The trip (Ambient-electronic)

PabloDeMode

Spank!
Damas y caballeros,

Een nieuw trackje. Niet zo lang (precies 2.22 min), ik vond het aardig klinken zo maar ben benieuwd naar luisteraars tips :)

https://soundcloud.com/pablodemode/the-trip

Doet me een heel beetje aan People are people denken ;)

Helemaal goed... Nu heb ik een redelek groot collectie van de mallets (en zal nog proberen met deze setting even verder, iets "uitgebreider" zeg moar) en ja zo is het eenmaal, people are people... mooi toch?

Ehm.... Er zingt toch meestal iemand op jou tracks? 8)
De strings klinken wat scherp, maar dat kan aan m'n koptelefoon liggen..

Dat kan aan jou koptelefoon liggen want die zijn vrij zacht in vergelijking met de rest, het is even wenen ook, die komen uit de M-tron (Mellotron emulatie :D).

Ik zing meestal op mijn tracks, maar deze keer dacht ik, waarom zou ik... niet nodig voor deze... 8)

Niet te lang, niet te kort, en klinkt wel lekker relaxt zo midden in de nacht. Ik zou alleen het "tingelding" dat aan de linkerkant hoorbaar is, in het midden hebben geplaatst. Maar dat zul je vast en zeker hebben uitgeprobeerd en tot de conclusie zijn gekomen dat dit niet werkt. Zang is inderdaad onnodig. De laatste seconden lijkt het exact alsof een SEGA Dreamcast in slow motion aan het opstarten is: wat mij betreft een heel vet pluspunt (staat hier eentje een halve meter bij me vandaan). :halleluja

Dank voor de reacties!

De panning is inderdaad wat vreemd (van die belletjes) maar ik vond het goed zo, had deze centraal geplaatst maar teruggedraaid :D

Belletjes geven een soort van lullaby effect, luister naar de "Pipeline" van DM.

In het begin moest ik ff moeite doen.. hoe steekt die groove nou in elkaar.. waar begint die eerste tel nou??
En naarmate de begeleiding vordert krijgt het die interessante onvoorspelbare wending.. en ligt die eerste tel toch ergens anders :okdan: dat soort pseudo effecten kan ik altijd erg waarderen ;)

Vind de percussie-achtige belletjes juist ergens wel wat hebben.. qua sferische geluidjes zeer geslaagd ook.. mooie opbouw.

'k Zou alleen nog ff kijken wat die baslijn rond 1:35 nou precies doet.. kan het nog niet helemaal rijmen met de rest van de begeiding qua toonsoort.. misschien nog wat editen daar... dan profileert het zich ook meer als sub-thema.

Ik vind hem erg mooi, ga je hem zo laten of hem uitwerken?

Ik vind hem erg mooi, ga je hem zo laten of hem uitwerken?

Deze laat ik gewoon zo maar ik zal nog meer van die trackjes maken, iets langer en met zang. Ik vond de sfeer wel mooi en hou veel van de mallets :okdan: :luv: :{

Ik denk dat ik heel binnenkort toch de emulation II vst zal aanschaffen, het komt altijd terug dat ik denk "koop ik het, koop ik het niet" en het gaat heen en weer... tja... :okdan::luv::{

Heel leuk!
Depeche Mode van nu zou beter hier eens wat inspiratie komen halen :okdan:

Hahaah!!!

Nee, Depeche Mode heeft voor een deel dezelfde "basis" maar ze hebben hun sound vernieuwd, ik bedoel misschien doen ze niet "beter composities" (want dat is discutabel) maar de manier waarop ze met geluiden werken is gewoon buiten proporties goed. Zo denk ik althans... :okdan: :{

Back