40ste Jubileummuziekje...

Irl vond iemand het een prima schaatsmuziekje....
Terwijl ie geen schaatsen heeft... :-)
En nu is het vandaag ook nog begonnen met dooien!
Welke muziekstijl valt het volgens u onder? :S

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-40-under

Vind het nog erg moeilijk het op m'n speakers,
even goed te laten klinken als over m'n koptelefoon!

Klinkt alsof er veel meer laag/mid aanwezig is dan hoog.
Hmm, dat kan wel kloppen!
Als ik lang met een track bezig ben, draai ik steeds meer het hoog terug..
Omdat het me gaat irriteren...:S

Heb 't ff opnieuw gerenderd.. Is ie beter zo?

Nee... Het is toch niet echt iets... Bij nader inzien.. :S
Op de koptelefoon klinkt het wel aardig, maar over m'n speakers hoor ik alleen maar wat gepruttel..
Ben benieuwd of ik weer zin krijg om er aan verder te gaan! Vandaag iig niet ;P

Wat spinazie doet met Popeye, doen Sint-Janskruid pillen met musici. Ga gauw een potje halen bij de drogist en maak die track ! :)

Track 36 was trouwens een knaller :okdan:

10232-Sint-Janskruid-300mg-Proviform-100-capsules.jpg

Ojee, als uw scepticist kopzorgen heeft, hoeft u niet gelijk bezorgd te zijn hoor!
Maar natuurlijk veel dank voor het medeleven :-)
Verder vind ik loopje nr. 40 nog niet zo geslaagd. En ja, het staat weer online! :-P
Mijn vorige pogingen zijn ook te beluisteren......
(wanneer ik een goed humeur heb)

Waarom maak je niet gewoon 1 lange mix van je beste loops en noem het een album. Zet het ergens op internet en mensen vinden het top. Ik heb al zoveel slechtere muziek gehoord dan jij maakt en die mensen brengen het ook gewoon uit. Ontwerp een hoesje en zet het op http://www.ektoplazm.com/

Ik moet bij jouw tracks denken aan de CD Jikkenteki - The beginning is at the end (gratis legaal te downloaden) Luister daar is naar mischien krijg je er inspiratie van

Ik zit helemaal weg te spacen hierop man!

Ik vind het vanaf 1.33 min. heel leuk worden, om de 8 of 16 maten zet je steeds net iets anders in. Ik weet niet hoe je dit voor elkaar heb gekregen maar het zijn hele leuke toonsveranderingen die je steeds na 16 maten veranderd.

En als ik me dan verbeeld in jou toen je deze track in elkaar zette, dan moet dat toch leuk zijn geweest?

Leuke track Scep!

Omdat het intro nergens op lijkt wordt het juist zo leuk na 1.33 minuten. Je pikt daarna meteen mijn aandacht op tot het einde van het nummer. Alleen het outro, dat is mijn enigste kritiek die ik heb! Laat dat wat langer uitfaden, maak gewoon een fadeout van 20 seconden ofzo.

Je komt na 1.33 minuten lekker in het nummer, door het vage intro. Dan zit je lekker te luisteren naar de toonsveranderingen en dan zo'n stomme abrupte fadeout! Maak die langer, al doe je het alleen maar voor mij, je hebt dat zo voor elkaar en ik kan dan lekker uitspacen!

Ok, er zitten wat filletjes in, maar daar ben ik nog niet zo tevreden over........
En de fadeout is minder abrupt. maar daar ben ik ook nog niet zo tevreden over........

Ook begin ik 't deuntje langzamerhand wel genoeg gehoord te hebben!
Er onstaat enige irritatie ergens tussen m'n trommelvlies en hypofyse...

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-40-under

Vind het nog steeds beter om aan te horen over mijn koptelefoon dan m'n speakers!
Maar dat kan ook aan m'n speakers liggen...
Heeft iemand misschien nog tips voor de geluidskwaliteit?
Hoe klinkt het bijvoorbeeld over een goede monitorset?

Ik vind dat de kick iets harder mag en de bassline meer resonance en wat meer hoog over het geheel maar dan wel iets minder hihats, ofzo :)

Vind het nog steeds beter om aan te horen over mijn koptelefoon dan m'n speakers!
Maar dat kan ook aan m'n speakers liggen...
Heeft iemand misschien nog tips voor de geluidskwaliteit?
Hoe klinkt het bijvoorbeeld over een goede monitorset?

Ik heb het over twee setjes beluisterd, mijn Tannoy Reveal's en mijn Blue Sky 2.1 Mediadesk.

Op allebei de speakers vond ik het laag in je nummer te sterk aanwezig. Als ik op 1 van de setjes het laag goed had gevonden had ik nooit kunnen roepen dat het laag niet goed zit, ik hoor het op allebei de speakers. Vergis je hier niet in, het is onmogelijk om het laag goed af te mixen op een koptelefoon, je hebt daar speakers voor nodig. Dus je kan ook nooit echt goed het laag checken wanneer je het alleen maar luistert op de koptelefoon. Ik vond de rest van je mix uitstekend, maar het kan iets helderder. Maar als ik het dan analyseer en het laag is te sterk aanwezig dan is het ook logisch dat de rest van je mix wat doffer overkomt op mij.

Duw het laag wat weg zou ik zeggen, maar ga niet klooien aan de rest van je mix. Een van je betere nummers dit Scep!

Back