A

ik heb de 15p's
ben ik best erg tevreden over.
ca 650 voor betaald

en de genelec 8040's dan in vergelijking met de bm15a's
ik hoor zoveel lovends over de bm15a dat mijn interesse gewekt is maar hoor ook veel goeds over de genelec 8040, in elk geval dat het een dikke upgrade is van de 8030 en niet echt te vergelijken is zelfs.
nou ben ik zeer tevreden met mijn 8030's maar wat onderzoek en meningen vind ik nooit verkeerd.

Wat vind jij slecht aan het midden dan?

Het midden lijkt niet goed te worden weergegeven op een laag volume. Het laag en hoog overheersen het spectrum. Maar goed, voor het laag prima.

is maar een subjectieve mening. Als aandachtspunt. Voor 650 euro had ik ze ook gekocht :) Maar niet voor 1500.

je moet een goede versterker eraan hangen.
volgens mij zijn ze dan zeer betrouwbaar , enne recht / volledig binnen de specs en die zijn oke
dus kan het dit keer helaas echt niet met je eens zijn , sorry
net een cd erop afgemixt, krijg ook geen negatieve feedback over frequentie verloop van de masteraar.
mocht dat ooit nog komen dan ben ik echt niet te flauw om dat hier even te laten weten. tot die tijd vind ik het ongeloofwaardig

wie niet
denk dat het ook uitmaakt waarmee/waaraan je refereert.
en wat je budget is .
ik hang ook geen kabels van 100 euro de meter eraan, oa omdat ik niet zo ruim in de was zit , en ook omdat het redelijk moet blijven heb ik thuis afgesproken

Ik heb regelmatig gelezen en gehoord dat de passieve BM15's beter zijn dan de actieve BM15A's. Ik heb de passieve BM15's gehoord door een Hafler power amp en dat klonk erg goed en gebalanceerd.
Ik denk dat de grootte van je ruimte ook een factor is. Volgens mij zijn de BM15, actief en passief, vooral midfield speakers en hebben ze wat ruimte nodig om te excelleren.

ja dat klopt het zijn echt midfields, m.n de bas komt dichtbij wat lastiger ter beoordeling.
ook kunnen en mogen ze inderdaad wel wat vermogen, maar dat hoeft niet superhard.
fluisterzacht gebruik ik alleen enkele malen om te zien of iets niet echt uit balans ( bv zang iets te hard, om te horen wat overblijft als je naar 0 draait en zo ) is,niet om te "mixen".
maar zoals gezegd, er zijn natuurlijk veel duurdere en veel betere zaken , zoals altijd

tot hoever ga je is natuurlijk altijd de vraag, ben je tevreden met je spullen die je hebt of zoek je altijd naar meer, groter, beter.. ik denk dat we dat allemaal wel kennen. ik zag voor 1700 een setje bm15a's staan op marktplaats. ik lees dat ze top zijn maar 1700 voor een setje speakers.. pfoehh.. denk dat ik dan beter mijn 8030's kan verkopen, knaken bij kan leggen en voor de 8040's gaan. Moet ook wel denken aan mijn ruimte, mijn studio is max 15 m2.. 8040's zijn wel weer te groot daarvoor denk ik..of kan dat nog wel?

Ik heb de 15a's en ben er nogsteeds zeer tevreden over. Ik vond de genelecs te veel hoog hebben/schel.

Back