klavecimbel

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
de volgende vraag bereikte mij

wat zou een goed oefentoetsenbord kunnen zijn specifiek voor klavecimbelgeluiden.
het toetsenbord zelf moet goed zijn,de aanslag touche mag wat meer richting piantoetsenbord gaan , ook de klavecimbel klank is belangrijk.
er wordt bewust gekozen voor geen laptop-controllerkeyboard oplossing maar voor een all in one. een elektronisch klavecimbel zogezegd

wie heeft hier ervaring mee en kan wat suggesties opperen?

220px-ClavierFran%C3%A7aisXVIIe.JPG

ik ben zelf inmiddels zover:
http://www.roland.com/classic/c30/productinfo/index.html
maar dat is wel behoorlijk aan de prijs ( 3500) , als "oefentoetsenbord "

Ik weet niet welk doel je precies voor ogen hebt, maar als het om een oefentoetsenbord gaat voor iemand die clavecimbel wil leren spelen zou ik geen piano achtige touche nemen.
Als je wel een piano achtige touche wil en een goed clavecimbelgeluid wil is zo'n Yamaha P serie erg goed.
Ik heb zelf een P85. Daar zitten twee clavecimbel achtige geluiden in.
Heb zelf ook een echt clavecimbel (spinet / bentside om precies te zijn) in huis.

In mijn setup heb ik een Roland C20 staan. De geluiden, inclusief de respons van de toetsaanslag, komen aardig in de buurt van die van een echte klavecimbel.

het is voor een ( pijp )organist die ook klavecimbel speelt.
hij wilt voor "on the road" een goed toetsenbord om m.n. de vingers te blijven oefenen. liefst bij een redelijk overtuigend geluid . en m.n. meer gericht op klavecimbelwerken dan op orgelpartijen.
ga de genoemde machines alvast nader onderzoeken, dank

dank je wel !

de c20 is het geworden, dank jullie
fijne community toch alhier :okdan:

Back