DE Raphie thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ben ook maar eens begonnen met een progressive track, welke ik alleen met massive wil maken, enige uitzondering is Steinberg GA1 voor de percussie
net begonnen, vorderingen volgen wel weer

leuk detail: voor deze track zal ik VOLLEDIG in the box blijven, ga dus geen outboard gebruiken of echte synths, maar echt alleen de computer al het werk laten doen.
nog steeds geen samples gewoon alles zelf programmeren

De eerste aanzet...

Last edited by a moderator:
nee…dit is (nog) niks:

Melodie is simpel.. heeft niks catchy's.. en die rise en slowdown soundjes voelen als ee gimmick..
Doet me een beetje denken aan 'Strike it up' van Blackbox :-)
Er zit gewoon te weinig melodie in.. niks stuwends, of catchy's dus..

Je zat (terecht!) af te geven op die Afrojack/Dirtydutch sound.. maar nu maak je zelf iets soortgelijks :-)

En de beperking die je je zelf oplegt is leuk.. maar zet dat nu uit je hoofd (of meld dat naderhand). Maak gewoon een goede track… en post hem.
Je beperking is namelijk niet iets speciaals.. volledig 'in the box' werken, of 'alleen Massive gebruiken' is niet echt een beperking of iets heel moeilijks… dat doen zoveel mensen..en maken dikke tracks op die manier..

Ook zelf in programmeren is niet heel moeilijk.. doe ik ook, en dat doen de meesten.. Midi clipje aanmaken.. nootjes intekenen, of gewoon inspelen.. .. effe quantizen of juist niet.. zo gebeurt...

Ik wil je niet afzeiken.. doe ik nooit btw.. Ik luister gewoon met een kritisch en fris oor naar je werk… Ik zal binnenkort ook maar eens wat posten, dan kan je weer eens mijn brouwsels checken :-)

Weet je, een track maken met bv alleen een sp1200, zonder effecten… dat is een aardige berpeking. Als je daar iets vets mee kan maken op die manier.. dat is knap.

Nouja, dit waren weer mijn 2 eurocentjes :-)

Laatst gewijzigd:
Ik hoor hier een man die het heeft opgegeven..

Een man die het heeft opgegeven om echt serieus goede muziek te maken en het voor zichzelf geaccepteerd heeft dat dat gewoon te moeilijk voor hem is.

Aan de ene kant voelt hij een bevrijding, de druk is weg om echt iets goed neer te moeten zetten.

Maar omdat het toch kriebelt en hij het niet laten kan gaat hij dan maar pretentieloze kut herrie maken, hopende dat het makkelijker is om daar mee te scoren, om dan toch een keer positieve reacties van uit die ene 'commerciele doelgroep'.

Je kan het natuurlijk proberen, gewoon een simpelere doelgroep zoeken en dan hopen dat je weet te scoren.

Maar zoals ^^ hier boven me schrijft, dit is niks.

Ik kan er niks mee, ik snap het nut en het doel niet van dit soort herrie, waarom val je me er mee lastig vraag ik me af. Ik zou de gekozen richting nog eens evalueren want dit kan echt niet.

Maar goed, niet rot bedoeld verder.. maar doe nou 's je best man.. grr.

Zo... Am en Butt hebben we gehad :D nu de andere 4 nog dan kunnen we weer inhoudelijk verder.

nee…dit is (nog) niks:

Melodie is simpel.. heeft niks catchy's.. en die rise en slowdown soundjes voelen als ee gimmick..
Doet me een beetje denken aan 'Strike it up' van Blackbox :-)
Er zit gewoon te weinig melodie in.. niks stuwends, of catchy's dus..

Je zat (terecht!) af te geven op die Afrojack/Dirtydutch sound.. maar nu maak je zelf iets soortgelijks :-)

Wat vind je hier niet inhoudelijk aan???

Ik speel niet op de man... het is goed onderbouwde feedback.. Is het probleem dat ik het (nog) niet geweldig vind??

Wat vind je hier niet inhoudelijk aan???

Ik speel niet op de man... het is goed onderbouwde feedback.. Is het probleem dat ik het (nog) niet geweldig vind??

Het doet jou aan dit denken.... :D. WTF man ?!? :D

Als eerste opzet, prima, maar het is behoorlijk leeg. Melodie ontbreekt.

Ik heb een idee! Post eens alleen een lead synth met iets melodisch, later kun je de rest invoegen, is dat wat voor je? Of huur een MC voor een rap boven je track, zal best goed werken :)

Nee mannen, lijkt erop dat mijn uitleg de vorige keer nog steeds voor een paar niet duidelijk is
Ik begin ergens mee, zo gauw ik iets meer als en paar sec van mijn idee heb, deel ik dat en vanaf dat moment post ik updates totdat ie klaar is.

