De grote ik heb in 2013 gebouwd/afgemaakt draad

Hoe bevallen de faders met leds inmiddels?
stroef / licht? midden-deuk (of hoe vertaal je dat ?)? onderlinge verschillen: mechanisch / electrisch ?

Ik hoor graag je ervaringen
alvast bedankt :halleluja

De sliders gaan niet superlicht maar ook niet echt zwaar, beetje er tussen in, je kan ze niet per ongeluk van hun plaats duwen, je moet een klein beetje kracht gebruiken, maar het sliden zelf gaat wel prettig op zich, de hoekjes van de sliders zijn wel een beetje scherp.

Mechanische verschillen heb ik niet ontdekt, electrisch is er wel verschil tussen enkele heb ik gemerkt (op de 0-stand) maar ik denk dan wel binnen de tolerantie, ik moet mijn Klee's nog wel kalibreren om daar meer over te kunnen zeggen.

Je wil ook zulke sliders gaan gebruiken?

Ziet er heel mooi uit hoor Erwin, nog maar 1 rij en een beetje!

2e kast is bijna in de maak, een maatje groter wordt die. Kleur ben ik nog niet uit.

Heb me even kwaad gemaakt afgelopen 2 en een halve dag en 2 Klee's gebouwd.

Nu ga ik spelen.. :D

diy-modular.jpg

mooi,eindelijk een systeem !

Hehe, duidelijk een geval van 'eindelijk' idd. :D

Ik merk wel dat ik nu dringend envelopes, quantizers en vc slew limiters nodig ga hebben.

Morgen verder met de 281's. 8~

Je hebt gelijk. :D

Ik heb daarom, (ook omdat ik nog niet alle onderdelen in huis heb om de 281's af te maken) de 2 laatste TH 555 vco'tjes van fonik even af gemaakt, nu heb ik er dus 4.

Ik zal maar even geen foto plaatsen want het wordt een beetje te gek anders allemaal. 8~

Mooie sequencer heb je gemaakt.

Ik had een oud youtube filmpje gezien van die midibox en was aardig flabbergasted vanwege wat er uit kwam. :okdan:

Kon het niet laten en toch maar even een ander projectje afgemaakt wat nog lag te liggen..
Een 2e Dual LPG.
De vorige had ik met een bracket gemaakt omdat ik geen PCB mount potmeters had, maar gisteren kwam een voorraadje potmeters binnen zodat ik nu die af kon maken zoals het hoort. Voordeel is vooral dat de module minder diep is (en minder wiebelig).
Ook nog even 2 busboards er bij geinstalleerd zodat ik nu makkelijk overal een module in kan prikken.

Voorlopig ben ik nu even op flink wat onderdelen aan het wachten zodat ik nu even niet meer verder kan.

diy-modular-2.jpg

Eh, wat een leuke pcb 8) Jammer dat er geen waardes op de silkscreen staan, dat is wel handig bij DIY SMT spull

Merci boyos!

Er worden 3 verschillende waarden weerstanden gebruikt en van één waarde zelfs maar 1 stuks. twee verschillende waarden condensator waarvan ééntje de elco is. Alles is gemarkeerd. Maar dat maakt niet zoveel uit, want ik wil ze liever als complete module verkopen. Misschien kan ik wel een kitje maken hier en daar, maar het is een beetje een speciefieke knutsel, dwz ik heb er nu acht in elkaar gezet en het begint eindelijk een comfortabele knutsel te worden voor me. Een ander zou het klusje wellicht en terecht vervloeken en ik weet niet hoeveel ik er zelf echt nog graag wil maken, hehehe...

Afgelopen week alle Frequency Central modules gebouwd die ik had liggen.

2x ADSR, Vogue Filter (Rogue filter clone), System X filter (Roland 100M filter clone), en een Phase shifter.
Verder ook nog een Barton Simple quantizer gebouwd zodat er eindelijk een beetje normale noten uit mijn modular beginnen te komen.

Btw, een clock synced LFO met dubbel of 2-dubbel tempo achter een gate out van een Klee levert zeer bruikbare ritmes op, ik moet meer clock synced LFO's geloof ik.

Okay, next to build / finish.. -> Toppobrillo 281 en Quad Slope Generator, en daarna een nieuwe kast geloof ik.. 8D

diy-modular-3.jpg

:D

Enige nadeel de quantizer die ik nu heb is dat je geen slides meer hebt naar de volgende noot, maar daar komt dan een slewlimiter voor, of die nieuwe quantizer van Barton kan ook niet quantizen als er een gate signaal binnen komt. Ik ga het allebei proberen binnenkort. :-)

Back