Dave Smith Instruments Prophet 12

Via Matrixsynth.com:

http://www.youtube.com/watch?feature=&v=Ab_Ox7NXDkk

"Introducing the Prophet 12! At twelve voices, the Prophet 12 boasts the greatest polyphony of any instrument designed by Dave Smith. Each voice features four oscillators capable of generating classic and complex waveforms, a sub-oscillator, resonant analog low-pass and high-pass filters, and analog VCAs. The new Character section adds a variety of wave shaping and sound sculpting options, like Drive, Hack, Decimation, Girth, and Air. Additional features include a tuned feedback path, a four-tap stereo delay per voice, expanded arpeggiator functionality, deep modulation capabilities, and bi-timbral operation. The LFOs, delay, and arpeggiator can all be synced, either to the internal clock or an external MIDI clock. Two programmable position- and pressure-sensitive touch sliders take the performance controls beyond the standard pitch and mod wheels."

NAMM email:
"Just moments from now San Francisco’s Dave Smith Instruments will unveil the all new Prophet 12 Synthesizer at the 2013 NAMM Show held in Anaheim, California. The attached official press release can be used immediately and here’s a link to Dave’s video announcement: P12 Introduction. Visit www.davesmithinstruments.com later today for more information.

If you’re attending NAMM, stop by Booth 5400 and check out a demo. The Prophet 12 is expected to be available Q2 2013 and pre-orders can be placed starting today at NAMM. If you’re not attending NAMM and would like to place a pre-order, let me know and I’ll be happy to send an updated price sheet. The projected MAP is $2,999. Hi-res photos are available upon request.

We’re very excited about the Prophet 12 and hope you are, too!"

"Dave Smith Instruments Unveils Prophet 12 at NAMM
All New Polyphonic Synthesizer From Master Synth Designer

ANAHEIM, Calif.—January 24, 2013—Dave Smith Instruments today introduced a new polyphonic synthesizer, the Prophet 12, at the 2013 NAMM Show. “After 35 years of creating synths, this is simply my best synth yet,” said Smith. “We sort of started from scratch on this one rather than spinning off another product from our previous designs.”

At twelve voices, the Prophet 12 boasts the greatest polyphony of any instrument designed by Smith. Each voice features four oscillators capable of generating classic and complex waveforms, a sub-oscillator, resonant analog low- and high-pass filters, and analog VCAs. The new Character section adds a variety of wave shaping and sound sculpting options, like Drive, Hack, Decimation, Girth, and Air. Additional features include a tuned feedback path, a four-tap stereo delay per voice, expanded arpeggiator functionality, deep modulation capabilities, and bi-timbral operation. The LFOs, delay, and arpeggiator can all be synced, either to the internal clock or an external MIDI clock. Two programmable position- and pressure-sensitive touch sliders take the performance controls beyond the standard pitch and mod wheels (also included).

“We’re already blown away by the sonic breadth of this synthesizer’s new voice architecture,” Smith continued. “It doesn’t sound like anything else and I’m very excited for people to hear it.”

The Prophet 12 is expected to be available Q2 of 2013 with a projected MAP of $2,999."

Volgens mij wel, dacht dat eerder in een ander filmpje ook gezien te hebben.

ja.

ik wil eigenlijk ook een rackversie, mja die komt wel.

Dan verkoop ik de keys wel weer en haal de module versie.

Ik zou hem het liefst in de keys versie hebben, maar ik denk niet dat die ooit betaalbaar wordt voor mij. Misschien een 8-voice rack versie wel.

Bax houdt het voorlopig op <€2500 euro, misschien als ik mijn Motif XS7 voor een leuk prijsje weg kan doen...

Die polyevolver keys was ook 2395 nieuw....dan krijg je er nu toch wel een berg meer voor dat geld.

Beetje goed spul kost gewoon in deze prijsklasse mede omdat er weinig vraag naar is itt de alomgeprezen monotron toys4boys etc...

En ik vind dat je er best heel veel voor terugkrijgt. Die O-leds vind ik ook mooi erop....

Ik ga een poging wagen mijn XS7 van de hand te doen als aanbetaling voor deze. De jeuk is te groot!

dv247 is het goedkoopste rond de 2300 EU oid,aangezien het een selfswitching psu is hoef je geen zorgen te maken over voltages en adapters, je zou hooguit er een NL euronet stekker eraan moeten hangen als een er engelse stekker bijzit.