ALLE commentaar is welkom en soms doe ik er wat mee. Vaak ook niet :D
Een banger is ook wel een beetje voorbarig voor een paar maten op en neer, misschien nog eerste ff afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.

Nogmaals zoals ik zei, mix is prima! Maar effecten uit de Massive als midi-blocks te plakken die net zo goed als de magix fx wav files zijn om een soort "variatie" in te vullen boven de beats is een beetje te veel van het goede. Het interessant om zelf te programmeren is juist dat je je eigen geluidswijze kunt laten horen i.p.v. standard presets. Anders hoor je geen verschil tussen dit en de Vengeance loops die je juist niet wilt.

Haal een swing uit een vocal track, en speel lead synth daarboven. Je geef je track kleur en emotie. Een catchy hook. Vervolgens kun je de akkoorden variatie per 8 maten veranderen aan de verses en 4 voor de chorus... Ik weet het dit is veel werk, ik zit zelf hiermee urenlang te klooien, maar als je je muziek muzikaal wilt laten horen... Je hebt betere tracks gemaakt... En ja maakt niet uit of ITB of OTB is gemaakt....

De eerste 15s. vind ik eigenlijk wel een themaatje waar je wat mee kunt (niet het hele nummer door). De break zelf (oke het is nog een werkversie...) vind ik niet lekker vallen, hij hangt erg los van de eerste 15s en het geluid is niet echt spannend. Wellicht dat een enorme time stretch lekkerder werkt of een shutter effect. Het 'dubbelen' rond 39s vind ik zelf erg makkelijk gezocht en ook niet lekker klinken. Hier mag het wel iets meer tegendraads. Kortom nog een erg premature versie.

Zomaar wat ideetjes.

Hoe bedoel je blocks? Ik begrijp niet wat je bedoelt? Is gewoon LFO naar pitch over een aantal maten?
En verder gaat het hier niet om een eigen sound, maar gewoon een vette groove
Jullie letten nog even te veel op wat er niet is, graag ff focussen op wat er al wel is. Zoals altijd komt er nog véél meer achteraan ;)

De eerste 15s. vind ik eigenlijk wel een themaatje waar je wat mee kunt (niet het hele nummer door). De break zelf (oke het is nog een werkversie...) vind ik niet lekker vallen, hij hangt erg los van de eerste 15s en het geluid is niet echt spannend. Wellicht dat een enorme time stretch lekkerder werkt of een shutter effect. Het 'dubbelen' rond 39s vind ik zelf erg makkelijk gezocht en ook niet lekker klinken. Hier mag het wel iets meer tegendraads. Kortom nog een erg premature versie.

Zomaar wat ideetjes.
i.d.d nog een erg premature versie
Sterker nog, het laatste blok ben ik mee begonnen, de blokjes er voor zijn variaties met de kanelen op mute, de fx zitten er zo maar ff tussen, komt allemaal goed...... Gaat ff om de groove en sound

Hoe bedoel je blocks? Ik begrijp niet wat je bedoelt? Is gewoon LFO naar pitch over een aantal maten?
En verder gaat het hier niet om een eigen sound, maar gewoon een vette groove
Jullie letten nog even te veel op wat er niet is, graag ff focussen op wat er al wel is. Zoals altijd komt er nog véél meer achteraan ;)

Block: een sectie (4 maten, etc). Ik snap wat je deed van de LFO.
Verder heb ik niets meer inhoudelijks te zeggen, dus... Ben benieuwd hoe dit verder gaat :okdan:

Het doet jou aan dit denken.... :D. WTF man ?!? :D

Hey jaren 90 muziekkenner... pak dan wel de albumversie he :-)

En heyhey hold your horses.. ik denk dat je zelfs gevleid mag zijn als je met Blackbox wordt vergeleken (indien positief dan he).. zoek maar op Google...

Maar goed.. je vind mn feedback negatief, voelt je aangevallen (agossie).. dus zet je Calimero mode maar weer aan :D

Maar hey, je wil nu toch gewoon een Dirty Dutch / Afrojack plaat maken???? Met die hippe doorgekopieerde risers?

Hoe dat zo opeens?

Ben best wel vereerd met BlackBox hoor, maar snap nog steeds de link niet, wat hoor je erin?
DirtDutch enzo weet ik niet, misschien wordt het wel moombathon, wie weet :D
Vind het gewoon ff leuk om eens alles een keer ITB te laten en 1VSTi en te kijken wat eruit gaat komen, niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Party mode on! :D oude anthem house meets new dirty ditch of zo...

best wel lachuh eigenlijk dit denk dat ik hem maar afmaak. nog ff wat gekheid erin en een lekkah Breezah billeschut plaatje :D

moet nog wel wat aan de mix doen en wat meer effectjes en zo, maar dat komt v/d week wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back