spacesynth genre

martin h

Stamgast
hallo,
zijn er toevallig nog synthforumleden die van spacesynth,synthdance houden
en die ook zulke muziek maken of er cd's of mp3 van hebben?

mvg
martin h

Hoi Martin,

Bedoel je de "space disco" of "space italo"? Zeg maar Laserdance en aanverwanten?
Als het antwoord ja is, dan ben ik een van de liefhebbers (en actief bezig nog in dat genre).

alles van voor 2010 doet jou denken aan retro amiga games

Mneuh, amiga games is niet mijn eerste associatie. Sabrina is dat wel :)

Anyways. Ik moet 6trak wel gelijk geven over de cliches en de opbouw en sounds. Maar goed dat vind je natuurlijk ook in modernere genres terug. Persoonlijk vond ik het hele spacesynth gebeuren destijds helemaal de shit en het was een van de dingen (samen met The Art of Noise) die mijn interesse in synths en ander knoppenspul heeft aangewakkerd. Maar als ik eerlijk ben klinkt het hele huppelbassline vibratosynthstab gebeuren inmiddels dusdanig gedateerd dat ik het onder "foud van oud" categoriseer nu :) Er zijn absoluut een paar hele leuke tracks in dit genre gereleased destijds maar t zijn geen dingen die ik vandaag de dag in mijn playlist zet ofzo.

Deze video kwam ik nog tegen op een spacesynth website en mag niet ontbreken in deze discussie natuurlijk :-D

Veel fouter dan dit wordt t niet denk ik :D

dat is toch gewoon italo?

wat is synthdance dan?
suffe benaming, alle dance word met synths gemaakt, of met de computer, dan heet het computerdance =(

Ach, waar is de tijd van Ed Starink en zijn Synthesizer Greatest collectie?

Nou ja, ik ik vind die retro revival, retro new wave of andere space, laser en andere synth disco dance wel te pruimen. Heeft idd net zoals alle andere genres zijn clichés, maar noemt mij één stijl of genre die dat niet heeft? Dat is trouwens al altijd zo geweest, en is inherent aan muziek zelfs. De laatste echte grote vernieuwer is nog steeds Johann Sebastian Bach. Er bestonden destijds misschien nog geen synthesizers, maar die man wist wel al alles wat met klank mogelijk was. Moet ik weer eens grijpen naar een gezegde van de oude Grieken: Niks nieuws onder de zon dus.

ed starink zijn we gelukkig vanaf met zn slechte hobbymatige kutcovers van meesterwerken..
ongelooflijk dat die shit gewoon uberhaupt verkocht heeft

ik kan me mijn teleurstelling en boosheid nog goed herinneren toen ik na 1 seconde al hoorde dat het niet de originele versies waren :duivels::duivels:
het was natuurlijk TE mooi, jarre, vangelis enz op 1 synthesizer verzamelalbum...

Deze is ook priceless :)

Waarna ik niets anders meer kan doen dan ook deze posten :-P

ed starink zijn we gelukkig vanaf met zn slechte hobbymatige kutcovers van meesterwerken..
ongelooflijk dat die shit gewoon uberhaupt verkocht heeft

ik kan me mijn teleurstelling en boosheid nog goed herinneren toen ik na 1 seconde al hoorde dat het niet de originele versies waren :duivels::duivels:
het was natuurlijk TE mooi, jarre, vangelis enz op 1 synthesizer verzamelalbum...

Precies, en dan had je nog al die idioten die vonden dat ze beter klonken dan de originele.:stupid

Z'n eigen werk (Inner Spirits) vind ik zelf dan daarentegen wel heel erg sterk.

ed starink zijn we gelukkig vanaf met zn slechte hobbymatige kutcovers
Ga je mond spoelen, Starink was een van de besten toen die hele Synthesizer Greatest hype begon en heeft meer over synthese en theorie vergeten dan dat jij ooit geleerd hebt.

de beste waarin? dingen naspelen?
dat doe je als hobby...
ik heb zijn eigen stukken nooit gehoord
vraag me trouwens af hoe dat zat met de auteursrechten van die nagespeelde stukken

Back