[vst] Juno 106 in vst vorm en gratis ook ;)

Ik vind ze toch wel lekker klinken :okdan:
Alleen mis ik de ruisende Chorus van een echte 106 ....
Maar toch voor een Synthedit plug zeker niet verkeerd ik denk toch dat je Synthedit niet moet onderschatten...

met de huidige versie van synthedit heeft de programmeur genoeg mogelijkheden om de sound behoorlijk te "tunen" ... al zullen de meesten idd gewoon een standaard oscillator en filter algoritme pakken, het hoeft dus niet....

Echt overtuigend als juno-106 clone vind ik hem niet. Ik vind het meer iets wat af en toe in de buurt komt, maar dat is het dan ook wel. Waarom moet iedereen toch altijd clones maken van bestaande synths, terwijl die als clone toch vaak niet overtuigen. Het kan evengoed wel een leuke synth zijn, maar een softsynth dezelfde looks gegeven als hetgeen wat gecloned wordt en ook dezelfde functies meegeven wil nog niet zeggen dat het ook echt een clone is. Dit is gewoon weer 1 van de honderden softsynths die eigenlijk helemaal niets toevoegen....

Ik neem nog niet eens de moeite om zulke dingen te downloaden....

Hello there.. I can't speak dutch so I have to write in English..
I created the Juno 106 VST, and the SH-57 retro synthesizer
and I'm very glad to read your response.
(eh.. I couldn't understand all though.. But Swedish and dutch are'nt that different)
Just wanna thank you for trying it out..
If you have any suggestions, improvements or just wanna tell a joke,
just send a mail to grebdnul@home.se

:maffia:

Philip
http://members.chello.se/flintlock

potverdomme kan hem niet eens uitpakken, winrar geeft een error aan steeds :(

potverdomme kan hem niet eens uitpakken, winrar geeft een error aan steeds

Yo, wat voor een error? Er zit een repareer functie in winrar trouwens. Werkt heel goed, maar op een of andere reden is ie soms niet beschikbaar.

Anders ff deleten die file, eventueel opnieuw opstarten, en dan opnieuw downloaden.

Origineel geplaatst door Kevin

Alleen mis ik de ruisende Chorus van een echte 106 ....

En daarom vind ik het een slechte clone. Je wil tenslotte de volledige sound van de Juno en anders is het gewoon een andere synth.

Toch?

Origineel geplaatst door endonyx

Je zal een nieuwere versie van winrar nodig hebben. Voor 1 of andere domme reden hebben de makers van winrar het .rar formaat lichtjes gewijzigd waardoor je archieven die gegenereerd zijn met een recente versie niet kan uitpakken met een oudere... sux bigtime

Origineel geplaatst door bikkel
Ik neem nog niet eens de moeite om zulke dingen te downloaden....

Waarom reageer je dan op deze thread?

Of wil je gewoon aan iedereen effe laten weten dat jij "zulke dingen" niet gebruikt?
Ben je misschien te goed voor "zulke dingen"???

Origineel geplaatst door endonyx

Onder XP? Probeer eens... rechtsklikken op bestand en dan Extract Here...

voor mij was tot nu toe een van de meest overtuigende juno klonen een reaktor ensemble..... die heb ik naast mijn juno6 beluisterd, en er was bijna geen verschil te horen..en dat was standalone, dus niet in een mix....

maargoed.....misschien moeten we gewoon es wat minder naar de schilletjes en namen kijken, en wat meer naar de klank luisteren..... als je bekijkt wat voor vette muziek bv de sexpistols met de meest brakke apparatuur konden maken, wat maakt het dan ook uit.....er is vast iemand die geniale muziek kan maken met alleen maar de meest wazige synthedit plugins die nowhere klinken als wat de bedoeling was..

Origineel geplaatst door olafmol
voor mij was tot nu toe een van de meest overtuigende juno klonen een reaktor ensemble..... die heb ik naast mijn juno6 beluisterd, en er was bijna geen verschil te horen..en dat was standalone, dus niet in een mix....

maargoed.....misschien moeten we gewoon es wat minder naar de schilletjes en namen kijken, en wat meer naar de klank luisteren..... als je bekijkt wat voor vette muziek bv de sexpistols met de meest brakke apparatuur konden maken, wat maakt het dan ook uit.....er is vast iemand die geniale muziek kan maken met alleen maar de meest wazige synthedit plugins die nowhere klinken als wat de bedoeling was..

mee eens :)

ik bedoel, de kracht van synthedit is juist dat je zelf bepaald wat de mogelijkheden zijn en dus zelf bepaald hoe je synthje gaat klinken.... doe daar iets mee en creƫer iets wazigs ;)

Zou iemand mij deze vst kunnen mailen? want volgens mij is niet meer te downloaden op de site!

thanks

synthedit maakt zeer waarschijnlijk geen gebruik van realtime oscs maar gewoon gesamplede waveforms, vandaar dat de snelheid beduidend hoger ligt dan bij reaktor ensembles... dus synthedit is dus eigenlijk 'nep' qua virtueel zeg maar...

hoe weet 6 dat allemaal zo zeker... octaafje gespeeld met kale sample en heb 'overgangen' gehoord... dus...

Back