NERVO - Reason Remix

toch kunnen wij het wel eesn zijn, de sound "aan de vooravond van" kan ik vaak nog wel diggen, maar wanneer het i.d.d mainstream wordt is de lol er snel af.

Maar wat me sowieso begint tegen te staan (of het stond me altijd al tegen maar komt in dit tijdsbeeld naar boven) isd de keiharde ITB smack in your face earpiecing sound. het is allemaal zo schell, zo dun en zo zonder dynamiek. vernaggelt door tape saturation en multiband plugins om het nog verder te walsen. Het is allemaal zo enorm aggresief. Kan best mijn leeftijd zijn hoor, maar mag van mij wel een tandje lager, warmere vloeiender sounds, dikker romiger laag en meer diepte.

Het ligt aan mij hoor, ik weet het, maar dat is echt wat ik mis aan de sound van nu.

Ja, ik vergat nog even te melden, dat, qua productie "geheimen" de Sausage Fattener toch wel een essentiele plugin is, op iedere track, iedere subgroep en de 2-bus. Daardoor wordt dit genre zo " in your face"

We hebben er nog wat extra construction kits en wat meer sausagefattend preset op gezet. Mix ook wat meer "in de face" feelin gegeven.

Hope you like it.

Attachments

• NERVO & Hook 'N' Sling - Reason (Remix) PREVIEW.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 55
Ik zet m'n smaak ff opzij:
Binnen het genre wel goed, leuke FX en de juiste sounds/patterns
qua mix is de focus weg, mix is vrij plat en vrij wijd, hierdoor meer het gevoel een galmbrei over je heen te krijgen dan een gefocuste mix,ook is het mid v/d mix raar geprocessed en zit er nog scherp hoog in.

ik weet niet wat je gebruikt heb op de 2-bus, maar het klinkt als Ozone, als dat het geval is, probeer dan eens alleen de limiter te gebruiken en de EQ en verbreder uit te zetten.
ok zou ik de 10Khz iets aanpakken en sowieso minder hard limiten aangezien je dan méér punch hebt, de dynamiek is nu nagenoeg weg. je zit op -6RMS en bent ITB gaan clippen. (+.25db) en dat klinkt niet fijn.

probeer eens richitng -8RMS te mixen, geen processing op je 2bus, alleen een limiter, die eigenlijk gewoon op 0db staat en de toppen van je mix afscheert, VOOR dat je je limter ingaat dien je je mix al op niveau te hebben.

track, FX sounds design e.d. zeker goed! maar mix is nog een hoop winst te behalen, probeer niet te klinken als je favoriete tracks in een zwaar geprocesssede podcast.

Back