NERVO - Reason Remix

JapaneseFood

Ableton rocker
Ha,

Gisteren zijn we aan een nieuw remix begonnen

Hij schiet op sommige punten iets te veel in de limiter.

Contest eindigt over 2 weken.

:doei:

Je wordt op dit moment doodgegooid met deze remix op fora en soundcloud, ze gebruiken ook nog bijna allemaal dezelfde samples, dus ben ff een beetje.Nervo moe + dat Hook N Sling ook van die Romero / Afrojack herrie maakt wat sowieso totaal niet mijn ding is.

Thanks!

We gaan hem zaterdag verder uitwerken/afmixen. Misschien wat meer van de originele track terug laten komen na de break..

We posten hier de update

vocal op 2.17 <> 2.23 valt niet helemaal lekker
verder sluit ik me aan bij Bami, het is een opeenstapeling van construction kit rifjes, preset packs en dezelfde samples. Luister eens naar je concurrentie op de link die ik gegeven heb.

deze is ook leuk:

https://soundcloud.com/vengeancesound/www-vengeance-sound-com-101

Op dit moment proberen we vooral de masters te imiteren. De grote saw baseline die je nu veel hoort na te maken. En dit dan vooral in volume. De effect chains die hier uitkomen zijn uitermate interessant voor toekomstige projecten. Ik zie het niet als simple herrie.. Producties als die van R3hab en Showtek zijn toch aardig strak geproduceerd.
Uiteindelijk zal hier voor ons ook een eigenstijl uitvloeien. We moeten eerst een pallet met ervaring opbouwen.
Er zit geen enkele construction kit in de track.

Dan begin je het kunstje goed te beheersen, maar ik vind dit hele genre persoonlijk gewoon echt helemaal niks. Heb je nou op iedere track een inflator of limiter staan? Die smack, in your face sound doet gewoon pijn aan m'n oren, het is AAN of UIT DyNaMiEK is ver te zoeken

het is een opeenstapeling van construction kit rifjes, preset packs en dezelfde samples.

Dan begin je het kunstje goed te beheersen, maar ik vind dit hele genre persoonlijk gewoon echt helemaal niks. Heb je nou op iedere track een inflator of limiter staan? Die smack, in your face sound doet gewoon pijn aan m'n oren, het is AAN of UIT DyNaMiEK is ver te zoeken

Goede vraag. Beetje mijn mening geven meer niet.

Zeg dan niks...
Volgens mij wil je gewoon zo snel mogelijk 30.000+ posts

Raphie wil eigenlijk zeggen dat hij heel jaloers is omdat hij ondanks al zijn gear hij zelf dit soort producties niet kan maken...

Nee, dat wil ik niet zeggen en ik hap ook niet op je 2e voorzet van vandaag :doei:

Het klinkt zoals al die platen klinken.. dus wat dat betreft goed :-)
In dit genre is het hoe hectischer qua climax hoe beter.. hectisch klinkt het zeker.. op dansvloer zal dit zeker knallen..

Wat me wel opvalt is dat dit genre zo plat is... in dj sets is het echt knaller na knaller en weinig ruimte voor opbouw van de set. Heeft mss te maken dat het publiek minder geduld heeft ofzo...

Ik kan het best aanhoren allemaal.. maar ik vraag me af wanneer dingen wat subtieler gaan worden..

maar goed, ik wil geen scene af gaan zeiken, de track uit deze post klinkt zoals het moet klinken maar origineel is het niet..

Je hebt het uitstekend verwoord Furious5 . Geen afbraak aan de productie, maar de stijl is inderdaad zo plat dat het allemaal hetzelfde klinkt, daarom was ook mijn voorbeeld op soundcloud van de competitie. Iedereen doet op dit moment deze stijl het is dit of dubstep
en binnen het genre klinkt dan 90% identiek, of op z'n minst anoniem.

Ik was misschien het genre iets te veel aan het afzeiken, maar waarschijnlijk wordt ik gewoon te oud voor deze shit :D

Ik trek dit soort platen wel al is niet mn eerste keuze -.. maar in een bepaalde staat trek ik het wat beter welliswaar :-)

Maar tja, het is platte commerciele house. Iedereen wil snel scoren en aapt elkaar na. Niet te moeilijk doen allemaal.. De kids smullen hiervan..

En dubstep vind ik ook erg vet.. alleen als ik zie hoe een Skrillex er mee aan de haal gaat.. van die kermismuziek. Eigenlijk maakt hij het ook plat.. Veel effecten en over de top gefilterde wobble zooi, Overdone, Dat donkere duistere randje, het underground gevoel is er totaal uit..

Zodra een sound commercieel wordt gaat het plat klinken..

Maar goed..

Laatst gewijzigd:
Back