40ste Jubileummuziekje...

Ik heb het over twee setjes beluisterd, mijn Tannoy Reveal's en mijn Blue Sky 2.1 Mediadesk.

Dank voor het checken!

Inmiddels was ik alweer een update aan het uploaden....
Toch nog wat geklooid aan de mix.. :S

https://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-40-under

Zelf vond ik het laag ook iets te aanwezig! :-)

Laatst gewijzigd:
Nee, ga terug naar je vorige versie man.

Waar zijn de hihats? Je hebt ze helemaal naar achteren gedrukt...

Waarom ben je gaan klooien in je mix, hele rare frequenties komen nu naar de voorgrond.

Ga terug naar je vorige versie Scep.

Nee, ga terug naar je vorige versie man.

Hmm, misschien zijn de HH idd wat te zacht...
Verder vind ik het zelf wel een stukje transparanter klinken....

Terug naar de vorige versie gaat niet echt eenvoudig hoor, man.. :-)

Maak je nooit backups?
Soms, wanneer ik twijfel over een grote verandering in een trackje.
Van elke versie bewaar ik wel een mp3tje...
En ik maak weleens een backup van m'n werkschijf.
Als ik m'n boterham ermee verdiende, deed ik dat vast vaker!
Het is ook wel 'n beetje luiheid..
Tot nu toe heb ik niet hoeven teruggrijpen naar een vorige editversie..

Hmmm, heb toch maar snel weer ff een backup gemaakt! Nu we het er toch over hebben! :S
Na een paar keer geluisterd te hebben, vind ik de mix zelf nu wat beter te verdragen dan eerder...

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-40-under

Nog ff wat geklooid aan de mix... Met mijn huiskamerspeakers...
Hopelijk heb ik nu geen ruzie met de buren!

@ChildofarT: vindt u 't weer een beetje acceptabel? :S

Waarom maak je niet gewoon 1 lange mix van je beste loops en noem het een album. Zet het ergens op internet en mensen vinden het top. Ik heb al zoveel slechtere muziek gehoord dan jij maakt en die mensen brengen het ook gewoon uit. Ontwerp een hoesje en zet het op http://www.ektoplazm.com/

Ik moet bij jouw tracks denken aan de CD Jikkenteki - The beginning is at the end (gratis legaal te downloaden) Luister daar is naar mischien krijg je er inspiratie van

Heb er even over nagedacht.. Maar het lijkt me best moeilijk er een mix van te maken!
Ik weet ook niet of de trackjes daar voor geschikt zijn, omdat ze nogal verschillend zijn...

Das juist heel makkelijk. Je bepaalt in welke toonsoort track A en track B geschreven zijn. Dan zoek je een paar tonen of akkoord dat bij beide past en daarmee componeer je een overgang.
Zo heb ik laatst een hiphop intro aan een diepe trance track gelijmd, werkt perfect

Das juist heel makkelijk.

Ik ben toch bang dat het arme pctje, het niet voor elkaar krijgt om m'n 40 trackjes tegelijkertijd te laden! Tenzij ik alleen maar de eindmixjes gebruik. En dan nog.. Die overgangen zou ik vanaf scratch moeten maken.. :S

Laatst gewijzigd:
Lol, nee!

Natuurlijk heb ik jullie hier op't forum daarmee niet lastig gevallen..
Helaas na wat slechte ervaringen, zit ik al een tijdje ineens aan de onderkant...
Maar 't is altijd leuk om naar plaatjes van lekker eten te kijken,
wanneer je honger hebt....... :-P

:kont:

Ja nee, maar een ding wil ik absoluut niet hebben, en dat is dat je last hebt van mijn reacties. Dat is toch hopelijk niet het geval?

Top, ik zou weleens echt je werkwijze willen zien. Je hebt echt een eigen sound waar meer uit te halen valt, daarom reageer ik zoveel op je tracks. Maar wat zou er gebeuren als ik de mix zou doen, dat heb ik met jouw muziek.

Wat er absoluut niet zou veranderen is jouw muziek, het arrangement, de melodien, de beats. Je nummer zal precies hetzelfde klinken maar dan helemaal in fase. Ik kan de stereo effecten helemaal in fase brengen voor je, de frequentieverdeling van laag naar hoog zal ik dan naar mijn smaak afmixen en dan kom jij of je het er mee eens bent of niet. Jij zal altijd mij kunnen overrulen, maar je gaat je kapot schrikken wanneer jouw muziek goed is afgemixt en dus in fase is.

Je gaat je echt kapot schrikken wanneer stereo in fase is... maar dat is iets wat je moet kunnen horen.

Wat er absoluut niet zou veranderen is jouw muziek, het arrangement, de melodien, de beats. Je nummer zal precies hetzelfde klinken maar dan helemaal in fase. Ik kan de stereo effecten helemaal in fase brengen voor je, de frequentieverdeling van laag naar hoog zal ik dan naar mijn smaak afmixen en dan kom jij of je het er mee eens bent of niet. Jij zal altijd mij kunnen overrulen, maar je gaat je kapot schrikken wanneer jouw muziek goed is afgemixt en dus in fase is.

Je gaat je echt kapot schrikken wanneer stereo in fase is... maar dat is iets wat je moet kunnen horen.
Oh, hoe zit het dan met de fases? Ik weet daar het fijne niet van!

En eh... masteren... Hmm, ik vraag mij af hoe je dat wilt doen...

Ik mix zo'n max. 6 vst stereosporen naar een 32-bits wavje... Dat is het maximum van mijn gratis DAW-tje en van mijn processor... Daarna voeg ik 6 wavjes weer samen naar een eindmix... En dat duurt best even...

Het is allemaal heel amateuristisch... Ik ben benieuwd of een masteraar daar iets mee kan.. :S

Back