De grote ik heb in 2013 gebouwd/afgemaakt draad

20131116_232829_zps2437138d.jpg

MFOS 12db vcf, fijn filter, maar niet zo karaktervol als een wasp vcf, steiner vcf of bv. Ssm2044 (drie favorieten :-) ).
Zit een drie kanaals mixer in, en attenuators op alles, handig.

Verder nog 100m adsr van frequencycentral, enorm fijne envelope generator, aanrader.
Verder nog cmos 4093 oscillatorbank, lekker noisy.

Hee, jij hebt ook die FC adsr gemaakt, daar had ik nog een vraagje over, het kan aan mij liggen maar het lijkt alsof de adsr niet helemaal dicht gaat bij mij waardoor een filter altijd een beetje open blijft staan, dat zou toch niet moeten denk ik, heb jij ook zo iets dergelijks gemerkt?

Zal vanavond eens even kijken. Maar het is mij nog niet opgevallen.
Prima Adsr, heb er nog twee liggen, had namelijk een panel ontworpen voor drie. Dat paste echter niet, en na ze een jaar te hebben laten liggen toch maar besloten het panel te scrappen en een nieuw panel te maken voor een dual (en een ghetto panel voor deze ene).

Ken nie meer editten, maar net gechecked, en allebei de uitgangen gaan keurig terug naar 0v, prima dus. Die andere twee exemplaren kan ik nog niet checken want daar moeten nog wat dingen aan gesoldeerd worden.

Dan ben ik bang dat ik er verkeerd componentje heb zitten ergens. Ik heb het overigens alleen in de normal mode, in de inverted mode gaat ie wel gewoon dicht. Ik ga mijn build nog eens even nalopen.

Thnx voor het chekken! :okdan:

sammishsid_zps272e0983.jpg

Ook maar eens wat posten. Allereerst m'n Hyper green SammishSid met twee 6581's. Op zich het grootste deel in 2011 gebouwd maar vorige maand pas SID's erin gezet dus technisch gezien dit jaar pas afgebouwd ;)

turingmachine2_zps630a8e00.jpg

Een paar Turing Machines, voornamelijk gebouwd omdat ik toch alles ongeveer had liggen en nog wat extra bij Thonk wilde bestellen om verzendkosten te drukken. Naast de custom ledjes zitten er ook nog een paar badass nos Tesla MDAC08 ic's in. Doen pressies hetzelfde als elke andere 8 bit dac maar het ziet er gewoon cool uit.

chaosNAND_zps443e88c8.jpg

En nog een paar Chaos NANDs, vactrol controlled noise modules.

Laatst gewijzigd:
Die Turing machines zijn cool, mooi dat je ook die frontjes erbij genomen hebt. Zelf heb ik alleen het PCB, net dit weekend ook bestuukt, en hij doet het, moeten nog wel LED's in, en ik wilde net als jij ook losse leds gebruiken ipv zo'n array.
Moet ook nog die write switch kopen, een maffe SPDT center off momentary, heb jij die ook gebruikt, of iets anders (lijkt dat ie bij jou uit het midden blijft staan)?
De eerste test was wel hoopgevend, heel leuk ding.

Die NAND chaos modules zijn lekker noisy denk ik?

Met die custom leds bedoel ik dat ik niet een blokje maar losse leds heb gebruikt, was nog best lastig erin te krijgen maar uiteindelijk toch gelukt.
turingpcb2_zpse7773e3e.jpg

Nog wel een leuk rtfm momentje gehad, de tweede led van links(op de foto rechts, maar hier is hij al eruit gesoldeerd) doet niks. dit is onderdeel van het design maar daar kwam ik pas na twee uur testen achter hahaha.
Voor die write switch heb ik een on-off-on gebruikt, niet momentary want die waren een whopping zeven euro. Als je ze nog zoekt heb ik er hier nog wel een paar liggen.
Die NAND is by far de best bruikbaar klinkende noise synth die ik heb gehad, af en toe komen er verbazend indrukwekkende geluiden uit.

Haha, lekker irri dat die 2 contacten niks deden, kan je aardig maf van worden zulke design-quirks. :D

Loop je mij nu tegen te spreken? ;-)

Heb btw net zojuist mijn 808 kick module gefinished.. johoooo.. bassssssss... :D

En de accent cv ingang op de kick is wel erg fijn btw.. :okdan:

Back