dure convertor

datafeist

Ingeburgerd
Hallo,

Zal een dure convertor (bvb overschakelen van een motu 828 naar apogee symphony) veel voordeel opleveren als je compleet itb werkt?

Thx

Ligt eraan, hoe de rest van je monitoring is. En akoustiek de DA heeft van deze wel de minste invloed
Dus er is misschien wel winst te behalen, maar of die merkbaar is hangt v/d andere zaken af

Als je toch volledig in de box werkt, kun je wellicht voor hetzelfde geld meer kwaliteit halen met een 2in 2uit converter/interface. Of alleen een DAC (dus 2 uit) van goede kwaliteit. Ervan uitgaande dat de situatie zo blijft.

Verder ben ik het eens met bovenstaande reacties: de meerwaarde zal je niet zo snel merken als de overige schakels / elementen niet mee 'groeien'.

Ik zou de symphony 2 x 6 willen aanschaffen.
Op termijn zou ik een x-desk aan mijn setup willen toevoegen...lukt dat met dit systeem?

Ik zou de symphony 2 x 6 willen aanschaffen.
Op termijn zou ik een x-desk aan mijn setup willen toevoegen...lukt dat met dit systeem?

Een X-Desk is een analoge mixer met 16 ingangen (plus nog wat creatieve mogelijke ingangen).
De symphony 2 x 6 heeft 2 ingangen en 6 uitgangen. In verhouding lijkt me dat overkill en de toegevoegde waarde van de X-Desk is dan minimaal: summing van 3 stereo of 6 mono kanalen heeft niet zoveel effect. Als je van plan bent later de 16in/16uit kaart aan te schaffen dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Maar Apogee rekent heftige prijzen en de vraag is of je dat er ook uitgaat halen of überhaupt gaat horen. Zelf heb ik het lijntje Apogee Duet, Apogee Ensemble, SSL Alphalink doorlopen en ik ben erg tevreden met de combinatie van de Alphalink met de X-Desk.

Alphalink is inderdaad een veel betere match met de X-desk en over de converter kwaliteit heb ik nog nooit klachten gehad

Als je toch volledig in de box werkt, kun je wellicht voor hetzelfde geld meer kwaliteit halen met een 2in 2uit converter/interface.

Hier ben ik het helemaal mee eens, maar dan moet je ook echt helemaal in the box werken. Als je echt helemaal in the box werkt heb je voldoende aan 2in 2uit, maar die Motu 828 lijkt me meer dan voldoende eigenlijk. Ik zou je geld ergens anders in investeren als ik jou was...

Back