Wie heeft een hit in spé onder de pet?

Ik denk dat je alleen maar gekunstelde hits kan maken met een grote pr machine
Anders kan je alleen een hit scoren door vol te gaan voor wat je wil maken
Hits zijn niet per definitie kut of zo
Soms glipt er echt een goed nummertje door
Hitpotentie is ook niet per se cliche
T moet wel pakkend zijn.. Je moet t na kunnen zingen/fluiten/ruften
Ik denk ook niet dat je muziek kan maken die je kut vind toch?
Dat komt toch niet over joh
Dat verhaal dat je als je wil gewoon maar voor t geld kan gaan is echt niet waar, daar geloof ik geen aars van

Dat verhaal dat je als je wil gewoon maar voor t geld kan gaan is echt niet waar, daar geloof ik geen aars van

ik ben het met die aars eens!

ik denk wel dat ik zelf een zeer belangrijk tipje van de formule weet waaraan een hit moet voldoen, maar die tip hou ik geheim omdat ik dat geheim wil houden omdat ik at geheim wil houden en niet ga openbaren.

een nummer van mij is door de engelse Future Music Magazine een keer gekozen als Demo van de maand en op het CDtje geplaatst. ze hadden het over : a sure fire-winner!
een nummer met grote hit-potentie. ik had het juist eerder als grap ingezonden...tja...

het ZOU kunnen
maar daarmee is veel gezegd.

maar goed, mijn aanstaande hits liggen inmiddels bij de masteraar.
wordt vervolgd !

Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat kunnen.
Knap, maar niet gaaf.

ik denk dat je heel veel nummers moet schrijven. je kan niet gaan ziten: en nu schrijf ik een hit.....en als je echt talent hebt voor pakkende songs dan is er een kans dat er tussen al je aardige materiaal plots iets speciaals opduikt.
wel kan je tegenwoordig veel geld verdienen met kinder-pop inderdaad...maar dat zijn geen evergreen-hits dus ook gauw vergeten.

de twee mannen van ABBA sloten zichzelf op in een huisje op een eilandje en zaten dagen achter lekaar te schrijven. van rotzooi tot aardig..en soms kwam er die ene ABBA-hit uit voort die we nu nog steeds kennen.

Ik heb wel een hele rits skihutbagger liggen. Hitpotentie gegarandeerd.
Ik heb die ooit gemaakt om ( jawel ) geld te verdienen.
En toen bedacht ik me net op tijd.

Ik zou het vooral gewoon gaan uitbrengen; weet je in ieder geval zeker of het aanslaat of niet.
Bekijk het op deze manier: als je talent hebt voor baggermuziek dan moet je daar zeker iets mee doen.

En daarnaast, wat voor de een bagger is, is voor de ander fantastisch, dan kan het ook nog eens wel of niet commercieel zijn, wat is het criterium voor commercieel? Dat je er geld mee verdient? Dat veel mensen het leuk vinden? Dat het niet "moeilijk" genoeg is? Uiteindelijk moet je gewoon maken waar je blij van wordt. Als anderen er ook blij van worden, kan je er nog geld mee verdienen ook ;)

De term 'hit' heeft helemaal niets te maken met de kwaliteit van de muziek.

bijvoorbeeld de ABBA hits zijn professionele serieuze composities te noemen. En de productie en zang is
ook op hoog peil

en er is ook een zeer groot verschil van werelden tussen een zomer-winter-herfst-hitje, one-day-fly, dansplaatje,

en een zeer goed gecomponeerde song, evergreen die na jaren nog steeds wordt gedraaid en herontdekt.

Wat mij betreft staan de echte hits in de top 2000...

weet niet..vast wel..

maar nu noem je wel een zeer afwijkende hit binnen de wereld van tophits.
uitzonderingen zijn er natuurlijk ook altijd..

het is trouwens gepikt:

Ik roep al vanaf mijn 16e dat ik een hit ga maken. Helaas ben ik erachter gekomen dat ik het gewoon niet in me heb. Vroeger dacht je, dat onbereikbare (toen nog onbetaalbare) appartuur de issue was. Helaas ben ik er na flinke investeringen half jaren 90 achter gekomen dat ik het gewoon niet kan.

Same here, alhoewel m'n shit ieder jaar beter klinkt

ik ben op het moment andere mogelijkheden aan het bekijken:

mijn muziek verkopen

ik heb een keuze gemaakt uit 100den schetsen van potentieel hitgevoelige muziek van mij.
ik weet niet hoe en wat maar dit voor een lief en aardig bedrag verkopen aan een muziekfabriek in USA
zie ik meer zitten als proberen het zelf op en top te produceren.

Een echt goede en aardige zanger(es) vinden is al niet te doen. en ik heb niks met dans-muziek produceren, dus dan houd het al helemaal op.

Back