DV247 is Engels, dus voltage problemen heb je sowieso niet. Alleen een andere plug, maar daar heb ik zat verloopjes voor liggen (krijg je met Engelse familie).

Ik heb vandaag nog even wat filmpjes van de Prophet 12 zitten kijken, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd. Wat je kan doen met de oscilatoren is wel interessant, maar of die effecten echt wat toevoegen of dat het meer een gimmick is vraag ik me toch een beetje af.

Een analoge poly-synth voegt zeker wat toe en DSI is zo ongeveer de enige die ze nog maakt, maar deze synth heeft meer stemmen dan dat ik vingers heb. Hij klinkt wel ontzettend goed trouwens, maar dat doet de Prophet 8 ook.

Ik heb vandaag nog even wat filmpjes van de Prophet 12 zitten kijken, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd.

ik ook niet. het is nu gewoon de andere helft van de poly evolver met een paar extra's.

als je de prophet 600 pro one multi-trak en prophet vs met elkaar vergeleek hadden ze echt allemaal een heel eigen karakter, ondanks de verwante techniek.

de finesse en sfeer van de VS vergeleken met de Pro-One bv.
maar ook als je zag, dat er uit de prophet 600 de mooiste zijde-achtige strings te halen zijn, naast de zwaarste industriële geluiden......

dat hoor ik allemaal niet terug in de nieuwe DSI synths. het lijkt meer ergens in het midden te zitten.
braver analoog, maar niet mooier - en over alles lijkt een beetje scherp, beetje nasaal sausje te liggen.

ik vind het geen rommel en met name de evolver kan me best bekoren, qua geluid, maar je moet het dan wel echt in die hoek zoeken.

Het hangt er ook vanaf hoe je ze programmeert natuurlijk, de presets zijn niet bepaald overtuigend maar je kunt er een stuk meer uithalen. Vooral de Mopho kan ronduit smerig klinken als je je er een beetje in verdiept.

Ik zou wel eens een P12 demo met lieve, warme sound willen horen voor zover deze bak die kan maken. Ik hoorde tot nu toe vooral de agressievere, kapotte geluiden en ben benieuwd hoe breed het pallet in de andere richting gaat.

ik denk niet dat er een choir of pad a la prophet vs inzit. en ook geen p600 strings.

ik vind m trouwens wel erg mooi om te zien. en de specs zijn om van te kwijlen, net als bij de PEK.
maar ja...

ik denk niet dat er een choir of pad a la prophet vs inzit. en ook geen p600 strings.

..

dat zou er wel jammer en teleurstellend zijn zeg,als die dat niet kan...

ik ook niet. het is nu gewoon de andere helft van de poly evolver met een paar extra's.

als je de prophet 600 pro one multi-trak en prophet vs met elkaar vergeleek hadden ze echt allemaal een heel eigen karakter, ondanks de verwante techniek.

de finesse en sfeer van de VS vergeleken met de Pro-One bv.
maar ook als je zag, dat er uit de prophet 600 de mooiste zijde-achtige strings te halen zijn, naast de zwaarste industriële geluiden......

dat hoor ik allemaal niet terug in de nieuwe DSI synths. het lijkt meer ergens in het midden te zitten.
braver analoog, maar niet mooier - en over alles lijkt een beetje scherp, beetje nasaal sausje te liggen.

ik vind het geen rommel en met name de evolver kan me best bekoren, qua geluid, maar je moet het dan wel echt in die hoek zoeken.

Maar heb je ook moeite met het halen van dat soort zachte strings uit een Prophet 08? Want ik hoorde wat voorbeelden van de analoge waves die er op zitten en dat klonk nog helemaal niet zo verkeerd. Deed ik ook best vaak op de MicroWave en de ESQ, gewoon de basiswaveforms gebruiken en dat klonk toch vaak genoeg overtuigend als analoog. Zolang het filter maar genoeg werkte.

Ik zou toch liever voor een Andromeda gaan :okdan:, hoewel die in misbruikte toestand bijna net zoveel moet opleveren als een nieuwe Prophet 12 ;{

DSI geeft aan dat ze hopen de Prophet 12 in de loop van juni wereldwijd te kunnen leveren.

Back