Wie heeft een hit in spé onder de pet?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Nieuw jaar nieuwe kansen, wie denk een hit in wording op z'n daw te hebben staan? Hoe lang heb je hem al? Wat mankeert er nog aan? ga je dat fixen? En ga je hem in 2013 eindelijk uitbrengen?

Iedereen kent het gevoel (hopelijk) wel, dat idee waarvan je denk dit is fantaaastisssshh heeft alleen nog wat meer werk nodig :D zit jij op en klapper? En zo ja, vertel er eens wat over, zonder je idee weg te geven natuurlijk.

Ikzelf heb 3 tracks die een zangeres nodig hebben, instrumentaal is klaar, text is klaar heb alleen een goede zangeres nodig. Tevens 2 instrumentale tracks waar stukjes hier wel in het verleden gedeeld zijn en binnenkort worden uitgebracht.

Wat is de definitie van een hit? Als zanger Rinus (sorry voor alle fans :D ) hits scoort dan scoor ik geen hits :)
Dus.. hits uit commercieel oogpunt of hits omdat het gewoon rete goed is? :)

Dat mag je zelf bepalen iets waarvan JIJ denkt waar de wereld op zit te wachten.
Top40 materiaal, doodgespeeld als Gangnam Style.....

Raphie probeer je nu iedereen zn productiegeheimpjes boven water te krijgen met een sleepnet? ;)

-C-

Ik heb wel een track liggen die poppy genoeg is voor een breder publiek: komt over zes maanden uit. Als we hem live doen zien we dat hij altijd goed valt. Het is niet perse ons beste of zelf favoriete nummer maar het spreekt wel veel mensen aan. Al heeft het geen hitformule: het nummer duurt 4 minuten en het eerste refrein komt pas op 1:50 ofzo.

Raphie probeer je nu iedereen zn productiegeheimpjes boven water te krijgen met een sleepnet? ;)

-C-
nee, het is meer dat iedereen wel eens droomt van die grot klapper toch?
Hoef het inhoudelijk echt allemaal niet te weten, het is meer "hoop en glorie"

Oei spa, als je refrein niet na 10 seconden komt en de hele track voortduurt dan word je ge-na-de-loos doorgeskipped op de mp3 speler tegenwoordig ;)

Ik ben erg benieuwd :)

-C-

Ik heb wel een track al 11 jaren op den planck liggen waarvan ik denk dat deze wel flink aanslaat.
Had toen voorgenomen dat wanneer ik de gewenste gear en skillz zou hebben, deze opnieuw te produceren.
Gear heb ik nu en skillz iig meer dan toen, maar alsnog: hij gaat er ooit komen! :D

Ik heb alleen maar hits in spe op de plank liggen. Maar die maak ik niet af omdat de wereld nu nog niet klaar is voor mijn muziek :D

Ik roep al vanaf mijn 16e dat ik een hit ga maken. Helaas ben ik erachter gekomen dat ik het gewoon niet in me heb. Vroeger dacht je, dat onbereikbare (toen nog onbetaalbare) appartuur de issue was. Helaas ben ik er na flinke investeringen half jaren 90 achter gekomen dat ik het gewoon niet kan. Geen geduld/inspiratie grootste probleem.

Wel regelmatig oude ideeen, jaren later op de radio gehoord. Sjit, dat maakte ik toen al...

Ik loop al jaren met een idee rond om een oudje van Abba op een Latin-house beat te gooien (en dan hopen dat het rond een WK ofzo een knallerrrrrr wordt!)

Nee helaas, hier ook geen hit. Ik maak alleen nog maar muziek van "toen".

Ben ooit met muziek maken begonnen omdat ik italo/synthesizer muziek zo leuk vond.En dat gaat me ook gemakkelijker af dan de hedendaagse dance, misschien omdat daar ook mijn hart ligt.Zit ook niet in t wereldje van de dance en dat moet denk ik wel omdat je dan precies weet wat er leeft op de dansvloer...en anders loop je toch al snel achter de feiten(hits) aan.
Voor de rest een beetje hetzelfde verhaal als Henri

ik heb er een aantal, maar zou wel gek zijn ze in dit topic aan de grote klok te hangen. voor je het weet gaat de nieuwe 2unlimited er weeral eens mee vandoor...

Nieuw jaar nieuwe kansen, wie denk een hit in wording op z'n daw te hebben staan? Hoe lang heb je hem al? Wat mankeert er nog aan? ga je dat fixen? En ga je hem in 2013 eindelijk uitbrengen?

Iedereen kent het gevoel (hopelijk) wel, dat idee waarvan je denk dit is fantaaastisssshh heeft alleen nog wat meer werk nodig :D zit jij op en klapper? En zo ja, vertel er eens wat over, zonder je idee weg te geven natuurlijk.

Ikzelf heb 3 tracks die een zangeres nodig hebben, instrumentaal is klaar, text is klaar heb alleen een goede zangeres nodig. Tevens 2 instrumentale tracks waar stukjes hier wel in het verleden gedeeld zijn en binnenkort worden uitgebracht.

Ik wil hier niet lullig doen, maar heb je behalve het vinden van die zangeres, inblikken en op itunes (of waar dan ook) te koop zetten nog verdere plannen?
Ga je een dansje improviseren en op youtube zetten?

Moet dit al voldoende zijn om volgende zomer op de zwoele beats van internet wonder Raphie te dansen?

Okee, nu zal ik lullig doen: je hebt zeker ook een manager nodig. Liefts ééntje die al jaren in het vak zit en ondertussen al de hele 'who's who' van muziekland kent.
Ten tweede moet ie wat geld willen investeren, ten eerste voor dat hippe video clipje op youtube. Dat houd onder andere in: camera mensen, een choreograaf, kleding ontwerper, decor ontwerper, licht technikus, art director en ga zo maar door.

Ten derde moet die manager dan ook alles gaan coördineren, dat betekend zo'n 100 tal telefoontjes en mails schrijven om de nodige mensen aan te spreken die 'de buzz' wat kunnen versterken. Natuurlijk doen die mensen dat ook niet voor niks, oftewel gaan ze akkoord met een deel van de winst of moeten ze realistischer gezien al meteen wat geld op de spreekwoordelijke tafel zien.

Ten vierde moet Ralphie en zangeres al klaargestoomd worden om op tal van markten, jeugdhuizen, warenhuizen en andere plaatsen hun ding te doen. Dat betekend, dat je vanaf dan zoveel keer opnieuw zal moeten dansen of met je handen in de lucht zal moeten zwaaien wanneer dat ook van je verwacht wordt. Terugschroeven zal dan niet gaan, ook al kom het je totaal de keel uit, want die centen verdienen zich tenslotte niet voor niks. Dus trek dat pakje maar aan en hopla.

Zie je het al een beetje aankomen? Schets dit een beeld van je droom-hit? Want zo gaat dat in muziekland als je een hit scoort. En dit is nog maar de tip van de ijsberg, heb ik het zelf nog niet gehad over al die interviews, handtekeningen sessies en ander weet ik veel wat voor verplichtingen die je zal moeten nakomen.

Och en allemaal met een brede glimlach, je bent dan tenslotte niet minder of meer dan een waspoeder die aan de man moet gebracht worden.:duivels:

Leuke dromen nog...:D

Back