Spirit Studio Defect

nomore

Lintage Vid
Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn Soundcraft Spirit Studio 16.

Het is een beetje lastig beschrijven, maar ik krijg er in ieder geval geen geluid uit op het moment dat het optreed.

De centrale PFL indicator aan/uit led brand (dat is wrschijnlijk ook de reden dat ik er geen geluid uit krijg). En de return leds branden ook, of helemaal niet, of heel even en gaan dan weer uit.

De andere leds lijken ook wat zwakker dan normaal, en in sommige gevallen 'flikkeren' ze.

Van de fader kanalen doen de PFL swiches het gewoon, maar van de return kanalen niet (gaat PFL leds dus niet branden, maar centrale PFL led blijft branden).

Nu is het zo dat dit dus al eerder gebeurde, maar altijd na een paar uur 'rush' deed hij het weer gewoon. Ben bang dat het nu wel een beetje einde oefening is.

Wat zou het kunnen zijn? Power supply probleem? Of toch iets ander gezien de alle return kanalen problemen schijnen te geven?

ok.. en terwijl ik dit verhaal dus aan het intypen was had ik de desk nog even aanstaan. Opeens gaan ALLE leds aan/uit en alles doet het zoals het moet doen (schrok me dood hehe).

weeeeird. probleem blijft natuurlijk en zal denk ik alleen maar erger worden dus iemand een idee?

Mijn liveset mixxwizzard had iets soortgelijks een paar maandern terug.
Voor een optreden gingen alle PFL lampjes branden geen geluid.
Thuis deed hij het weer normaal....

Zat na herstel in de voeding, los soldeer wat met de kou moeilijk contact maakte en wat oudere onderdelen.

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met m'n O2R, daarbij waren de soldeerpunten van de voedingskabels op het mainpcb niet helemaal in orde. Het opnieuw solderen/vloeien van deze punten doet wonderen.

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met m'n O2R, daarbij waren de soldeerpunten van de voedingskabels op het mainpcb niet helemaal in orde. Het opnieuw solderen/vloeien van deze punten doet wonderen.

Heeft de 02R ook een externe voeding? Of gaat het dan echt om de connectoren van de voedingsconnector op de PCB (want dat zou ik nog wel zelf kunnen doen namelijk).

HIJ DOET HET! (althans, vooralsnog ;)

Ik dacht een lekkende Eelco gespot te hebben, maar dat bleek lijm te zijn :( Toch maar vervangen (alhoewel deze op het 47V pad zat en dat hoogstwaarschijnlijk niet het probleem veroorzaakte).

Wat 'verdachte' soldeerpunten opnieuw gesoldeerd, nieuwe fuses erin en hoppa.

Op de PSU heb je 3 ledjes zitten die bij uitzitten langzaam leeglopen, en nu lopen ze alle 3 langzaam leeg ipv alleen de 47V led. Dus denk (hoop) dat dit wel de oplossing is. Kortom, ik blij dat mixer niet helemaal open moet, Vriendin blij dat mixer uit de woonkamer gaat, ik minder blij dat ik weer alles opnieuw moet aansluiten ;)

EDIT: bij een paar lopen ze niet meer allemaal tegelijk leeg!!!

IIG heel veel bedankt voor jullie suggesties hier en voor de geinteresseerden c.q. Soundcraft bezitters, ik kwam op zoek naar een oplossing een mod tegen voor de PSU die sowieso direct al een verbetering in het geluid zou moeten opleveren:

--

Change the bridge rectifiers to higher wattage (I used huge ones), change the resistor on the voltage regulator to double the value, change the main filtercaps to at least double the value and voltage and use low impedence instead of "supercaps" (I used 10,000uf). They're bigger but there should still be room in there, the hum will completely disappear and the board will sound a LOT better just from the stiffer supply, seriously better. It will still have he character and "British sound" but the mids and lows will clean up and become sharper. You'll be a very happy man. I did mine myself as my first project and it was dead easy.

(als iemand nog weet waar ik de 10,000uf zou kunnen bestellen online graag :))

Back